4.430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Farve på golden retriever. Ses hvordan Farve på golden retriever. Ses hvordan

Har tit spekuleret på en ting..
Hvordan kan man få en idé om hvilken farve en golden hvalp får i pelsen?

Har hørt en skrøne om at man skal kigge på dens ører, for er den meget mørk dér, vil resten af kroppen også blive det.. Synes bare ikke den holder stik hos alle?
Og så er der den med at kigge på forældrene.. Den tror jeg mere på.. Men man kan vel aldrig vide det? :o)
Tja.. Bare nys.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farve på golden retriever. Ses hvordan
  • #1   29. mar 2009 Man skal kigge på forældrene først! Selvfølgelig kan forældrene hvis de er meget lyse få mørkere hvalpe hvis de er bærer er et gen med mørkere farve..

• #3   29. mar 2009 Den størtste chance for at få mørke hvalpe er hvis forældrene er mørke, men der kan selvfølgelig komme lyse hvalpe også..

Jeg fortrækker helt klart en rigtig orange golden og lab, da jeg synes lab og golden i dag er ALT for lyse..

• #4   29. mar 2009 Okay.. Takker :o).

Personligt er jeg mest til de lyse.. Men selvf må der gerne være lidt "golden" i dem også.. Ørene f.eks. ;o)

Christina B, Jaa har været inde og lure på din hunni.. Kæft han er dejlig!

• #6   29. mar 2009 Hihi ;o) Mange takker.

Jaa, han er skøn! Man blir jo helt blød om hjertet, når man ser så dejlig en hund.

• #8   30. mar 2009 Haha. Noo, det kender jeg godt.. Kæresten's hund har alt for meget bøvl med sin mave. Gg. HAN hygger... Det gør vi ikke ;o))

• #9   30. mar 2009 Sådan lidt generaliseret så er udstillingslinierne typsik meget lyse, mens jagtlinierne typisk er mere mørke/gyldne.

Man skal kigge lidt mere end blot på moren og faren, men at kigge på linierne er absolut den "sikreste vej" til at få det man vil have farvemæssigt.

• #10   30. mar 2009
    Michelle *strid kælling* -nu med fanklub ., skal man ikke uendeligt langt tilbage i "stamtræet" før man kan danne sig et inogenlunde sikkert ndblik i farverne så? Hehe

• #11   30. mar 2009 hov, nogenlunde*

Stavefejl er gratis smiley

• #12   30. mar 2009 Pia -nu er jeg ikke en haj til farvegenetik, så hvor langt tilbage man skal kigge, kan jeg jo ikke helt sige.

Men nu ville jeg så osse være væsentligt mere interesseret i hundens brugsegenskaber, end i om den er lys eller mørk.
    Det er vel mere væsentligt om den kan begå sig på jagt/markprøver hvis det er det man vil, end om den er orange eller næsten hvid?

Men man kan jo kigge på evt tidligere kuld hannen og tæven har lavet, kigge på hannen og tæven selv, og osse på deres søskende. Det ville jeg mene gav en nogenlunde ide om hvad man kan forvente. (men garantier er der vel ikke)

Dertil kommer at de der klorin-goldens altså er et forholdsvist nyt fænomen. Eller -de har jo formentlig eksisteret ligeså længe som racen, men de seneste år er de eksploderet i antal. Den helt lyse farve er åbenbart vældig populær

• #13   30. mar 2009 Det er skam heller ikke det eneste jeg går op i. Slet ikke... Har bare altid undret mig, for synes der er så mange skrøner med det der.. Men mente da også det var familien osv man bedst kunne danne indtryk af. Sådan er det jo også _tit_ med opførsel osv.
    Men jorw, kan bestemt bedst li at de næsten er helt lyse, somregel. Dog kan de mørke også være ekstremt smukke.

Hunden skal være familie-hund. :o)

• #14   30. mar 2009 Se jeg lægger jo så vægt på at racen er en GOLDEN retriever = den burde være gylden og ikke (næsten) hvid.

Jeg synes det er vildt ærgerligt at langt de fleste goldener man ser i ringen på udstillinger, er hvide og ikke gyldne.

• #15   30. mar 2009 Og familiehund = ?

De fleste hunde lever jo som familiehunde, hvadendten de bruges til jagt, udstillinger eller bare bliver gået ture med.

Nu ved jeg ikke hvor markant forskellen er på jagtlinier og udstillingslinier hos goldens, men spørgsmålet er vel hvor meget aktivitet man kan give den, om der er forskel på hvordan de to linier er at træne med osv

• #16   30. mar 2009 Hehe, ja kan jeg godt følge dig i.
    Men synes det er en smuk hund, uanset hvor mørk eller lys den er. Der er jo mange racer der har forskellige farver, efterhånden.

Primært bruger vi vores hunde til ganske almindelig træning. lydighed osv. kunne hente ting og bringe tilbage. hyggelige gåture, og en masse hygge og sjov i hjemmet. Så det er vist bare en ganske normal familie-hund :o)

• #17   30. mar 2009 Jamen så tror jeg da jeg ville troppe op på et par retrieverdage (hvor der både er markprøver og udstillinger), så kan du se begge typer, og finde ud af hvad der falder mest i din smag, og sikkert osse få en snak med en opdrætter eller to.

Jeg ved som sagt ikke hvor markant forskellen er hos goldens, og det kan da være den er næsten uden betydning. men det er da værd at undersøge.

Og jeg synes faktisk de par retrieverdage jeg har været til, har været hyggelige og interessante.
    Jeg har ikke retriever, og selvom jeg er troppet op med Reiki under armen (som tilskuer self), har jeg følt mig velkommen og godt taget imod.

Og jeg ved at der er flere herinde der osse er at finde på sådanne dage, så måske du endda kunne aftale at mødes med nogen, så du ikke er helt overladt til dig selv:o)

• #18   30. mar 2009 Michelle *strid kælling* -nu med fanklub ., ja det kunne måske være en idé :o)

Har godt nok mødt begge "typer", og synes ikke der var nogen forskel.. De var lige rolige og kærlige af sind. Men skader jo ikke at undersøge alt meget nøje ;o)

• #19   30. mar 2009 Nat nat folkens. Tak for hjælpen :o)

Sov godt.

Kommentér på:
Farve på golden retriever. Ses hvordan

Annonce