Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rå ben = forstoppelse?
  • #1   15. apr 2009 Næh ikke decideret forstoppelse, men hun får da hård mave.. især når hun går helt amok og spiser det meste af knoglen

• #2   15. apr 2009 Omvendt de får tyndskid her..

• #3   15. apr 2009 Min Emma får også hård mave, men det er fint nok, så bliver analkirtlerne presset smiley

• #4   15. apr 2009 Ja vi har haft 2 hunde der ikke tålte rå ben. Og den ene måtte til dyrlæge på grund af forstoppelse.

• #5   15. apr 2009 der er forskel på om man råfodre eller fodre med tørkost og reaktionen på hunden.samt hvilke ben man giver.

• #6   15. apr 2009 jeg har også haft en til dyrlæge pga forstoppelse ved ben,,,og har en anden der får tyndskid så det er åbenbart forskelligt

• #7   15. apr 2009 Jamen så er det jo ikke helt unormalt. smiley

Lia er ikke fuldstændig forstoppet, der kommer lidt "grus" ud.

Brug hjernen...: Hvordan opdagede I, at det var nødvendigt med dyrlægebesøg? Blev hunden dårlig? Eller var det fordi der ikke kom noget ud i længere tid?

• #8   15. apr 2009 Cassius får også hård mave, hvis han får ben, hvor han kan spise det hele...

Det er fint nok så får vi lige ordnet analkirtlerne.

Men nogengange er det lidt smertefuldt for vapsen, desværre.

• #9   15. apr 2009 Jeanne, vil du give en forklaring på forskellen på reaktionen på en hund, der får ben, der normalt for tørkost i forhold til en, der normalt får råt.

Vi tager lige den med de forskellige typer ben ud af ligningen, ellers bliver det for besværligt ;o)

• #10   15. apr 2009 Hmm det synes jeg nu ikke.. Luna har da fået kødben både som råfodret og på tørfoder.. Der var ingen forskel i afføringen

• #11   15. apr 2009 en hund på tørkost der indeholder meget korn (for der selvfølgelig forskel på tørkost også) har en ph værdi i maven på 4-5 for det er det der skal bruges for at optage kulhydraterne.

når en hund bliver råfodret skal maven bruge en værdi på omkring 1-2 for at optage kødet.

hvis man ikke hved hvad ph værdien betyder er det at mavesyren næsten er syre på råt og neotral på tørkost.

giver man så et ben til en hund på tørkost kan den ikke nedbryde ben og der KAN komme en forstoppelse, hvor en hund på råt nærmest får aske ud den anden vej, for den har taget kalken fra knoglen.

grunden til at en hund kan få tynd mave af ben er af samme årsag som den får tynd mave hved foderskifte. det er noget nyt for kropppen og den skynder sig at få det igennem systemet, uden at prøve at optage noget og derfor opstår den bløde mave...

håber det gav lidt forklaring.

og som du selv siger har de forskellige ben også en lang forklaring. jeg fodre ikke med svin af den årsag at den giver mine hunde RIGTIG hård mave, selvom vi råfodre.

• #12   15. apr 2009 Det er en forklaring, som jeg ved er udbredt, men som der ikke rigtig findes nogen dokumentation for.

Det, der findes belæg for er, at PH-værdien ligger omkring 1 og lige efter et måltid på et lidt højere tal...

• #13   15. apr 2009 Jeanne, nu giver du eksemplet med tørkost baseret på korn, men hvad så hvis man giver tørfoder, der ikke er baseret på korn, men f.eks kartofler (Luposan) er PH værdien så anderledes?

• #14   15. apr 2009 CH, uhhh jeg synes man hører sååå mange forskellige udgaver. Jeg er 1. gangs hundeejer og jeg synes sgu da det er lidt svært at navigere ind imellem;))
    Men jeg trøster mig med, at når sylfiderne har fået råt, så kommer der også nærmest gråt grus ud den anden vej og ja, jeg tror også på det er godt for de jävla analkirtler:D Og de trives (altså sylfiderne;)), det er for mig det vigtigste...

• #15   15. apr 2009 jeg har kun læst det i bøger for råfodring og hvor de har deres kilder fra kan jeg ikke huske smiley

Rie: der er meget tørkost på marked nu som kan gives sammen med råt kød, men de fleste hunde får en ændring i afførringen de 1 par gange

når man starter på råfodring har man blandt andet en uge på kallun som er med til at forberede maven på det rå og de fleste hunde har også tynd mave i den perioede

de hunde som ikke er så påvirket er de hunde der får en masse forskelligt hved siden af deres tørkost. de er vant til at få forskelligt i maven og reagere derfor ikke så hårdt når de får noget nyt som råt kød eller ben

• #16   15. apr 2009 Rie, ja det er drønsvært at hitte rundt i.

Der findes desværre rigtig mange myter, og man har dårligt en chance for at skelne, hvad der er flotte salgstaler og hvad der er reelt.

Man skal være drønkritisk - og være obs på de faldgruber, der er, ligegyldigt hvad man vælger :o)

I øvrigt bliver min egen hund fodret med tørt, men får ben jævnligt. Hans afføringen er også gråligt og grusagtigt, når han har fået ben.

• #17   15. apr 2009 igen tror jeg også de forskellige ben spiller meget ind, for et ben er jo ikke bare et ben. kan huske jeg gav min gamle hund røget ben:-( puha en mave dagen efter. så det skete sjældent.

svin giver igen hård mave hos de fleste hunde
    tilberedte ben KAN splintre

• #18   15. apr 2009 Tak for svar begge to...puh, jeg var ikke klar over det var så hårdt at få hund...beslutninger, studeren, beslutninger;DD

• #19   15. apr 2009 haha tror aldrig man bliver færdig med med at lærer om de kære små smiley

• #20   15. apr 2009 Det bliver ved og ved og ved og ved *GG*

• #21   15. apr 2009 Tja -den med PH-værdien tror jeg nu ikke meget på. Det virker temmeligt ulogisk må jeg sige, og der er ingen dokumentation for det heller.

Reiki får en smule hårdere mave når han får ben (af den slags hvor han spiser hele benet), og afføringen bliver helt lys

Kommentér på:
Rå ben = forstoppelse?

Annonce