{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

hvorfor bli'r postbudet bidt???? {{forumTopicSubject}}

I tænker nok underlig overskrift???

Ja, men sagen er den at jeg er så GAL, at jeg ku eksplodere!

En lille præforklaring. Vi bor jo på et nedlagt landbrug - postkasen hænger ude på forsiden af huset synlig fra vejen, hvor den har hængt de sidste 30 år. Gården er næsten 4-længet og der er derfor sat 2 låger i, så hundene kan rende frit på den dertil indhegnede gårdsplads. På begge låger hænger de obligatoriske advarsels skilte + et med udførlig anvisning af ringeklokke eller mobilnummer, hvis folk vil ind!

Vi har løbetid (julie har endelig besluttet at efter 1 år, så ku hun da komme i løb igen), derfor er hundene jo skilt ad og jeg har Thea, Tazhia, Tarzan og William her, julie er så inde hos de gamle og de kommer ud på skift!

I går hvor jeg var temmelig mast efter introdagen i søndags og sov længe (kl ca 9), var hundelemmen jo åben herind til, så de selv kunne gå ud og lege. Alle hunde lå dog i sengen her hos mig.

Pludselig ryger alle 4 hunde gøende ud af hundelemme og TÆNDER helt af (tja schnauzeren er jo altså en vagthund).... Midt på gårdspladsen (med lågen stående på vid gab står så en IDIOT af et postbud! OG sparker til både William (8 mdr terrier, og ja han bider i bukseben og andet flagrende ting men han bider ikke i mennesker!) og Tarzan (fordi han hopper op), efter tazhia fordi hun gør (5 kg tævehund der er skræmt fra vid og sans, hun er nemlig blevet sparket før)

TROR i jeg ku komme ud af døren i undertøj og råbe højt! Det gik meget stærkt og eftersom lågen var åben var min første tanke at få den lukket (vi bor ved siden a STÆRKT trafikeret vej), her sparker idioten william for 3 gang så han flyver 2-3 m hen af gårdspladsen. Her råber jeg så højt af ham, at han bare skal pisse ud og DET NU. da han kommer uden for lågen, peger jeg på skiltet og spørger ham om han er ordblind eller bare generelt retarderet!!

Hans svar var at skiltet jo nok var hængt op for sjov! og han var ikke bange for de små hunde, han ku jo sparke dem væk! OK sagde jeg til ham, næste gang du kommer, så går her en rottweiler, så kan du jo sparke den VÆK.

Han ku ikke finde postkassen? Hertil svare jeg, at så skulle han få briller, for den hænger helt synligt på den anden side af huset, UDEN for indhegningen!

Jeg glemte at få hans navn og arbejdsnummer for det her giver helt klart en klage til post danmark... Det er ikke første gang jeg har fået sparket en hund på eget teritorium, fordi folk åbenbart mener de har ret, til at gå ind på ellers tydeligt afmærkede steder og hvor der står kontaktmuligheder udenfor.

DET kan ikke være rigtig at vi skal aflåse lågerne med lås for at slippe for folk der går ind og spraker til hundene!!

Mine hunde bider ikke.. men herhjemme må de være hunde og hoppe op og ja de unge terreirs bider altså i bukseben! Hvis folk går ind på afhegnede advarede områder, så er det mindste de kan gøre sq da at stå stille og ikke sparke til hundene!!!

Hvis og så fremt william for skader der kommer til at koste (dyrlæge/kiropraktor/adfærdstereaput/ell lign) tja så overvejer jeg da at lave et sagsanlæg på det postbud.

Se Bange for mænd længere ned omkring mit arbejde med Tazhia efter hun blev sparket! ognu kan jeg så starte forfra med hende også!

Jeg håber william tager det bedre, men han var tydeligt rystet det meste af dagen igår og er ikke vild med at blive løftet på, men det tror da helvede efter 2-3 sparki maven af en str 46


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor bli'r postbudet bidt????
  • #1   31. mar 2009 smiley det er IKKE iorden at posten sparker til folks hunde UANSET størrelse..

    Jeg ville nok ringe til det lokale posthus, og sige at der var et postbud på det og det tidspunkt hos jer, der opførede sig på en yderst ubelejlelig måde og sparkede jeres hunde


  • #3   31. mar 2009 FUCK mand.. Det var da noget af en idiot.
    Jeg kan forestille mig at du dirrer af raseri nu..
    Jeg ved selv hvor meget arbejde det kræver bare nogenlunde at rette op på en hund efter en grim oplevelse.... Det kan tage år afhængig af hunden og oplevelsen..
    Hvor er det bare ærgeligt.. Frustrerende..

