{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Besøg af strintende hanhund {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg vil lige stille et spørgsmål som I hanhundeejere måske kan hjælpe med. smiley

Ind i mellem får Daimi og hendes moar og far en han labrador på besøg som er 6 år. Vi flyttede i hus i sommers og købte nye sofaer og stol i ægte læder. Den her han har lettet ben op ad den ene sofa HVER gang han har været på besøg og nu er det os begyndt at gå ud over stolen. Det er ikk gennemsigtigt det der kommer ud. Jeg vil kalde det neongult og vi har desværre gulvtæppe i stuen. Det er sk*de svært at få væk og jeg har været i krig af flere omgange med kartoffelmel og rodalon. Han gør det ikk andre steder. Hans ejer og jeg selv har prøvet at skælde ud og dappe ham over snuden, men det virker ikk. Jeg vil heller ikk være opdrageren når ejeren er her.

VI har ikke haft andre hanhunde på besøg, så kan de være sofaerne og nu os stolen som lugter af han?? Vi lukker af ind til stuen når han er på besøg, så vi er fri for det strinteri, men hvad nu hvis han skal være her over natten... Så vil jeg da gerne ku slappe af i sofaen uden konstant at overvåge hunden.

Jeg håber der sidder nogle glade hanhundeejere som har en go ide. Min egen hund "aber" ikke efter og tisser inde. Hun kender heldigvis forskel på ude og inde!! smiley

Mange hilsner Marianne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Besøg af strintende hanhund
  • #1   10. apr 2009 Jeg ville bede ejeren af hunden holde den i snor, ved de næste par besøg. (det må gerne være en længere snor, men helt bestemt i snor)
    På den måde er i helt sikre på at opdage det, hvis han er på vej hen at lette ben. Gør han det, tager i ham o hoved og r*v (ikke helt bogstaveligt *G*) og smide ham udenfor med et eftertrykkeligt NEJ.
    -det er ikke meningen det skal gøre ondt(!) men han ska SLET ikke være i tvivl om at det IKKE er i orden. Helst skal i tage ham lige når han skal til at lette ben, men osse hvis han er igang er fremgangsmåden den samme.

    Det der er vigtigst, er at i ikke først opdager det når det ER sket -han skal tages på fersk gerning, og så er det UD.

    Hos dene hund er det jo ikke renlighedstræningen den er gal med, men derimod at hunden mener det er ok at strinte inde. Og derfor mener jeg det er helt ok, at "skælde ud" (og hermed mener jeg ikke fyyyhaaaa dumme hund og andre lange sætninger, men blot et klart og eftertrykkelit nej, og så er det afgang ud)

    En del hanhunde får sådan en idé på et eller andet tidspunkt, oftest når de er på besøg hos andre med hund. Og det er i mine øjne, uacceptabel adfærd, og skal stoppes.

    Som "vært" ville jeg heller ikke acceptere at hunden gør sådan noget, uden at ejer søger at hundre det.


  • #2   10. apr 2009 Har din tæve været i løbetid for nyligt?? Min han gør det kun hvis jeg besøger nogen med tæver der enten lige har været i løb eller er på vej i løbetid...

  • #3   10. apr 2009 Tusind tak for sit svar, Michelle. smiley

    Vil prøve næste gang at overvåge ham og så ellers bare råbe NEJ så hele vejen hører det. smiley Så må han ud i haven og strinte færdig. smiley


  • #4   10. apr 2009 Nadja, hun er lige gået i løbetid for første gang. Hun er snart 10 mdr og det er ved at være ca 1 måned siden han sidst var her. Han gjorde det os da vores pigehund var 3 mdr gammel, så det kan vel ikk ha noget med løbetid at gøre??

  • #5   10. apr 2009 Marianne -det er ikke et spørgsmål om hvor højt man kan råbe, men om at mene det når der siges nej;o)

    Og så self at hunden ryger ud med det samme, så kan den sgu strinte alt det den vil udenfor;o)


  • #6   10. apr 2009 Hehe ok. smiley

    Min egen hun krummer sig helt sammen bare jeg hæver stemmen, så jeg må mande mig op. smiley Tak for dine råd. Det skal prøves af. smiley


  • #7   10. apr 2009 Hunde er jo ikke svagthørende -så ingen grund til at hæve stemmen;o)

    Reiki kryber osse hvis jeg råber af ham (ikke at det er noget jeg går rndt og gør i tide og utide hehe) -han hører udemærket, så et bestemt NEJ i normalt toneleje kan fint gøre det:o)


  • #8   11. apr 2009 Hvis det er helt nye lædermøbler, kan de sagtens have en duft. spm hanhunden forveksler med andre hunde/dyr og derfor selv markerer for at vise, at han hører til her. I gamle dage og nogle steder idag (bl.a. blandt eskimoer, bruger man urin til at garve skind med. Det man bruger til garvning og farvning af læder kan sagtens indeholde ammoniak (ligesom urin) så hunden forveksler duftindtrykkene.

