{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Agressiv amstaff {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man, hvis man bor i en blok hvor der er en agressiv amstaff?

Jeg har skrevet om den før herinde, hvor en skrev "at så længe den kun er det overfor andre hunde" så var det dét, men idag, skette der noget andet...

manden var ude og gå med den, han står med den i snoren, og to små piger går forbi, og hunden fare op og gør udfald mod pigerne, der bliver dødsens angst og skriger, den gør det to gange!!

Hvad gør man? hunden står bag et hegn, den let kan springe over og det er overfor en legeplads, jeg tør nu ikke sende min pige ned mere

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agressiv amstaff
  • #1   8. apr 2009 Hvad med at lave en underskriftsindsamling?

• #2   8. apr 2009 Skal de tage det seriøst?
    Den gør udfald mod andre hunde og den gør nu udfald mod børn, og ejerne virker seriøst død ligeglade... Jeg har set dem slå den med snoren en gang

• #5   8. apr 2009 theos mor, idag sprang den helt umotiveret frem mod pigerne da de gik stille forbi den med deres forældre, og gøede/knurrede, jeg stod længere nede og bare det den sprang frem kunne man godt se, hvad den ville med dette... Manden satte den ik engang på plads...

Hvis bare ejerne, virkere mere intresseret i, at holde den tæt ind til sig i snor osv.. men det gør de ik...

• #6   8. apr 2009 det er en boligforening vi bor i

• #9   8. apr 2009 Ejerne virker vildt sure, det er to unge mennesker, mine forældre og jeg var ude med vores hunde, der gjorde den udfald mod vores og så gøede vores, kvinden flippede helt vildt ud på vores hunde, som gøede fordi hendes gjorde udfald mod vores... og istedet for at gå videre så stopper hun bare op!

Theosmor- jeg synes heler ik den skal færdes blandt børn, eller mennesker, men det gør den, og den har lang snor i halsbåndet, ejeren sir intet når den gør udfald, og den har have lige mod legepladsen

• #10   8. apr 2009 Jeg har sendt boligforeningen en email, for at høre, hvad vi/man kan gøre i denne situation da vi med børn herude er bekymrede

• #12   8. apr 2009 tror bestemt ik sam t mente noget negativt med det

• #13   8. apr 2009 fis og sige det er en typisk amstaff historie.. er selv ejer af en sød en af slagsen, men anmeld ham til foreningen.. politiet kan højest sandsynlig ikke gøre noget endnu.

• #15   8. apr 2009 Undskyld spørger og er ikke for at virke ligeglad med hunden viser den adfærd den gøre. Men har hunden nogensiden bidt nogen eller noget?

• #16   8. apr 2009 Der kan jo være en mill forskellige årsager til at en hund laver udfald. Det betyder jo ik nødvendigvis at hunden vil æde de børn der gik forbi, men det er svært at vurdere når man ik har set hunden.
    Men uanset hvad så burde ejeren skisme gøre noget ved det.

• #18   8. apr 2009 Ening med dig Camilla...

Har selv en hund der laver udfald og træner hver dag på min gå tur og lige for tiden går det bare super, men der sikkert også mange der ville sige afliv den dog prob mundkurv på. Jo han har mundkurv på nogen gange, ved dyrelægen, og hvis vi bliver nød til at kører tog/metro.
    Men vil ikke gøre det på mine gå turer der har han snor på og jeg har styr på hvad han laver.
    Kan jo være disse ejer også har det. Uden du lige kan se det.

• #19   8. apr 2009 KristinaHW hvis du boede i min blok, ville du nok have sammen mening om min hund, uden måske at kunne se de storer fremskridt.

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
    #20   8. apr 2009 Mie, det lyder som om du er en ansvalig hunderjer. Det jeg læser i Christinas indlæg, er at den hun ikke har ansvarlige ejere. De har ikke hegnet ordenligt ind og korter ikke snoren af når der kommer andre hunde / mennesker.
    Det som jeg læser er mere bekymring over ejerenes ligegyldighed, Det er dem som burde tage sig sammen.

• #21   8. apr 2009 Syntes du skal prøve at tage en snak med ejeren af hunden,før du gør noget andet.
    Syntes ikke man kan tillade sig at kontakte politi,el boligforening før man har set om manden er til at snakke med.

• #22   8. apr 2009 Trine P Ud fra det Kristina skriver, syntes jeg ikke man kan se manden er uansvarlig, Når man har sådan en hund er stram snor ikke altid løsningen på problemet, jeg skælder ikke min ud, når han laver udfald, om det er imod mennesker eller hunde, han får højst et nej. Så dermed kunne jeg måske også virke død ligeglad, men det er jeg bestemt ikke.
    Syntes bare folk dømmer utroligt hurtigt, og at hun går til boligselskabet og vil ringe til Politiet osv. Syntes jeg er død forkert. Hunden er i snor er hegn om haven. Har hunden nogensiden bidt nogen mennesker eller hunde?

• #23   10. apr 2009 Uanset om hunden har tænkt sig at bide eller ej, så skal naboerne til sådan en hund ikke finde sig i sådan en adfærd, den hund skal ikke stå alene i haven.

Hvis I bor i et boligselskab, så er det der klagen skal sendes til, og jo flere I er om at klage, jo bedre.

Det at I klager betyder jo ikke at ejeren bliver smidt ud af sin lejlighed, ejeren får jo bare besked på at holde hunden indendøre, hvilket jo ville være til alles bedste - det er da heller ikke meningen at man skal bruge haven som hundegård - jeg ved ikke hvordan reglerne er der hvor du bor, men her hvor jeg bor, der står det klart og tydeligt i husordenen, at man ikke må bruge haven til hundegård.

• #24   11. apr 2009 Hvor står der at personen bruger haven til hundegård?

• #25   13. apr 2009 Til Mie H

Det står der ingen steder, men hvis hunden står i haven uden opsyn af ejeren, så mener jeg at haven er brugt som hundegård.

• #26   13. apr 2009 Så er der nok rigtige mange hundeejer der har have, som bruger den som hundegård, efter din mening Ss For er ret sikker på at ikke mange, har fuld opsyn på deres hund, når den er i haven.

Kommentér på:
Agressiv amstaff

Annonce