{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Har lige været til udstilling {{forumTopicSubject}}

UDSTILLING: STOUBY, VEJLE; 29.MARTS 2009:
Var i junior gruppe med to andre hunde. Fik en 3. plads "Good"

UDTALELSE:
Gut entwickelter Jun8ngrunde. Zeigt von der Umgebubg stark beeindruckt und wird recht nerwøs und aufgeregt. Sehr gut geschnitterner Kopf. Kraftiger halsd. Brusttiefe und breite muss sich noch entwickeltn. Strammen oberlinie. Knapp gewinkele Hinterhend. Gangwerk nicht kraftvoll genug. Eraucht mehr Ringdiziplin.

Så det gik okay, men jeg skal have fundet en måde at få Ifur til at slappe lidt af når vi går i ringen for han går helt i selvsving og jeg kan næsten ikke få kontakt til ham


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har lige været til udstilling
  • #1   29. mar 2009 Går du til ringtræning med ham ?
    Jeg ved det har hjulpet på mine forældres hund, der var meget trykket i ringen i starten, og derfor ikke viste sig så godt..
    Hvis han kan vænne sig til stemningen og alle e andre hunde foran og bagved ham osv, så kommer det nok :o)


  • #2   29. mar 2009 Vi har gået til ringtræning men stoppede igen.. Det var både for langt væk og på en eller anden måde syntes jeg ikke jeg fik noget ud af det, men det kunne da godt lyde til at man skal gå igang igen

  • #3   29. mar 2009 Louise - jeg synes da bestemt det så ud til at i fik noget ud af træningen da i gik i Nim om tirsdagen ..

    Jeg synes klart du skal igang igen .
    han skal vænne sig til hundene omkring sig ..
    kunne forestille mig at det var derfor du ikke kan få kontakt med ham ?

    Hvor lang tid før i skal i ringen kommer i ?
    En god ide er at møde et godt stykke tid før og lade hunden vænne sig til det hele inden i går i ringen ..

    Nu kan jeg se du skriver der er for langt til Nim .
    Er der ikke noget træning tættere på jer ? ..


  • #4   29. mar 2009 har du længere til Vejle end Nim ? .

    Vi starter op i vejle her d. 7 april ..


  • #5   29. mar 2009 Hej Charlotte.
    Der er lidt kortere til Vejle, men bedre veje, så det ville være dejligt.
    Hvor er det henne i Vejle.?
    Jeg vil også gerne starte til ringtræning igen, men ja.. er bare kommet væk fra det.. og sådan noget.
    Mange tak fordi du skriver i tråden og giver nogle råd ud kender jo Ifur en smule..


  • #6   29. mar 2009 Mange tak Iben R. Det er svært at tror på at det nok skal blive bedre, men det er nok rigtig. Mange tak for din støtte

  • #7   29. mar 2009 Det er Kirsten der flytter det til vejle . det gør hun hver sommer .
    Vi er omme bag ved Teknisk skole på deres store parkeringsplads .


  • #8   29. mar 2009 Ok, ja det bliver helt klart nemmere for os på den måde.
    Så kommer vi igen.. hehe


  • #9   29. mar 2009 Ooh så er du i helt samme dilemma som jeg -Islænderne er MEGET højlydte, og oftest er der jo en del "ballade" langs ringsiden, og det er osse nok til at få reiki til at komme helt op under loftet.

    Jeg har ikke fundet den magiske løsning der fjerne problemet helt -eller jo: fjerne de larmende hunde langs ringsiden, men det går de nok ikke med til *G*

    Men det der har hjulpet MEGET for mig, har været
    1 -at jeg selv sidder (med reiki self) et godt stykke fra ringsiden, hvor der er mere ro. Reiki er tildækket bur, og så går vi en del ture i løbet af dagen, hvor han kommer lidt væk fra tumulten

    2 -jeg brugte hele sommeren sidste år, på at tage ud til ALT hvad jeg kunne finde af arrangementer hvor vi var velkomne. Markprøver, en enkelt brugsprøve for schæfere osv, så han vænnede sig til at være med hvor der er mange hunde, lidt stresset miljø osv. Dagene blev brugt til en del træning, og på at lære at slappe af i sådan et miljø

    3 -ringtræning. Selvom det jo ikke er store krav der stilles til træningen på en udstilling, så har det alligevel hjulpet en del at han ved lige præcis hvad han skal i ringen og hvornår. Der kræves egentlig ikke noget han ikke i forvejen kunne (gå pænt, stå osv), men alligevel har ringtræningen gjort en forskel her


Kommentér på:
Har lige været til udstilling

Annonce