423 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Klog hund xD Klog hund xD

Min ridelærer har en dejlig gul labrador tæve, og hun er utrolig klog!

Når jeg står og strigler min hest, og så siger til mig selv, at nu skal jeg lige ind efter mine handsker, så står hunden med dem et halvt minut senere. Og jeg har ikke engang sagt til hende at hun skal hente dem, hun gør det bare!

Ellers hvis jeg spørger mig selv hvor grimen er henne, så løber hun straks hen efter den, og giver mig den.

Og hvis hestens gamacher er våde og ulækre, og jeg igen siger til mig selv at de da er ulækre at røre ved, og derefter smider dem på gulvet - ja, så samler hunden dem op og bærer dem ind på plads.

Og hvis jeg har tabt min pisk på ridebanen, kan jeg bare sige til hunden: Vil du ikke finde min pisk, og to minutter efter står hun med min pisk i munden.

Men det er ikke kun den slags hun gør. Min mor er dårligt gående, og når hun er med mig ude ved hestene, går hunden ved siden af hende hele tiden, men snuden mod min mors håndflade for at støtte hende. Et tilfælde? Det tror jeg næppe!

Er det bare mig, eller er det hund bare klog? Ja, jeg har ihvertfald svært ved at forestille mig hvad det ellers kan skyldes. smiley Andre der har kloge hunde? xD

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klog hund xD
  • #1   13. apr 2009 Det er så dejligt med sådanne hunde smiley
    Det syntes jeg der er rigtig mange hunde der gør på rideskoler, eller privat med heste smiley altså hvor der er så kloge hunde, det er så dejligt.

• #2   13. apr 2009 Ja, det er rigtig skønt at have sådan en hund i nærheden smiley

• #3   13. apr 2009 Nynne : Det er sikker også derfor mange førerhunde er af racen labrador....

• #4   13. apr 2009 Det er jo også derfor, at m,an bruger bla. denne race til førehund for blinde, service-hundefor fysk handicapet..
    Netop fordi de har den egenskab som de har. og er meget lærevillige.

• #5   13. apr 2009 Yep...

Min hund kan åbne døre selvom de er låst (vel og mærke at nøglen sidder i).. Og det er ind af og ud af.
    Og skydedøre..
    Hun kan åbne alle skabe.
    Hun kunne åbne mit børnegitter.
    Hun kan åbne skuffer.
    Hun kan på en eller anden måde nå skrældespanden på køkkenbordet selvom hun ikke kan komme op.
    Hun har lige lært at trække en stol ud og skubbe den rundt så hun kan komme op på borde.
    Hun kan tænde komfuret (Jesus.. Der stod en tallerken på som sprang)
    Og hun kan tage min tlf og ringe op til fremmede..

Jaja.. Min hund er også klog.. Så længe det kommer til hendes fordel smiley

• #7   13. apr 2009 Man bliver altid så imponerede når hundene viser hvor kloge de er!

Gaia ved ALTID om hun skal med.. Uanset om jeg har været ude at gå med hende 20 min. før eller 5 timer, så ved hun om jeg kører med eller uden hende.
    Hvis jeg ikke skal have hende med, lægger hun sig i køkkenet, når jeg begynder at rode i min taske og finde sko frem..
    Det er skideimponerende hver gang!.. smiley

Kommentér på:
Klog hund xD

Annonce