{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

JEG VIL BROKKE MIG - Hunde vs. børn {{forumTopicSubject}}

Jeg er træt træt træt af de mennesker som mener det er umuligt at træne mere end én hund og have børn samtidig! Det er lige før de fleste synes at det umuligt at træne blot den ene hund og have et barn.
Jeg har én hund nu, som jeg træner lydighed med og forhåbentlig kommer i konkurrencer med.
Jeg ønsker mig en hund mere til IPO
Jeg ønsker mig også børn

Og heeeele min omgangskreds mener bestemt at det umuligt at klare det. "Du kan ikke klare et barn og 2 hunde samtidig"
UNDSKYLD MIG - men barnet har vel også en far? (han er i øvrigt med på idéen om hund nr. 2) Kan han ikke hjælpe til så jeg stadig kan have mine fritidsinteresser såvel som han har hans?

Jeg er så sandelig godt klar over at børn er en mundfuld - og derfor er det da endnu mere vigtigt at man husker at pleje sig selv og sine interesser. Børn er da ikke ensbetydende med at livet går i stå - tværtimod.

Så helt ærligt - jer med børn og hunde der kræver seriøs træning! Fortæl mig da lige at jeg har ret!

ja brok herfra på en dejlig mandag...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JEG VIL BROKKE MIG - Hunde vs. børn
  • #1   20. apr 2009 Du har helt ret....



  • #2   20. apr 2009 På den træningsplads jeg kommer, der ser vi både barnevogne og bæreseler, fædre med børn i armene...
    Det går FINT i spænd!


  • #4   20. apr 2009 Heidi - der ER også gode eksemler (som f.eks. Mette, der ikke bare har overskud til egne to hunde, men også til at undervise)

    MEN... vi har desværre også rigtigt mange på træningspladsen, som melder fra træningen når babyen ankommer. Selvom de kun har en enkelt hund - og har en mand/kone til også at hjælpe.....


  • #6   20. apr 2009 Karina, ja og jeg får altså også tid til barnet en gang imellem.. (-;

    Ja jeg har både undervist, og været på kursus med barnet på armen (eller i barnevognen) Hvor der er vilje er der vej...
    Men da jeg var gravid var der forbavsende mange der sagde "hvad gør du så med hundene når barnet kommer"... synes det er så mærkeligt at nogen kan tænke sådan???


  • #7   20. apr 2009 Som jeg skrev:
    "UNDSKYLD MIG - men barnet har vel også en far? (han er i øvrigt med på idéen om hund nr. 2) Kan han ikke hjælpe til så jeg stadig kan have mine fritidsinteresser såvel som han har hans?"
    Selvfølgelig skal far også have tid til hans interesser. Man må vel dele lidt?

    Jeg ved skam godt at mange melder fra, jeg ser dem også hvor jeg kommer. Men af de seriøse vi har, ser jeg dem allerede tilbage på banen efter en 3 uger hjemme.
    Det er vel også et spørgsmål om at man VIL ha det til at fungere?
    At man brænder for begge dele?
    Jeg tror på at man er en gladere forældre, hvis man også afsætter lidt tid til sig selv.


  • #8   20. apr 2009 Jeg tror så at hundetræningen bliver droslet noget ned her når baby kommer... Der kan ikke være tid til alting... Og i øvrigt træner min mand og jeg på samme tidspunkt, såååå
    Hunden er 8 år når baby kommer, så der er nok heller ikke helt så meget knald på som der har været


  • #9   20. apr 2009 Jeg vil sige at det er nemt for mig, jeg har en far til barnet der støtter mig 100 procent i at jeg skal fortsætte træning med mine hunde, og undervisning af mine elever. Så har jeg nogle forældre der hellere end gerne stiller op til at passe barnet når det hele kniber.

    Synes det er vigtigt at man holder fast i sig selv, selvom man får en ny title... det er i det lange løb bedst for sigselv, barnet, hunden og forholdet!


  • #10   20. apr 2009 Tina og Alex: At træning bliver droslet ned mens baby er helt lille - det er vel heller ikke spor unormalt.
    Men det der menes her, er at det SLET ikke kan lade sig gøre.



  • #11   20. apr 2009 Mette: Præcis! Jeg kender for mange af de mødre som kun har barnet og huset. De glemmer sig selv i forløbet og forholdet lider under det og så gør barnet også.
    Man er nødt til at støtte hinanden og give plads til interesser.
    For alles skyld.