    Den eneste løsning er, så vidt jeg kan se, som Michelle beskriver eller helt at holde hunden væk fra møblerne.


  • #9   11. apr 2009 hvis du stadig er træt af at der potentielt kan komme hundepis på dine møbler -- så giv ham et mavebind på som han strinter i -- så er du fri for at have hanhundehørm hængende i møblerne..

    det giver jeg akoya på hvis vi skal i byen - han letter nemlig ben op af alt og er lige så døv som en fisk.


  • #10   11. apr 2009 Hunden pisser simpelhen territoriet af.. sådan er det...

  • #12   11. apr 2009 Lenschow -jeg har jo faktisk gjort det ganske tydeligt at der ikke skal råbes af hunden og at det heller ikke skal gøre ondt på den;o)

    Men ellers mener jeg det faktisk fuldstændig som det er skrevet -hunden skal have klar besked om at det der bare IKKE er tilladt.

    Nu var det i øvrigt ikke ved NEJ hunden kryber, men når stemmen hæves -og derfor skal stemmen self ikke hæves til et niveau hvor hunden begynder at krybe, for den skal self ikke være bange for en.

    En hanhund der strinter inde, har IMO sjældent noget med usikkerhed osv at gøre. RIGTIG mange hanhunde gør det, ene og alene for at pisse territorie af (der er forskel at tisse inde og at strinte inde), og den slags foregår altså udenfor, ikke inde.

    Jeg er helt enig i at man i almindelig træning, kommer længst med positiv forstærkning. Men når hunden strinter, er det ikke nok bare at rose når den gør det ude. Den er osse nødt til at få det gjort ganske klart at det ikke er tilladt inde.


  • #14   11. apr 2009 Lenschow -og derfor skriver jeg DE FLESTE o.l. ;o)

  • #15   12. apr 2009 Nu har vi heldigvis mørke lædermøbler, så det kan ikk ses på dem. Men det kan sq ses på gulvet som er lyst.

    Som en baggrundsforklaring, så er den omtalte hanhund faktisk altid med. Ejeren har ham altid med og hvis hunden ikke er velkommen, så kommer ejeren heller ikke. Vi har jo selv hund og de leger godt sammen, så der er der ingen problemer. Daimi er ikke en stærk tæve overfor hannen eller andre hunde. Hun vil gerne snakke og er selskabelig osv. Men vil ikke dominere. Men som en skrev, så vil hanner bare pisse territorie af og sån er det!! Det er jo rigtigt. Som hunhunde ejer synes jeg jo bare det er lidt ulækkert... smiley Derfor søgte jeg en måde at stoppe det på. Hannen ved udemærket hvad nej betyder, så derfor er det den metode jeg er mest tilbøjelig til at bruge.

    Hannen er MEGET stærk. Jeg synes ind i mellem det er pinligt at passe ham og gå tur for han trækker ekstremt meget og kommer faktisk ikk når jeg kalder hvis han går løs. Det er faktisk kun ejeren som er mand, som kan tumle ham...

    Ejeren synes selv hans hund er det mest fantastiske i hele verden selvom jeg siger han er ligeglad med hvis jeg fløjter eller kalder. Men synes alle hundeejere ikk deres hund er det bedste i verden?? smiley Det er bare meget frustrende at ha en hund på besøg som strinter.... Derfor sætter jeg meget stor pris på alle råd der kommer. Jeg vil jo heller ikk fare ud og købe nye møbler bare fordi han strinter på "de gamle". smiley


  • #16   12. apr 2009 Marianne -Hanhunden kan jo sagtens være helt fantastisk selvom den strinter;o)

    Men så må manden lige ruske sig selv lidt op og sørge for det ikke sker. Igen foreslår jeg snor på hunden når den kommer på besøg. Bare i en periode, til han har lært at lade være. JA det ER irriterende at have hunden i snor indendøre. men på den måde kan man være sikker på at han ikke lige sniger sig hen og letter ben uden at man opdager det. Og jo færre gange det lykkes ham at strinte indenfor, jo større er chancen osse for at han lærer at det må man ikke:o)


Kommentér på:
Besøg af strintende hanhund

Annonce