Dødkedelige Maller..... {{forumTopicSubject}}
Inspireret af en anden tråd, hvor der var en bruger, som udtalte, at vedkommende syntes, at maller var dødkedelige at se på.......
Jeg kan så sand for dyden ikke komme på en mere spændende race at se på:
http://www.youtube.com/watch?v=qre7e9z055M
http://www.youtube.com/watch?v=kcaAPhThnBM
Den kan løbe, bevæge sig enormt adræt, den er en god legekammerat, den er stærk, den er udholdende, den er alsidig i sin kunnen, den kan gå spor, den kan lave lydighed, den kan lave et stykke bidearbejde som er sindsygt dynamisk og effektivt at se på.........
Så hvordan man på NOGEN måde kan mene, at denne race er kedelig at se på, dét fatter jeg ikke.....
Jeg tror, at man skal huske at skelne mellem de hundeprogrammer ( IPO, Ph, LP, agility osv.), som man ser og selve racerne.
Ja, når man har siddet og set 15 sort/hvide border collies drøne igennem til agility, så er det da en kærkommen afveksling at se en labrador eller anden race, - men gør det border collies til kedelige hunde at se på i agility?
Ikke i min bog.
Men det kan være lidt kedeligt at sidde og se det samme program, eller den samme bane time ud og time ind med de samme typer hunde - især hvis det er meget dygtige hunde, som kan deres kram og sjældent laver fejl.
Så er det selvfølgelig altid mere underholdende og en afveksling at se på begynderhunde, som ikke er så godt trænet endnu, eller som er dårlige til détm de laver, for her vil der være mange fejl i fremvisningen/udførslen.....og det er vel altid underholdende at se lidt "falden-på-halen-komik" udfra et afvekslingssynspunkt.
Lidt på samme måde får jeg det, når der er OL i isdans. De er så ski.. dygtige alle sammen, at den eneste afveksling man til sidst får, er når der er én, som falder på halen. Ærgerligt og synd for ham/hende....men lidt mere underholdende er det da for seeren.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Måske var det fysik/farver der menes med det og ikke hvor spændende de er i træningssituationer.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Synes selv mallerne er fantastiske at se på - også bare på en almindelig træningsaften, hvor den bliver mere "spiselig" fordi man også ser processen og ikke bare det flotte færdige resultat :o)
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Selvfølgelig - det er der vist ikke nogen, som siger noget om?
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 115
Har en blå/hvid Border og har flere gange hørt bemærkningen " den der har sgu aldrig været en Border" presset ud mellem sammenknebne læber, for at jeg ikke skulle høre det.... De SKAL åbenbart være sort/hvide for at folk kan genkende dem....
Malinois er smukke med deres sorte ( kan den være grå??) maske i ansigtet....
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
I hvilken sammenhæng er der nogen, der synes at en malle er kedelig ??
maj 2008
De forskellige racer giver vi jo forskellige "kælenavne",. Det er der ikke noget nyt i...
newf´er
lab
berner
westie
rotte
amstaff
ambull
og ....maller
maj 2008
I IPO-sammenhæng.
aug 2006
Det synes jeg nemlig slet ikke den skal. De er jo forskellige hunde, der når målene på forskellige måder og udtrykker det også på forskellige måder.
Jeg har det på samme måde med rotter, riesen, dober - osv.
Man anskaffer sig jo den hund, men svinger med og så er DEN den bedste - om der så er andre, der får flere skammelplaceringer eller ej.
jun 2006
Men jeg kan godt forstå hvis nogen synes de er lidt klejn i det..
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 115
Jeg var godt klar ovedr at det var en Malinois... Og forresten glemte du lige Sheltie........ Findes Malle med grå maske?
maj 2008
Pu..ha....sikken en "kedelig" hunderace, - dét kan jeg godt se.
Også sjovt at se, hvor fantastisk den er til div. tricks. Den kunne gøre sig godt til Dogdancing også.....*S*
jun 2006
Når de bliver ældre kan de godt blive grå om mulen.. Som min tervueren
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.286
det er da kun godt at Borderen findes i mange farver...........
men det er rigtig at mange mener at en "Border" er sort/hvid...........men sådan er det ikke.... heldigvis
maj 2008
Nu var det jo ikke fordi jeg "glemte" en sheltie, - men jeg kan jo ikke sidde og remse samtlige kælenavne for samtlige racer op......*S*
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.713
maj 2008
Det kunne ligne Mia Skogster, så ingen tvivl om, at de hunde er meget kompetent trænet!
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
Måske kan den FOR meget og lærer FOR nemt til at være spændende, det kribler i mig for at få en malle selv, men jeg tror det ville være for nemt og kedeligt for mig at opnå gode resultater. Hvis de har et kraftigt pigment og god maske synes jeg de er smukke.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 597 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.900
maj 2008
Det er den samme video du linker til som Klaus allerede har gjort, - men afgjort, - den er god.
Mht. at mallen er "for nem" i forholdet til f.eks. en schæferhund. Nej - den tror jeg så til gengæld ikke på. Tværtimod. Du kan tillade dig at fejle mere i uddannelsen af en schæfer end en malle af den simple årsag, at mallen generelt hurtigere fanger dit budskab.
Desuden er maller som hvalpe og unge hunde mere påvirkelige end hvalpe og unghunde fra schæferen.........helt generelt betragtet.
Selv skal jeg have min første malle i juli efter at have fulgt racen på så tæt hold i 3 år, som det nu er muligt at følge en race uden selv at eje en.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Nu er jeg Belgisk Hyrdehunde menneske og jeg er vild med deres lethed og hurtighed, plus at tænd-sluk knappen er guld værd for mit temperament som hundeejer. På den anden side, så er der også noget meget tiltalende ved schæferhundens tyngde og kraft. Jeg synes bestemt ikke, at der er nogen af de to racer, der er kedelige at se på i IPO sammenhæng, men jeg synes så sjældent at arbejdende hunde, uanset hvad de laver, er kedeligt at se på.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 111
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 111
maj 2008
http://www.youtube.com/watch?v=GC0cVwpyObc&NR=1
maj 2008
Ja, - det er også en fed video. Der har lige sneget sig et par gode schæfere og 3 hollændere med, - et par hyæner *s*
Hollænderen er også imø en ret spændende hund, - men man ser den ikke til de store IPO-konkurrencer. Kun i KNPV, - og der er det ofte mix mellem hollænder/maller.
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 367 Svar: 14.847
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Ja, kender det godt .. Det er simpelthen FOR kedeligt at vinde VM igen og igen og igen ...
så det langt sjovere at dumpe til Rødovre Open
maj 2008
Wauuuuuuu - hvis du mener, at det er SÅ nemt for dig at opnå gode resultater med en malle, at du ligefrem vil KEDE dig, så må du da godt nok være dygtig. *s*
Hvilke resultater har du da opnået med dine 3 schæferhunde?
maj 2008
aug 2006
Jeg tror du beregner dig en smule - SÅ nemt er det heller ikke, BARE fordi man har en malle ved sin side :o)))))
Man skal jo stadig være en sindssygt dygtig hundefører for at føre en malle til tops....... Den gør jo altså ikke arbejdet selv.
Nu protesterer jeg normalt lidt over janteloven, meeeeeeeen... Jeg kan godt forstå den kigger frem, når du skriver som du gør *GG*
aug 2008
aug 2008
Dødkedelige Maller.....