{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Extra hund??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa....

Jeg ahr min dejlige lille cavalier king charles hvalp på lidt over 4 mdr nu. Han er super aktiv og dejlig. Jeg går lidt og leger med tanken om han skal have en lillebror/søster... OG jeg vil gerne høre jeres mening om dette??

Han ELSKER at lege med andre hunde og er super aktiv. Jeg aktiverer ham selvfølgelig hver eneste dag med masser af leg og nye oplevelser og han nyder det i fulde drag. Men det er jo selvfølgelig ikke det samme som at have en "rigtig" legekammerat.

Desuden har jeg altid gerne ville hjælpe en hund fra et dyreinternat. Så hvis jeg skal have en bror/søster til Neelix skal det være gennem et internat eller nogle der ikke er i stand til at have deres egen hund længere. og gerne en der er mindst 1 år gammel...

Men vil gerne lige høre jeres råd/meninger om dette emne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Extra hund???
  • #1   6. apr 2009 Jeg ville vente til hunden er ældre -eller i hvert fald vælge en nummer 2 hund, som er over 2 år.

• #3   6. apr 2009 Jeg giver Michelle ret. Selvom din lille hvalp er sød og sjov lige nu, så har du teenage-alderen foran dig, hvor de fleste søde små hvalpe udvikler sig til uudholdelige monstre. Og i den periode har man ganske enkelt ikke også tid til at være der for alvor for en ny hund/hvalp smiley

• #4   6. apr 2009 Det var netop med tanke for det Rotterne skriver -at en genbrugshund ofte har sine egne problemer -at jeg ville vente.

Self kan man få en genbrugshund der er velfungerende og godt trænet -men de fleste kræver altså en del arbejde, og det er rart at den ældre hund er rimelig veltrænet og voksen, før man får hvalp/ny hund

• #5   6. apr 2009 Det kommer nu også lidt an på ens egen indstilling til det at have hunde(e)

Vi har 3 børn. Den yngste er 16 mdr. en hund på 15 mdr, en på 12 mdr, en på 5 mdr og en på 10 uger.
    Alle har glæde af hinanden, og vi har stor glæde af både børn og hunde selvfølgelig.
    Alle hunde er søde og velopdragne, og vi får også kun ros fra andre mennesker der møder dem...

Kan godt være en god retningslinie, den med at førsste hund skal være voksen først osv, men det kommer også lidt an på ens egen indstilling og måde at holde hund på:-)

• #6   6. apr 2009 Jeg taler af bitter erfaring. Jeg fik en tæve mere, 4½ måned yngre end Bianca. Det gik fint indtil den lille blev kønsmoden, så gik det galt. Var så uheldig at begge piger ikke ville bøje af i en konflikt, så det kom til slagsmål, som ikke gik stille af for sig. Den mindste har i dag et dejligt hjem, men jeg savner hende da stadigvæk, og er ked af at jeg måtte vælge hende fra.

• #8   6. apr 2009 Hej allesamme...

Tusinde tak for jeres indlæg... Det kastede lidt lys over sagen... Det er dog ikke sikkert at hvis jeg skulle have en extra at det SKULLE være en fra et internat. Det kan også være en hvor familien af personlige årsager ikke kan have den mere... Er det så stadig godt hvis Neelix er 2 år? Jeg tænker lidt at hvis jeg får en hund der allerede er trænet så kan det jo være Neelix lærer lidt af den...? eller? Det går vel begge veje...

• #9   6. apr 2009 Lise -self kan det lade sig gøre, men for de fleste vil det være noget nemmere at vente, så der er et par år mellem hundene:o)

Og så spiller racevalg nok osse ind -både af hensyn til hvordan to jævnaldrene hunde vil fungere sammen, men osse i forhold til hvor stort arbejde det er at have dem.

Helle -HVIS du kan finde en voksen, ukompliceret og nogenlunde veltrænet hund, der skal omplaceres, jamen så vil det jo (næsten) være et fedt om du har haft den fra hvalp eller ej, i forhold til Neelix. Men den slags hænger ikke på træerne. Mange omplaceringshunde, søger nye hjem, fordi de har den ene eller anden slags problemer;o)

• #10   6. apr 2009 Helle, det er der ingen garanti for, så jeg ville uden tvivl vente. Husk på at man også kan knække en hunds sind ved at tage en ny ind som måske tager over, og efterlader den anden til "underhund". Den risiko turde jeg ikke løbe.

• #11   6. apr 2009 Tja - unoderne lærer den unge på et spitsekund
    Det andet er op til dig

Kommentér på:
Extra hund???

Annonce