1.092 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Frakke/jakke til en amstaff???? Frakke/jakke til en amstaff????

Ville bare lige høre jeres mening... Er det helt forkert at give min amstaff-hvalp frakke på når hun er ude??? Hun elsker at være ude, men hopper næsten helt ind i brændeovnen når vi kommer ind igen fordi hun fryser.. også selvom det kun er 5 min vi er ude...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frakke/jakke til en amstaff????
  • #1   6. feb 2006 Hvis hun fryser er det da okay ..

• #2   6. feb 2006 Jeg ved sgu ikke om det er nødvendigt.. Har personligt altid syntes at det var mærkeligt at give hunde tøj på, men nu hvor jeg selv er blevet hundeejer er jeg måske kommet i tvivl... hun har jo heller ikke så meget pels.. Er der nogen der har nogle erfaringer?? Er det nødvendigt at give dem jakke på??

• #3   6. feb 2006 Hun kravler så tæt på brændeovnen som overhovedet muligt og sidder der og ryster... Men der ligger også så meget sne at hun næsten ikke kan komme igennem det...

• #4   6. feb 2006 Hvis man ser et behov for at give sin hund noget på kan man jo nøjes med et dækken i stedet for en jakke / frakke...

• #5   6. feb 2006 har det samme problem med min lille hvalp, har virkelig lyst til at komme noget varmt på hende, men er bare så meget i mod, det at pynte sin hund op og lege lille baby med den :S Det er lidt af et dilemma :DD

• #6   6. feb 2006 De royale: Det er præcis samme måde jeg har det.... Det er overhovedet ikke fordi hun skal pyntes, men det synd at hun fryser sådan.. og man kan virkelig se at hun elsker at være ude..
    Nogen der ved hvordan man finder ud af hvad størrelse det skal have??

• #7   6. feb 2006 Am-Staff har jo ingen underpels af betydning - så de fryser.
    Både Buzz og Coco de fryser, og de har begge to dækkner de kan få på, og jeg kan se det hjælper, og de ved det hjælper, for de vil meget gerne have det på:o)

• #8   6. feb 2006 Tak Jenki... Det var lige det svar jeg havde håbet på smiley Jeg vil skynde mig ned og købe et dækken så hun kan komme ud og lege lidt med sneen...

• #9   6. feb 2006 En Amstaff burde kunne holde varmen selv, men fryser den alt for meget, er det jo også synd! Vi bruger selv et dækken/bluse (du kan se det på hendes side)!

• #10   6. feb 2006 Hvem har opfundet alle de sindsyge påklædningsgenstande til hunde????

Det hele kommer fra USA. En kæmpe pengemaskine.

Hunden er en hund - om det er en racehund ellet et gadekryds - så er det en hund. og hunden er født med overtøj på.

• #11   6. feb 2006 Alt afhængig af race kan det faktisk være nødvendigt! Vi var modstandere af det da vi fik vores hund (dværgpinscher) men hun kunne ikke holde varmen for en flad 10'er! Efter hendes tjek ved dyrlægen fik han da også forklaret at en race som hendes mangler det inderste underlag af hår, og det er derfor næsten umuligt at holde varmen for dem så! Det er et af naturens små luner!

• #12   6. feb 2006 Hvis man skal dreje det helt tosset - så kan alle hunde vel klare sig uden tøj, med undtagelse af de hårløse.

Men hvorfor skal man dreje det sådan, når man kan se sin hund fryser, og den har det meget bedre, og er afslappet med dækken på?

Det er dejligt for dig Babett, at du har en hund med så tyk en pels, og en glimrende underpels har en schæfer jo også - så fint for jer.

Og hvis det kan hjælpe min hund til at holde varmen lidt længere, så støtter jeg gerne de kæmpe pengemaskiner*ss*
    Bortset fra min dækkner er hjemmesyet, og ikke har kostet en klejne.

Og nu er der jo allerede blevet varmere udenfor, så fryser de heller ikke, og bruger heller ikke dækken lige i øjeblikket, men kommer frosten igen, så gør dækkenet også.

• #13   6. feb 2006 Hej Katharina N

Ja nogen er mindre og nogen er mere sarte.

• #14   6. feb 2006 Det er nemlig rigtigt! smiley

vi valgte at købe et dækken da min kæreste syntes det var sødt (sejlertøj med nuser, da vi selv er fritids sejlere)
    Ellers havde jeg faktisk selv startet med at sy et!

Der er stor forskel på om man vælger at give sin hund et dækken fordi den fryser! Eller man vælger at give den et lyserødt tylskørt fordi det ser nuttet ud!

Lige meget hvad man vælger at gøre, er det op til en selv som hundeejer, og den eneste der kan bestemme om det er forkert er vel hunden og ejeren selv!

• #15   6. feb 2006 Hej (¯`'·.¸ Jeniki ¸.·'´¯)

Ja da. men i øjeblikker kommer der sitv kulling fra vest med sne og fygning...