    Vi har så valgt at låse vores havelåge (havedør)... Netop for at undgå at folk uforvarende går ind... Mine hunde er nemlig ikke så søde som dine er..
    Måske har det noget at gøre med den gang postbudet slog hende i hovedet med en bunke reklamer... Og hun efterfølgende fik succes med at jage ham ind i bilen... Ihvertfald tænder hun fuldstændig over når hun ser en postbil / postbud


  • #4   31. mar 2009 Sussan: Jeg er slet ikke uenig med dig i, at hans måde at opføre sig på ikke er i orden...

    Men samtidig skal man altså også tænke på, at manden forsøger at udføre sit arbejde. Hundene har jo ikke været ude, da han gik ind og om han kan se hundelemmen i Jeres dør ved jeg ikke....

    Dette siger jeg fordi, jeg selv lever sammen med et postbud, som dagligt kommer hjem og fortæller om løstgående hunde, som først dukker op, når man har bevæget sig indenfor hegnet... Så er det sgu ikke nemt, at aflevere folks pakker.... ;o)


  • #5   31. mar 2009 Trine L - Der var jo netop sat et skilt op, som posten ikke tager serøst, men derfor er det ikke iorden han sparker en lille hund flere meter væk

  • #6   31. mar 2009 ring til post danmark og få navnet på den som kørte ude ved jer idag. Og anmeld problemet.. Sådan noget skal bare ikke finde sted.
    Du har gjort det du skal og nej... han har ikke nogen grund til at gå ind når der står skilte..
    Sådan en idiot, hvor gammel var han sådan ca. Lyder som en ung fyr


  • #7   31. mar 2009 Bettefisen og Tanja: Læs lige mit indlæg igen... Jeg skriver jo, at hans opførsel ikke er i orden!!!

    Og nævner samtidig, at amnden forsøger at udføre sit arbejde...


  • #8   31. mar 2009 Trine - min bror er også postbud fra post danmark, og han har ofte fortalt mig at når der hænger et skilt ved lågen, SÅ GÅR MAN IKKE IND !!
    Derimod - hvis ikke han kan finde postkassen efter at have gået en rundte eller to, så tager han til kontoret og forklare sagen, så må de gøre det anderledes.. Desuden hvis han står med en pakke, og ikke kan komme i kontakt med personen indendøre - så lægger han den der seddel i postkassen (hvis han har fundet den :D) og så må man selv hente den ..
    Et postbud må ikke bare gå ind på den måde.. ! det er krænkelse når det er privat grund og der er skilte med man ikke skal gå ind .. !
    Så nemt er det bare ;o)

    Synes også du skal lægge sag an, det er fanme for groft !


  • #9   31. mar 2009 Tak alle sammen, jamen så vil jeg da straks tage fat i post dk, ikke nok med han sparker hundene så var han også totalt uhøflig! Hvordan william reagere er jo svært at sige endnu.. men jeg håber han har et stærkere sind end taz

    Trine - 1! postkassen er IKKE i indhegningen, men på den helt anden side af huset og BURDE være meget synlig hvis ikke han kører ALT for stærkt!
    2! han havde absolut ingen pakkker med.

    SÅ jeg er TOtalt bedøvende ligeglad med hvad hans (eller andre der går ind på så markeret et område) undskyldning er! DET er IKKE i orden!

    Jweg arbejder selv som skraldemand og kender problemet, men jeg ku aldrig finde på at gå ind hvis der hænger slige skilte, så ringer man enten på klokken (som virker) eller på det mobilnummer der står!


  • #10   31. mar 2009 nej det er bestemt ikke iorden at sparke til hunden/hundene.
    uanset hvad.
    kontakt det postvæsenet ,( enig med Tanja ) de har navn på vedkommende.
    han har ikke noget at gøre derinde, når postkassen er udenfor inhejningen.
    forstår godt du gik op i limningen. tror jeg var gået total amok.
    p/s. har selv lås på min havelåge, for personer der kommer, løfter armene og åååhhhh, skriger lad være, selvom det er en lille hvalp.
    hvornår lærer de at omgås dyr.


  • #11   31. mar 2009 I rest my case!!!!

