Extra hund??? {{forumTopicSubject}}
Hejsa....
Jeg ahr min dejlige lille cavalier king charles hvalp på lidt over 4 mdr nu. Han er super aktiv og dejlig. Jeg går lidt og leger med tanken om han skal have en lillebror/søster... OG jeg vil gerne høre jeres mening om dette??
Han ELSKER at lege med andre hunde og er super aktiv. Jeg aktiverer ham selvfølgelig hver eneste dag med masser af leg og nye oplevelser og han nyder det i fulde drag. Men det er jo selvfølgelig ikke det samme som at have en "rigtig" legekammerat.
Desuden har jeg altid gerne ville hjælpe en hund fra et dyreinternat. Så hvis jeg skal have en bror/søster til Neelix skal det være gennem et internat eller nogle der ikke er i stand til at have deres egen hund længere. og gerne en der er mindst 1 år gammel...
Men vil gerne lige høre jeres råd/meninger om dette emne
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 84 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.728
jan 2007
Self kan man få en genbrugshund der er velfungerende og godt trænet -men de fleste kræver altså en del arbejde, og det er rart at den ældre hund er rimelig veltrænet og voksen, før man får hvalp/ny hund
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 1.400
Vi har 3 børn. Den yngste er 16 mdr. en hund på 15 mdr, en på 12 mdr, en på 5 mdr og en på 10 uger.
Alle har glæde af hinanden, og vi har stor glæde af både børn og hunde selvfølgelig.
Alle hunde er søde og velopdragne, og vi får også kun ros fra andre mennesker der møder dem...
Kan godt være en god retningslinie, den med at førsste hund skal være voksen først osv, men det kommer også lidt an på ens egen indstilling og måde at holde hund på:-)
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 32
Tusinde tak for jeres indlæg... Det kastede lidt lys over sagen... Det er dog ikke sikkert at hvis jeg skulle have en extra at det SKULLE være en fra et internat. Det kan også være en hvor familien af personlige årsager ikke kan have den mere... Er det så stadig godt hvis Neelix er 2 år? Jeg tænker lidt at hvis jeg får en hund der allerede er trænet så kan det jo være Neelix lærer lidt af den...? eller? Det går vel begge veje...
jan 2007
Og så spiller racevalg nok osse ind -både af hensyn til hvordan to jævnaldrene hunde vil fungere sammen, men osse i forhold til hvor stort arbejde det er at have dem.
Helle -HVIS du kan finde en voksen, ukompliceret og nogenlunde veltrænet hund, der skal omplaceres, jamen så vil det jo (næsten) være et fedt om du har haft den fra hvalp eller ej, i forhold til Neelix. Men den slags hænger ikke på træerne. Mange omplaceringshunde, søger nye hjem, fordi de har den ene eller anden slags problemer;o)
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
Det andet er op til dig
Extra hund???