  • #12   20. apr 2009 Jeg synes generelt det er mærkeligt, som folk blander sig i ens privatliv. Der er jo ingen, der flejner over at nogle par vælger at få barn nr. 3, selvom de har 2 i forvejen og begge arbejder fuld tid?

    Mit problem er så omvendt, at folk forsøger at overbevise os om, at vi faktisk har tid, overkud og lyst til et barn, selvom vi mener det modsatte. smiley


  • #13   20. apr 2009 M.I uuhh ja den kender jeg også godt... og nu er min baby blevet 9 måneder, så nu spørger folk sku hvornår der kommer en lillebror eller lillesøster..... Det ER sku ikke nemt!

  • #14   20. apr 2009 Heidi : Okay.. Så misforstod jeg dig vist.. Troede du mente træningen skulle fortsætte som alting selv om man har en nyfødt.. det tror jeg ikke jeg kan.. men respekt for dem der kan få det til at fungere

  • #15   20. apr 2009 Det er utroligt som nogen ved og kan en masse..... når de aldrig har stået i situationen.......

    Folk uden børn ... ved ALT om børneopdragelse...

    Folk uden hund....ved ALT om hundeopdragelse...

    Bare folk ville vente med at udtale sig om ting.... de ikke aner noget om....

    Der er forskel på folk..........nogen kan have 4 børn og 7 hunde....6 katte .. .8 papegøjer.... marsvin ... kaniner...osv osv......... og klare det hele....
    Og nogen har det bare sådan at det er svært for dem ... bare at have EET barn og EEN kanariefugl...........

    Og så er der dem , der siger ... oorrk.... det kan jeg da sagtens , når først jeg får børn og er par hunde....hmmmm.......man skal passe på hvad man siger ... når man ikke har prøvet.... :O)



  • #16   20. apr 2009 *** Maria ***

    Jamen det er da godt at DU kan.......... Jeg kan da også godt sidde her og skrive hvad JEG kan ... og har kunnet ......med alle mine unger og mange dyr gennem årene...

    Men det laver jo ikke om på det.... at andre IKKE kan...... og det bliver vi nødt til at respektere....... og ikke sige..... ...( selvfølgelig kan det lade sig gøre. )

    NEJ.... det kan måske IKKE lade sig gøre ..... og hvis det kunne , ..... så gjorde de det sikkert.

    Jeg bryder mig ikke om , at man dømmer andre.... og prøver at fortælle andre , hvad de BURDE kunne.....


  • #17   20. apr 2009 Nu er du ny,inden for IPO..

    Der skal du tænke på,hvor meget du skal lære,for at lære din hund..

    Du skal hai tankerne,at figuranterne ( de gode) ikke står til rådighed 24/7,hvis dit barn blir sygt,evt du får et kolik barn..

    Jo barnet har en far,men ikke altid far dur..

    Jeg har vendt vognen mere end en gang pga Oliver,da han var spæd.. Samt hvad hvis du ammer ?

    Jeg har været hele møllen igennem og måtte indse,at træning 60 km væk 4 gange om ugen ikke lige var i harmoni med et lille barn..

    Samt der skal jo trænes hjemme,gåes spor osv

    Det er fint nok,at man har barnet med..

    men for mig,var det kludder,for så græd han når jeg skulle ind og min koncentration,samt det at være afhængig af at andre gider overtage mit barn,men jeg træner.. Det duede ikke for mig..

    Måske jeg er enestående ?

    Så i takt med at jeg så måtte aflive mine hunde,ja der droppede jeg træning på et seriøst plan..

    Nu er Oliver 5 år og er med til træning,han er hjælpe træner smiley

    Ipo starter jeg så småt igen nu.. Efter en lang pause,ud fra ovenstående


  • #18   20. apr 2009 Samt kan tilføje,at jeg hele tiden har trænet,bare ikke på det plan,hvis du forstår smiley

  • #19   20. apr 2009 det kan sagtens lade sig gøre... men men men... det er ikke nemt... det vil du en dag finde ud af.... smiler

  • #20   20. apr 2009 sammen med et barn, især i starten er der trætheden , man er på 24/7 .... mentalt ... det kan være hårdt... men er man indstillet på at det er ok, at have pauser ind imellem... kan det lade sig gøre...

