{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.568 visninger | Oprettet:

Lejeloven ang. hundebesøg. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi er nogen venner som har snakket frem og tilbage omkring at nogle mennesker mener at det står et sted i lejeloven, at man sammenlagt må have en hund på besøg 3 måneder om året, på trods af det ikke er tilladt at have hund i lejlighden.
Er dette rigtigt eller er det bare et rygte? og hvis det passer, er det så meningen at de tre måneder skal deles ud, eller kan man så haø en hund på besøg i tre måneder i træk uden at der kan ske noget ved det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lejeloven ang. hundebesøg.
  • #1   9. apr 2009 Det står der ikke noget om. Hvis der står i kontrakten at der ikke må holdes dyr, må du heller ikke passe dyr.

• #2   9. apr 2009 Det mener jeg ikke er rigtigt nej. Men i de fleste boligselskaber, tillader de at man passer dyr i en nærmere angivet periode. Dog KAN de rnogen steder være forbehold for visse hunderacer.

• #3   10. apr 2009 Hos min mor må man ikk have hund.
    Men hun må gerne passe en hund.
    Ved ikk helt hvor længe af gangen,
    men prøv og ring til din boligforening og spørg
    hvor længe i må passe den smiley

• #4   10. apr 2009 I min gamle lejebolig, måtte man ikke holde hund - og man skulle skriftligt søge om tilladelse til pasning i en given periode.
    Det er boligselskabes givne reglement der er gældende.
    Må man ikke holde hund, så må man som udgangspunkt heller ikke passe dem. Hvis man bor til leje og trodser dette, så bliver lejemålet normalvis opsagt.
    - Der ville jo gå sport i at hundeejere bare *passede* deres egen hund.
    Jeg har ihvertfald aldrig hørt om 3 mdr. ifølge lejelovgivning.

• #5   10. apr 2009 Det behøver ikke at stå i lejekontakten, men på et tillæg til lejekontrakten, det er hel op til boligselskabet, hvordan de vil udforme dette tillæg.

• #6   10. apr 2009 min datter må ikke have hund, men hun spurgte viceværten om hun måtte passe sin venindes hund ind i mellem, og det måtte hun gerne, hvis ikke hun var til gene for naboerne, så det er vist op til hver enkelt udlejer:-)

• #7   10. apr 2009 kender ikke lejeloven præcist, men jeg har selv boet 3 forskellige steder nu, hvor man ikke måtte have hund, men der fik jeg oplyst af foreningen at jeg sagtens måtte passe hund flere gange, boligselskabet skal bare have det at vide en uge eller 14 dage før... om det så er 3 mdr om året ved jeg ikke, jeg har godt nok hørt det før, men ved ikke om det er sandt, men mon ikke det kan googles... ?!

• #8   10. apr 2009 googlede den lige og fandt et par eksempler:

*****i henhold til lejeloven er det faktisk tilladt at passe en hund i op til 3 måneder selv om du ikke må have hund i lejeloven, så i princippet kan udlejeren ikke røre dig, ved det da jeg selv har boet hos min bror i næsten 3 måneder og han måtte heller ikke have husdyr, men udlejeren kunne ingenting i forhold til lejeloven, så min hund og jeg blev boende i 2 1/2 måned ******

**** Hvis en boligforening eller bestyrelse ønsker helt at forbyde at hunde færdes i ejendommen, så skal det stå i husordenen.******

tror du skal kontakte boligselskabet for at være helt 100... det kommer vist mest an på hvad der står i din husorden og din lejekontrakt.

Ellers skal du kontakte LLO (lejernes lands-organisation) og spørge dem, de kender alle regler og paragraffer så der er ingen tvivl!

• #9   12. apr 2009 Hej igen smiley

Mange tak for det smiley Så må jeg ringe derind og høre dem hvordan reglerne er. Jeg tror jeg kan stole mere på det de siger end hvad udljer siger smiley

• Hs W
    Hs W Tilmeldt:
    feb 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #10   11. feb 2019 Hvad bliv svarer om man måtte holde hund i 3 månder om året ?

• #11   11. feb 2019 Det tror jeg helt sikkert, måske.

Kommentér på:
Lejeloven ang. hundebesøg.

Annonce