    Jeg har gentagne gange sagt, at hans opførsel ikke er i orden!!!! Kan sige det igen... Det er ikke i orden, men han forsøger stadig blot at udføre sit arbejde... At han så begår en ret stor fejl i dette arbejde, er da ikke til at tage fejl af...

    Men meld ham dog, så må hans chef jo tage stilling til problemet...


  • #12   31. mar 2009 louise - hehe ja man forventer det er en ung dumsmart fyr, men faktisk var det en temmelig moden mand på måske de knap 50 og mig på ca 34 i trusser og kort natkjole, se det for jer *LOL*

    Igen jeg er totalt ligeglad hvor meget man prøver at udføre sit arbejde man gør bare ikke sådan..

    Med hensyn til william - tja han er jo udstillingshund og med trimmeracerne ligenre de jo en voksen så snart de er trimmet i facon - og det har han været længe så han har nmok IKKe ku se det var en hvalp.. det gør dog ikek opførslen i orden!


  • #13   31. mar 2009 Trine L - Så kunne han jo læse skiltet og rette sig efter det :S Hans arbejde er ikke at gå ind på andres grunde hvor der netop er sat skilt op..

    Hvis postkassen hænger et andet sted så er det hans job at gå derhen


  • #14   31. mar 2009 Nøj jeg var blevet tosset, og Post DK havde fået tilsendt en regning fra dr. dyr for at få tjekket om der var sket nogen af hundene noget ved spark.

    Her blev vi en dag overrasket af en Falckmand, der skulle skifte batteri i vores alarm. Så han gik bare ind, selvom vi var hjemme. Vi har stue på 1. sal, og pludselig kan vi høre hundene skælde ud. Jeg endte med at ringe til Falck, og bede dem om ikke at komme ind uden vores viden, med mindre alarmen gik. Tænk hvis vi havde haft en tæve i løb, som var blevet lukket sammen med vores hanhund. Eller vi havde været igang med et gangbang midt på spisebordet, og derfor ikke lukkede op, hvis altså han da lige havde banket på inden han gik ind. Det er muligt jeg har en alarm, men jeg vil da ikke risikere at komme splitter ragende kong Hans ud fra badet, og løbe lige i armene på en fremmet mand.

    Vores skraldemand var så sød, at en onsdag hvor jeg havde glemt kom, og havde lukket af så hundene kunne rende med mig ind og ud, lige kaldte på mig inden han gik ind, for det ville jo være synd hvis de løb ud smiley Dejlig skraldemand smiley


  • #15   31. mar 2009 Tanja: Læser du nogle steder, at jeg er uenig med Jer i, at han ikke skulle være gået ind?

  • #16   31. mar 2009 Jeg kan heller ikke se hvad han skulle der, når han ingen pakker havde med.

    Vores postkasse hænger nede i gården, så postbudet bare skal vende bilen og kan smide det i postkassen, siddende i bilen.


    Og jeg kan slet ikke se hvad han skulle der, når der er skiltet med det ene og det andet.

    Meld ham!!


  • #17   31. mar 2009 Sussan: Hehe det kunne jeg lige forestile mig.. hehe men ring til post danmark og giv din forklaring og en anmeldelse.

  • #18   31. mar 2009 Postkasser kan være svære at se.....

    Vi bor i et villakvarter..
    ca. 40 kvm. græsplæne foran huset.Der er ikke hverken hegn eller buske i forhaven og vores postkasse er en stor rustfri postkasse, som min mand har lavet ( han er klejn smed)
    Denne postkasse står 30 cm fra fortovet og 50 cm ved siden af indkørslen...
    Alligevel går nogle postbude til den lem i fordøren, der engang har været brugt til post ( en brevsprække hedder det vel) og som vi har blokeret for at de ikke skulle bruge den og ophidse hundene.. Så de flænser brevene...
    Når de så ikke kan få brevene i, så banker de på... Og hvis der ikke er nogen, så hænger de en seddel at posten ikke er leveret, fordi der mangler en postkasse....

    Okay... Tænker man så....


  • #19   31. mar 2009 LOL ja det er øjnene man først bliver blind på smiley

  • #20   31. mar 2009 Tina: Vi er nogle gange udsat for det samme. Vores postkasse hænger på muren lige ved siden af døren, så ikke alle postbude ser lige godt... ;o)

  • #21   31. mar 2009 Hvad står der helt præcist på det skilt?

