Slikker og loppemidel. Hjælp søges Slikker og loppemidel. Hjælp søges
Ja jeg har lige nogle ting jeg vil spørger om.
Slikkeri: Min hund (Snorri Islandsk fårhund) Slikker hele tiden. Han slikker på alt og alle, han slikker en i hoved på ens hænder og føder og sokker. På gulvet nogle gange også. Men han slikker simpelthen konstant på en eller ting. Og jeg ved simpelthen ikke hvad det kan skyldes, og hvordan man kan få det stoppe.
Hvad kan det være og hvad skal jeg evt gøre ?
Loppemidel: Snorri har fået lopper, desværre og det gør det ikke bedre af at katten også har det. Vi har købt en loppe shampoo, men syndes ikke den har virket så godt på ham. Katten fik ikke bad da shampooen var til hunde.
Hvilket loppemidel virker godt og effektivt syndes i ? Katten rander jo så meget løs så han for nok hele tiden nye lopper så han skal havde et loppe halsbånd så han ikke kommer hjem med nye.
Hvilket middel virker godt mod lopper ?
Bider hår af: Har opdaget at Snorri har bidt noget har af på sine forben. Hvad kan det skyldes, kan det måske være pågrund af lopperne ?
Undskyld det blev lidt langt ; )

dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Det er noget man drypper i nakken på dyrene også får de hverken lopper eller flåter. Det virker også mod flere slags orme, så dermed er de også beskyttet mod hjerte/lungeorm og det koster det samme som det man køber i håndkøb på apoteket el. hos dyrehandleren.
Loppehalsbånd hjælper ikke spor, og slet ikke mod kattelopper som det sikkert er dem som din hund har fået.
Slikkeriet kan være fordi at han keder sig, har jeg lige læst, men der kan være masser af andre grunde, jeg kom bare lige i tanke om det med kedsomheden.
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.032
Det med at han bider hår af kan godt være pga af lopperne måske har den loppe eksem men så stopper det når i kommer af med lopperne
Slikker og loppemidel. Hjælp søges