  • #21   20. apr 2009 Måske ikke for ALLE...

  • #22   20. apr 2009 Jeg tror det kommer an på hvad ens interesse er.

    Hvis man VIRKELIG brænder for hunden/hundene og elsker at træne med dem, er man nok at finde på træningspladsen med en bæresele (det ved jeg da et jeg bliver til den tid). Men hvis hunden blot er et tidsfordriv, som i forvejen ikke nærer så meget respekt, tror jeg den ryger ud..

    og jeg er selvfølgelig godt klar over at den første tid som nybagt forælder er omvæltende, men jeg er sikker på at man efter noget tid kan finde en sund balance.

    Mange forældre dyrker jo forskellige hobbyer, såsom gymnastik, gang, svømning og en masse andre..


  • #23   20. apr 2009 Anja.. Tak for kaffe.. Så ryger hunden ud.. Træner du IPO.. For så ved du,at man træner ikke alene altid og hvordan vil du køre gr c med en sele på maven ?

    Samt kan du træne bold med en sele på maven ? Hunden er i drift og hugger måske efter bolden.. Ups der sad bebs..

    Ikke at tingene er umulige,men anden sætning skulle du nok omformulere


  • #24   20. apr 2009 Nu står barn heller ikke på listen nu - det gør hund nr. 2 til gengæld smiley

    Ja IPO træning må man køre for - det er rigtig. Gode figuranter ER svære at finde. Og træningen tager tid, ikke så meget på træningspladsen hvor jeg har observeret - men mere derhjemme. Spor tager tid - men det gør det jo også med hunden jeg har nu.
    Jeg tror nu godt på det kan lade sig gøre - måske ikke 4 gange om ugen mens barnet er lille og jeg ammer. Men i takt med at barnet vokser kan træning vel også øges.
    Men ja måske bliver jeg klogere - men jeg tror det næppe smiley


  • #25   20. apr 2009 Som Stine siger så er IPO ikke der man har bærerselen på.
    Det er jeg skam helt indforstået med.


  • #26   20. apr 2009 Det er da godt , der er mange år at blive klogere i..... når man kun er i 20'erne...... og ikke har prøvet noget af det endnu......

    Men håber da det lykkes for jer det hele....:O)

    Og lykkes det IKKE.... tjaaa.... så får vi det sikkert aldrig at vide... :O)


  • #27   20. apr 2009 stine,
    nu tager jeg udgangspunkt i alm. lydighed, da det indtil videre kun er den slags jeg træner.

    Og jeg tror du misser pointen i mid indlæg lidt?
    Jeg tror at hvis man vil det nok, kan man godt finde tiden og balancen. Og i de tilfælde hvor folk er nøøødt til at skille sig af med hunden, fordi de skal have et barn, har hunden aldrig rigtig betydet særlig meget.


  • #28   20. apr 2009 NITTIB: Jeg skal ha børn imens jeg er i 20'erne kan jeg godt love.
    (hihi lige der var du ved at lyde som dem i min omgangskreds der ikke tror på det)


  • #29   20. apr 2009 Kan virkeligt ikke se hvorfor det sku være et problem at ha hund OG børn.. Har man da set før? Gg.

    Vi elsker hunde, og vil nok altid have 2 boende (en hver)... Og børn skal vi da også ha på et tidspunkt :O)


  • #31   20. apr 2009 Hejdi, jeg kan kun give dig ret, intet er umuligt, for den der bærer viljen i sit hjerte, hvis du har modet til det, så skulle der da ikke være noget i vejen for det, for som du siger, barnet har to forældre, det eneste din mand nok ikke kan, det er at amme, men ellers kan han da lige så meget for barnet som du,

  • #32   20. apr 2009 Anja.. jeg svarer udfra,hvad trådstarter skriver.. Hun vil træne IPO.. Det er jo ikke bare lydighed,men osse spor og gr c.. 3 elementer smiley

    Deraf mit svar.. Samt egen erfaring


  • #33   20. apr 2009 Anja.. samt ingen hunde er blevet aflivet her eller omplaceret pga mit barn.. Har man sagt a,har man sagt b..

    Men tiden blir knap,hvis man samtidig vil træne på et mere seriøst plan,så længe ens børn er mindre..


Kommentér på:
JEG VIL BROKKE MIG - Hunde vs. børn

Annonce