Babet er i haven i øjeblikket - gnaver på et frosent kødben. *GGGG*

• #16   6. feb 2006 Babett > Så bliver hendes pels da rigtig lækker*ss*

Vores nabo´s Schæfer ligger også gerne ude i 10 graders frost - min de tisser på trappestenen for ikke at komme for langt væk fra døren i 10 graders frost:o))

Men nyfaldet sne, det kan de ikke stå for - kulde eller ikke kulde:o)

• #17   6. feb 2006 Hvorfor holder den så op med at sitre når den for dækken på?

• #18   6. feb 2006 Coco sitre ikke når hun har sit dækken på, men kommer hun ud uden, så sitre hun hele tiden.

Buzz sitre når der er meget koldt, og han holder også op når dækkenet kommer på.

Nojo hun klarede både sne, regn, slud og sol uden at sitre - men ingen hunde er jo ens.

• #19   6. feb 2006 (¯`'·.¸ Jeniki ¸.·'´¯)

Må indrømme at Babett hun har sin egen lille krog i haven der kan hun komme af med det både stort og små - og det er det eneste sted hun gør det - resten af haven kan vi andre gå barfodet om sommeren uden at træde i noget.

• #20   6. feb 2006 Babett > det er også kun når der em MEGET koldt de ikke vil ud og bimmelim og bummelum - men de gør det da:o)))

• #21   6. feb 2006 jeg er af den opfattelse, at det er en form for ryste-mekanisme når det er koldere i vejret, for netop at holde varmen. Vi kender det selv, at vi står og ryster selvom vi ikke dicederet fryser, men skuldrene er helt spændte det samme gælder hunde for de skal jo overleve om vinteren. Derfor ryster de.

Murphy er ekstrem korthåret, skaldet på mave, under armene samt tyndhåret. Men det er bare sur røv for ham, for jeg synes ikke det er nødvendigt, selvom han ryster når vi venter på grønt lys.

At jeg evt køber et regndækken når vi begynder at få de slemme rengvejrs-dage er udelukkende for min egen skyld da jeg ikke gider at have en driv våd hund indefor *SS*

Det er jo det samme, som hundesko...det lyder da os absurd, men folk gør alt for deres hunde (nu om dage) og vil derfor ikke have lille fido får salt i poterne...det er bare ikke så normalt endnu...men det kommer sikkert, får det er jo "nødvendigt" ligesom en jakke.

• #22   6. feb 2006 Ahem....jeg tror det er meget forskelligt fra hund til hund. Man kan heller ikke kategorisere alle amstaffer på den måde. Min han ryster eller sitrer aldrig heller ikke hvis der er noget han er usikker på eller hvis han er ivrig.

Han er tit ude i sneen og bliver gerne længere ude end vores dobber og han springer i vandet om der er is på eller ej og ryster stadig ikke når han kommer op.
    Min mening er, at det er op til folk selv om de mener at deres hund skal have tøj på eller ej, min dobber får det af og til for hun fryser virkeligt nogen gange hun er ude og gå.

• #23   6. feb 2006 Jeg kan ikke se der skulle være noget galt i at ha en frakke på sin hund, medmindre hunden føler sig rigtig utilpas, så skal man jo tænke på hvad der er bedst for hunden og ikke for ejeren. Min tyson har lige fået en frakke og den er er han vældig glad for. Nu skynder han sig ikke hjem længere, nu kan han gå i timevis uden at fryse og den er jo vandtæt så det gør det jo meget bedre.

• #24   6. feb 2006 Jeg købte et dækken til min dansk/svensk, da den hunde frøs under træning om vinteren, og for at den ikke blev helt kold og fik skader. Det var af old skin, så det lignede ikke pynt..

• #25   6. feb 2006 Små hunde = Jakke
    Whippet = Jakke
    Store hunde = ingen jakke ;o)

• #26   6. feb 2006 Linda S: Store hunde med mega ego=ingen jakke griner!!!!

• #27   6. feb 2006 hejza maria

vi har gjort det til angel at vi gik i kvickly og købte en børne flice jakke og syede den til så angel kunne passe den ordenligt fordi hun også fryser når hun er ude i kulden..
    vi købte også en børne vest da den kan vøre lidt mere dejlig hvis det er hunde koldt ude..
    til sidst har vi så også købt en dækken til hunde for sjovt da vi lige faldt over en der var billigt...

vi valgte selv at lave en jakke da det var en smart måde men også meget billigere måde de 2 børne jakker har til sammen kostet os 100 kr hvor et dækken mange gange koster det hvide ud af øjnene..

håber det kunne hjælpe dig lidt..

mvh lonnie

• #28   6. feb 2006 Jeg gir min Shar-pei frakke på..!ikk fordi hun skal være smart eller "klædes ud"..!simpelthen fordi hun fryser og når vi er ude er det flere timer af gangen..der er mange der kigger efter mig når vi kommer gående,og kommer evt med kommentare..men rører ikk mig min hund skal ha det varmt og det er uanset hva race det er..!det jeg har til hende er syet ligesom et hestedækken,og er foret med thermo..har oz et der er mindre tykt til når der ikk er så koldt udenfor smiley

Kommentér på:
Frakke/jakke til en amstaff????

Annonce