707 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

andfald...?? andfald...??

hej allesammen....

Jeg har et faktisk stort problem som jeg håber i måske kender til...

Det drejer sig om min amrikanske bulldog tæve på på snart 3 år..
Lidt forhistorie.. buffy har været en del igennem, for det første er vi nr 7 ejer, vi modtog buffy for 1 1/2 år siden ca, og der var jo en del problemer med i kufferten, på adfærdsmæssigt men også fysisk.. buffy starter ud med at have allergi, det kom i forbindelse med hendes løbetid, så dyrelægen gik stærkt ud fra at det var ostrogen hun var allergisk over for, da det er noget hun har set tit, buffy skulle have en allergi pille hver dag, men har med tiden fundet ud af at det var forbundet med stress, så hun får ikke pillerne mere..
Derefter får hun en korsbånds skade, og i forbindelse med den kommer der nogle andfald ( det er sådan set det problemet drejer sig om, men det forklare jeg lidt længere nede) vi bliver ening med dyrelægen efter nogle under søgelser at det er forbundet med smærte...
det er et år siden hun gennemgik oprationen, og fungere 100 % normalt på det ben..

Andfaldene... Hun ligger og vipper hovedet fra side til side, hun er ved fuld bevidsthed når hun gør det, og andfaldene vare ikke mere end 10 sek da jeg kan stoppe dem ved at røre ved hende og snakke til hende, og det er med lange mellemrum imellem dem, ca hver anden måned... så der er ikke blevet gjordt noget ved det.. da hun som sagt ikke lider under det...
men men igår var vi ude ved en sø og gå tur, buffy går med en grime der er linket sammen med hendes eszy halsbånd ( 2 karabin hager, så trækket ikke kun ligger i grimen) grunden til grimen.. hun har den sådan set kun på for en sikkerheds skyld, hun er utrolig stærk og pågrund af tidligere adfærd (agration mod mindre hunde pågrund af mange andgreb) tør jeg ikke at undvære den, da vi bor i et område hvor der er mange små løse hunde... igår havde jeg en lang longeline på hende, da jeg bestemt ikke stoler på en flexline.. buffy er meget glad for vand, så hun løber afsted og for jo nogle gevaldige ryk, kan ike undgås ( heller ikke hvis hun kun var i halsbånd) var faktisk selv ved at stryge i søen, så hårdt rykker hun...
det der så skete.. igår aftes fik hun nogle andfald, der ikke ligner dem hun plejer at få, istædet for at rygge hovedet fra side til side, var det op og ned.. og normalt kan jeg jo stoppe dem.. men igår ku jeg ikke... jo når jeg lagde hånden på stopped det, men når jeg flytted den var hun igang igen.. igen hun er ved fuld besvidsthed og det er kun hendes hoved der rykker.. hun var ude i gården og tisse, og der var der intet.. det er som om at når hun er opmærksom på noget er der intet.. hun skal nærmest slappe af før det kommer... i dag er der intet, det jeg tænker, kan det være en nerve der sider i klemme og i så fald, så længe...

dyrelægen er selvf kontaktet, sider og venter på at hun ringer tilbage, og der skal selvf findes en grund til det, vil ikke bare lade det ligge den her gang....

nogle der har set noget ligne eller måske selv har prøvet det... skal lige sige at hun er yderst fleksipel, hun kan side på sin bag og knække helt sammen i ryggen så hovedet hviler på hendes røv, svært at forklare, men kan sige så meget at så fleksipel som hun er har jeg ikke set rat mange andre hunde være...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  andfald...??
  • #1   2. apr 2009 læst 26 gange.. og ingen der har et bud??

• #2   2. apr 2009 okay.. jeg skal alligevel til dyrelægen.. årligt tjek, så det er da noget jeg vil spørge ind til... men tak hvor svar, det er da klart en mulighed...

• #3   2. apr 2009 Betina G - <i>læst 26 gange.. og ingen der har et bud??</i> Det kan jo være fordi man ikke har noget bud på, hvad det evt. kan være - men man er jo ligesom nød til at læse indlægget for at se hvad det er ;o)

Det er jo svært at sige hvad det kan være, og det er joikke sikkert det er noget der er ret almindeligt, derfor er der måske heller ikke så mange der kan komme medet bud på, hvad det kan være.

Min tanke var måske en mild form for epilepsi - og hvis det er noget med blodsukkeret som Lis nævner, kan det måske være de første tegn på diabetes.
    Det kan måske også være en neurologisk lidelse ,evt. opstået ved skade, medfødt fejl, skader ved hjerneblødning - jeg tror kun det er en dyrlæge der kan komme med kvalificerede bud på hvad det kan være....

• #4   2. apr 2009 Jeg ville nok få lavet en sundheds blodprøve bare for en sikkerheds skyld. Ved ikke om anfaldene minder om epilepsi??-prøv at snak med dyrlægen om det.

• #5   2. apr 2009 Det kan måske også være en god ide at føre en slags dagbog over Buffys aktiviteter og hvad hun har fået at spise og hvornår, for at se om der er et mønster der?

• #6   2. apr 2009 Det lyder som noget neurologisk, altså noget der sker oppe i hjernen, men hvad tør jeg ikke spå op, da det kan stamme fra alt, lige fra et evt. slag i hovedet som yngre/lille, til som skrevet af de andre, for lavt blodsukker.
    Det var noget af et problem du der fik lagt på "bordet"
    Jeg håber at dr.dyr finder ud af noget.
    Jeg krydser i hvertfald fingre for jer.

PS. At hun kan lægge hovedet sådan helt drejet om sig selv er helt naturligt. Mange hunde gør det faktisk, især når de sover, så det tror jeg ikke har noget med hendes problem at gøre.

• #7   2. apr 2009 mange 1000 tak for jeres svar... forventer ikke at nogle kan sige hvad det er.. men at nogle kunne komme med et bud.. er jo godt klar over at det kun er dyrelægen der kan finde en diagnose ... men ja det er noget af et problem... venter stadig på at dyrelægen ringer tilbage...

og ja et godt råd med hensyn til at føre dagbog,,

anita... skam heller fordi jeg tror at det er del af problemet.. men at hun kan det udelukker jo ondt i rggen, eller skader i ryggen.. men tror også at det er noget der foregår i hjernen

• #8   2. apr 2009 Betina - ja, det kan måske godt udelukke skader i ryggen, men ikke i nakken.... Kan hun dreje hovedet HELT til højre/venstre og bøje hagen mod brystet, bøje hovedet bagover ?
    Stivhed der kan være tegn på neurologiske lidelser, hvilket jeg også hælder mest til det kan være...

• #9   2. apr 2009 øjeblik.. prøver lige... ja ingen problemer i nakken... prøved både med at jeg gjorde det for hende og med en godbid... der var intet...

• #10   2. apr 2009 jeg tager hjemmefra her snart.. så svare først når jeg kommer tilbage.. håber på at dyrelægen har ringet imellem tiden...

og endnu engang 1000 tak for jeres svar...

Kommentér på:
andfald...??

Annonce