  • #22   31. mar 2009 tja det kan selvfølgelig være han bare så dårligt.. men så må de sq ha nogel synskrav på de postbude smiley

    Jeg sender post dk eb mail indeholdende klage og beskrivelse evt. med billeder af postkasse og skilte.. så gør de vel njoget ved det!


  • #23   31. mar 2009 der hvor jeg arbejder har vi en post filial, og mange kunder fortæller ofte "Jamen vi var hjemme da han kom med pakken, og alligevel smider han bare en seddel i, at vi kan hente den på posthuset dagen efter". Dét må også være drøn irriterende.

  • #24   31. mar 2009 helt enig i at du skal kontakte post DK, så må de tage fat i ham, er spændt på hvad de siger.
    og så håber jeg at dine hunde slipper uden for mange mén


  • #25   31. mar 2009 CH- Det ener er et standard af de gule du ved med billeder af racerne det andet er et rødt/gult hjemmelavet A4 ark lamineret på en plade hvor der står.

    Privat - Adgang forbudt.
    Lad være med at gå ind.
    Hvis du skal have fat i ... ring da på mobil .....
    Stik ikke hænder/ben eller andet ind over hegnet da hundene kan hoppe højt og evt bider. (stammer mest fra min gamle mellemschnauzer han der godt kunne finde på at marker på fremmede der ville ind uden tilladelse) Hundene går frit og kan komme hvorsomhelst fra selvom de ikke pt er i syne.
    Hvis du skal have fat i andre end .... sidder der en klokke på væggen ved dit højre øre, ring venligst på den.

    Min far er selvstændig grovsmed og har værksted i en af de andre bygninger, hvorfor der kommer mange mennesker på grunden (hvilket også er grunden til at der er hegnet meget forsvarligt ind så ikke hunde og kunder kommer i krambolage med hinanden ved en fejl (aka løbetidstæver der blir lukket ud til hanner eller andet)

    Så jeg synes virkelig vi hr gjort hvad der er muligt for folk kan opføre sig fornuftigt!


  • #26   31. mar 2009 Det skilt burde ikke give anledning til misforståelser...

    Han er dælme et kvaj, ham..


  • #27   31. mar 2009 Det skilt burde da være til at forstå......

    Med mindre man er meget ordblind


  • #28   31. mar 2009 Hvis man mener det er for sjovt, så bør man da ikke være post, eller andre jobs, hvor man har med andre mennesker at gøre.

  • #30   31. mar 2009 nææ jeg mener jo heller ikke det er til at misforstå - og det er faktisk helgarderet - for der er også et billede på af en meget gal hund -- (der kommer mange polakker i forbidelse med værkstedet.. og de forstår det som fint!)

    Mit temperament var så meget i den røde zone at var det ikke for min mor var kommet ud og havde talt mig ned, så var jeg endt med en dom for vold mod tjenestemand - han stod lige til et par øretæver..

    Jeg har ikke taget fat i dem endnu, da jeg lige skulle synke oplevelsen og få det skrevet ned uden alt for meget raseri.. det plejer at virke bedre smiley

    MENN jeg skal nok få klaget! i løbet af dagen


  • #31   31. mar 2009 Hvis der står alt det på et skilt.... så gider posten ski da ikke læse det.... mon ikke det skulle være lidt mere kortfattet........ f.eks.

    PRIVAT......INGEN ADGANG.............

    POSTKASSE.............>>>>...............

    RING PÅ KLOKKEN............>>>>.....


  • #33   31. mar 2009 NITIB der er sq ikke noget der hedder gider i de job! havde der nu gået 3 store riesenschnauzere, så var han ikke kommet igennem med at sparke sig ud af det og så var jeg blevet meldt for hunde der bed.. DET holder bare ikke!

    At han samtidig var flabet e da helt hen i vejret..

    Det hænger der jo ikke KUN for posten, men for alle der skal have fat i os.. og står der mindre ja så fatter de det sq heller ikke.. den her version er den der fungere bedst!

    At ham her så er ualmindeligt tungnem kan da ikek være mit problem

    Nå men har lige snakket med det lokale postkontor der sagde jeg skulle ringe til postDK hovedkontor og klage - men de var enige i at hn burde have en påtale og som damen sagde en flad med i købet!

    Så det blir næste skridt på stigen.. skal nok holde jer opdateret


  • #34   31. mar 2009 Ja, et los i sin flade var på sin plads

  • #35   31. mar 2009 Klart en idiot der skal meldes, men hvad faen er det for en opførsel der finder sted her, det er da komplet latterligt at lade indebrændt harme gå ud over Trine......opfør jer da ordentligt.

