723 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Slikker og loppemidel. Hjælp søges Slikker og loppemidel. Hjælp søges

Ja jeg har lige nogle ting jeg vil spørger om.

Slikkeri: Min hund (Snorri Islandsk fårhund) Slikker hele tiden. Han slikker på alt og alle, han slikker en i hoved på ens hænder og føder og sokker. På gulvet nogle gange også. Men han slikker simpelthen konstant på en eller ting. Og jeg ved simpelthen ikke hvad det kan skyldes, og hvordan man kan få det stoppe.
Hvad kan det være og hvad skal jeg evt gøre ?

Loppemidel: Snorri har fået lopper, desværre og det gør det ikke bedre af at katten også har det. Vi har købt en loppe shampoo, men syndes ikke den har virket så godt på ham. Katten fik ikke bad da shampooen var til hunde.
Hvilket loppemidel virker godt og effektivt syndes i ? Katten rander jo så meget løs så han for nok hele tiden nye lopper så han skal havde et loppe halsbånd så han ikke kommer hjem med nye.
Hvilket middel virker godt mod lopper ?

Bider hår af: Har opdaget at Snorri har bidt noget har af på sine forben. Hvad kan det skyldes, kan det måske være pågrund af lopperne ?

Undskyld det blev lidt langt ; )

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af seng og skabe 6.500 kr.
  • Skifte ben på en sofa 830 kr.
  • Gardin ophæng 350 kr.
  • Opsætning af loftlampe 650 kr.
  • Låsesmed - udskiftning/reparation af udvendige lås 1.000 kr.
  • Rensning af tagrender på 96 m² bolig 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slikker og loppemidel. Hjælp søges
  • #1   19. apr 2009 Du skal få din mor el. far til at ringe til dyrlægen og be om en recept på noget der hedder ADVOCATE og i skal sige at i både skal ha til hund og kat.
    Det er noget man drypper i nakken på dyrene også får de hverken lopper eller flåter. Det virker også mod flere slags orme, så dermed er de også beskyttet mod hjerte/lungeorm og det koster det samme som det man køber i håndkøb på apoteket el. hos dyrehandleren.
    Loppehalsbånd hjælper ikke spor, og slet ikke mod kattelopper som det sikkert er dem som din hund har fået.

Slikkeriet kan være fordi at han keder sig, har jeg lige læst, men der kan være masser af andre grunde, jeg kom bare lige i tanke om det med kedsomheden.

• #2   20. apr 2009 Vask hunden med absalut-d shampoo for at udrydde de levende lopper sprøjt omgivelserne med loppe spray til omgivelserne og få et de midler til at dryppe i nakken på dem.Vi bruger frontline til at dryppe i nakken af vores islandske fårehund og han får ikke lopper.Men det er vigtigt at i sprøjter omgivelserne for at komme af med alle de levende lopper når det er så slemt. Katten kan i få loppespray eller pulver til i kan også få midler til at dryppe i nakken af katten.Men det skal være til kat endelig ikke bruge loppemiddel til hund på katten det kan tage livet af den.Medmindre der direkte står på midlet at det kan bruges på begge to.
    Det med at han bider hår af kan godt være pga af lopperne måske har den loppe eksem men så stopper det når i kommer af med lopperne

Kommentér på:
Slikker og loppemidel. Hjælp søges

Annonce