{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
316 visninger | Oprettet:

Gør når hun IKKE er alene??? {{forumTopicSubject}}

For nogle uger siden begyndte Disen at gø, når der blev rumsteret i opgangen. Jeg kan jo af gode grunde ikke vide, hvad der sker når vi ikke er hjemme, men jeg lagde hurtigt mærke til, at når jeg kommer hjem, gør hun ikke. Jeg konkluderede derfor, at hun kunne høre på lydene i opgangen, at det var mig og derfor ikke så nogen grund til at slå alarm.

Nu har jeg så oplevet et par gange, at komme hjem lige idet andre har forladt opgangen. Altså ved jeg, at der lige har været rumsteren og at det ikke har været "mine lyde", men der er intet at høre fra Disen, så jeg må jo antage, at hun ikke gør af de samme, når hun er alene.

Er der nogen, der har en forklaring? Jeg synes man ellers mest hører om hunde der gør, når de er alene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør når hun IKKE er alene???
  • #1   30. mar 2009 Miklo gør heller ikke når han er alene. Men hvis en af os er hjemme, gør han hvis der kommer gæster, eller hvis der er nogen der går forbi huset :)...

• #2   30. mar 2009 Min hund gør det samme.....Jeg konkluderer at hunden gør når man er hjemme fordi den advarer en om at der "kommer" nogen.

• #3   30. mar 2009 Ingen grund til at gøre opmærksom på sig selv når man er alene og sårbar..
    Det er noget andet når man er stærk sammen med flokken

• #4   30. mar 2009 Som Tina siger, der er jo ingen grund for hende til at advare når hun er alene. Balto gør nøjagtig det samme, og Meegò gør bare af engang imellem, han han kan vist ikke helt finde ud af grunden til det endnu.

• #5   30. mar 2009 OK, det lyder ikke unormalt så. Det er selvfølgelig dejligt, at hun ikke gør, når hun er alene, men ville være endnu bedre, hvis hun også kunne være stille, når vi er her :).

Men det lader ikke til, det er fordi, vi gør et eller andet helt vildt forkert (med mindre selvfølgelig, I begår de samme fejl :D)

• #6   30. mar 2009 Jens- Men det er jo noget lettere, at gøre noget ved at hunden gør, når den gør det når man er hjemme:)

• #7   30. mar 2009 Camilla
    Haha - good point. Jeg er nu også MEGA glad for, at hun ikke står og gør hele dagen, når vi er væk, men det er ikke så nemt som det lyder at vænne hende af med det, når vi er hjemme

• #8   31. mar 2009 jens og Marianne. Vis hende at i har atyr på det. Det sekund hun gør, skal i ud til døren og vise at i har styr på det. Det gør jeg med Balto og det virker.

også selvom jeg ikke aner om det er det rigtige at gøre, så gør jeg det samme med Meegò, han gør lidt ved fremmede lyde, og da han stadig er så ny her, skal han lige vænne sig til lydene udenfor i opgangen. Men det lader til at virke.

• #9   31. mar 2009 Pernille
    Det vil vi prøve. Har godt hørt om det med, at ,man skal sige "tak for advarslen" efter første bjæf og så "tage over", men var noget i tvivl om, hvad den overtagelse lige indebar.

Åbner du døren eller går du bare ud og ser, at der ikke er nogen? Og hvad gør du så når de fortsætter med at gø? Ignorerer/siger nej eller hvordan?

• #10   1. apr 2009 Jens og Marianne- Jeg går ud og ser ganske åndssvag ud. *G* Sætter øret op af døren og ligner en der lige tjekker om der er noget mærkeligt, også siger jeg bare at det er okay, og går ind i stuen igen. Ikke noget drama der, bare stille og roligt.

Hvis de fortsætter, hvad den lille godt kan gøre lige nu, så tar jeg ham med væk fra døren når jeg har tjekket at alt er ok. Så accepterer han at der ikke er noget at gø af. Men ja, jeg siger ikke noget, følger ham bare væk.

• #11   1. apr 2009 Tak, vi går i gang med at lytte ved døren smiley

• #12   2. apr 2009 Jens og marianne- God plan. *G* Man ser tåbelig ud, men det går nok.

Kommentér på:
Gør når hun IKKE er alene???

Annonce