  • #36   31. mar 2009 Lars: Bare rolig, jeg kan klare det... ;o) Og tager det altså ikke for mere end hvad det er... Men takker for din omsorg... ;o)

  • #37   31. mar 2009 Trine, ja tænkte jeg nok du ville, men derfor kan man jo godt opfører sig ordentligt;-)

  • #38   31. mar 2009 Hmm. Her hvor jeg bor---Der SKAL postkassen hænges op lige ude ved vejen----hvilket jeg synes er helt i orden----Så hvis jeg var dig---så havde jeg for længst truffet den beslutning----at posten ikke skulle lukke div. låger op, eller konfronteres med mine hunde-----Jeg havde gravet en stolpe i jorden ved vejen og sat min postkasse op der-----

  • #39   31. mar 2009 Snow har du slet ikke læst hvad hun skriver. Postkassen er placeret, så der ikke er noget der skal åbnes. At han er så blind og dum at han vælger at læse advarslen, og alligevel gå ind, så er man s.. selv ude om det hvis man ender med en hund i bagdelen.

  • #40   31. mar 2009 Ej....Sorry------Jeg er åbenbart lige så blind som postbudet----

  • #41   31. mar 2009 Pas på du ikke ender med en rotte i rumpen hihi smiley

  • #42   31. mar 2009 Ja det er sgu da for dårligt---både af mig og posten------Jeg ville være flejnet ud hvis posten kom ind af mine låger og så bagefter måtte springe for livet fordi de havde et par sch. i øven

  • #43   31. mar 2009 Eller fordi han trænger til briller ???

  • #44   31. mar 2009 Min erfaring er, at folk læser generelt skilte og beskeder som en vis person læser biblen, men når postbuddet nu siger, at han HAR læst skiltet, men ikke tog det alvorligt, så er det jeg bliver fuldstændig målløs.

    Så ja, klag til Post Danmark. Du har jo sørget for at din postkasse er tilgængelig for postbuddet, samt du har sat advarselsskilt med instruktioner op, hvis postbuddet vil i kontakt med jer personligt.

    Og så kan jeg da fortælle, at mindst en af postbuddenes hundekiks er gået til en ikke-postbud hund for Lia har fået en af vores postbud. smiley


  • #45   31. mar 2009 Mine hunde elsker Posten...... de står og venter på han kommer hver dag ved havelågen........ og så får de en hundekiks... uanset om vi skal have post eller ej.....

    Men OK..... Lasse og Nanna elsker ALLE..... så hvorfor ikke posten...... de tror at alle der kommer her....... kendte eller fremmede ... KUN kommer for at besøge dem ..*GG*


  • #46   31. mar 2009 sikke en spasser.

    En ting er at han overser postkassen. Hvis man som postbud vælger at gå ind et sted, hvor der TYDELIGT er hunde (der er jo skiltet, og oven i købet gjort meget ud af det) må man forberede sig på at skulle opføre sig helt roligt.
    Hvis han selv vurderer at han ved nok om hunde til at gå ind på en grund, burde han også være i stand til at se om en hund blot er en bavian og bider i buksebenet, eller om den reelt gør skade/angriber.

    I værste tilfælde kunne han jo tage jeres post og gå igen, hvis ikke han kunne finde postkassen..
    Det er fandme dumt.

    Jeg har selv gået med reklamer, og ved hvor irriterende det er når hundene først kommer løbende EFTER man er gået ind, men når der ligefrem er skiltet meget, meget tydeligt..

    for fanden da.

    Og man får da ikke en gruppe ophidsede hunde til at slappe af ved at sparke til dem.. Hvorfor smed han ikke nogle af de hundekiks ud, som postDK bruger flere millioner på om året?


  • #47   31. mar 2009 Tak alle sammen, jeg kan høre min reaktion ikke er helt hen i vejret.
    Pt er det ikke lykkedes mig at få fat i klageafd. hos post DK men der skule gerne ringe en tilbage i morgen formiddag, så nu får vi se!

    Noget andet er mine hunde vil være bedøvende ligeglade med hunde kiks. alle har lært de først modtager mad/guf fra fremmede når de har fået lov (problemer med udlagt gift i området.)

    Men nej jeg fatter simpelthen ikke denne post og hans opførsel, så klart han skal have en påtale om det!


Kommentér på:
hvorfor bli'r postbudet bidt????

Annonce