{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Så røg tilte {{forumTopicSubject}}

Nogle af jer kan måske huske mine indlæg om mine hunde der stak af. Nu er Tilte blevet aflivet, det var med et noget tungt hjerte og tunge skridt jeg kom afsted.

Olsen kom jo til skade sidst og gennemgik en opration for et ødelagt korsbånd i januar, han var faktis kommet på højkant igen, men så smuttede de igen, her mandag morgen, efter 3 mdr genoptræning og ro på.

De blev væk i 24 timer og kom meget trætte hjem, Olsen halt igen og tilte med oprevet poter.

Jeg behøver nok ikke fortælle at det var en meget svær beslutning, og nu melder tvivlen sig selvfølelig, hun var jo en super hund på alle andre punkter.

Olsen var med til dyrlægen, hun var jo en lidt nervøs pige, men de lagde sig sammen og sov, da tilte fik bedøvelsen, så jeg tror ikke hun mærkede uro. Desværre stod jeg jo med mit lille barn og stortudet, så det var svært at sige farvel..

Men trods dagens tvivl var det, det bedste for hende, og for os. Jeg håber bare jeg får overbevist mig selv om det inden for længe, for det tomrum der er nu er meget størrer end forventet.

Bare lidt ynk fra mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så røg tilte
  • #1   23. apr 2009 Hun gravede, åbnede døre og hoppede, så snart hun var uden opsyn. Som jeg sagde til min søn da vi tog beslutningen, hun var en fri sjæl i en fanget krop..Hun havde et drev vi ikke kunne tæmme, vi gik/går 2 gange 4 km hverdag, plus leg og fodring på størrer områder, men hun havde alligevel et eller endet hun skulle afsted til. Og når olsen så var med på balladen gik det over step og sten. De er blevet set meget langt væk fra vores bopæl, så de var jo tilfare for trafikken og måske andre dyr på deres vej.. man ved jo aldrig..

  • #2   23. apr 2009 Hej Joan.

    Ja, det er bare så modbydeligt, og man er vendt helt på vrange, det føles i hvert fald sådan... Mon man nogensinde bliver okay med at aflive en rask og glad hund som hende, det virker meget umuligt idag.. Og så sidder man konstant og tuder, og tro lur mig om søde olsen ikke også lider under tabet af sin pige, men hvad pokker ku jeg ellers ha gjort..

    Tænkte i øvrigt godt på om du var herinde, og det er du jo så.. Tak for trøsteknuset.


  • #4   23. apr 2009 jeg har måtte aflive en frisk tæve for nogle år tilbage. det var afsindig hårdt. tænker stadig på hende idag, men dog uden at tude....
    det er rigtig hårdt. føler virkelig med dig.


  • #5   23. apr 2009 lotte K

    Du skriver..........

    CITAT::::::::::::::::Ja, det er bare så modbydeligt, og man er vendt helt på vrange, det føles i hvert fald sådan... Mon man nogensinde bliver okay med at aflive en rask og glad hund som hende, det virker meget umuligt idag.. Og så sidder man konstant og tuder, og tro lur mig om søde olsen ikke også lider under tabet af sin pige, men hvad pokker ku jeg ellers ha gjort..
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

    Nu spørger du selv.........At du har aflivet en sund og glad hund.... men hvad kunne du ellers have gjort......

    Tjaaa..... man kunne måske have sørget for hunden ikke kunne rende væk ...( op til flere gange )
    Jeg havde nok bare sat et hegn op, så den ikke kunne rende væk..... eller holdt hunden i snor.... ( også i haven )...... så var problemet løst....

    Men nu er det jo for sent......så gode råd er jo ligegyldige nu.....
    Men du spurgte selv , om hvad du ellers kunne have gjort..... og jeg skrev , hvad jeg mente du kunne have gjort.......


  • #6   23. apr 2009 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *

    Forstår godt din undring, men man skal nok kende hele forløbet. Vi har prøvet alt, men vi kan ikke være på hunden 110 % hele tiden, og det sled os på at prøve...


  • #7   23. apr 2009 lotte K

    Ja ...Ja.... det kommer jo heller ikke mig ved.... og du spurgte selv...
    Men tror du nu den anden hund bliver hjemme..... eller stikker den mon stadig af..... og hvad vil du så gøre ??


  • #8   23. apr 2009 Jeg tænker jo osse at det er lidt drastisk at aflive en hund fordi den stikker af -hos mig var der nok bare kommet låse på døren og snor på hunden når vi var ude.

    Men som NITTIB siger, så er det jo for sent, og uanset hvor trist det måtte være, så gør det jo ikke ondt e.l. at være død -så har det gjort at hverdagen bliver nemmere for jer, så er det jo sådan det er.


  • #9   23. apr 2009 Nu har jeg fulgt lidt med i Tiltes "eventyr" og måske ville det være godt med links til de historier.
    Men kan da kort fortælle det jeg har hørt...
    Tilte kom til nuværende ejer fordi tidligere ejer havde de samme problemer. Tidligere og nuværende, har prøvet alle mulige tiltag for at stoppe den eventyrlystne Tilte, men uden held. Hun er brudt ud af de mest utænkelige situationer:-(, så kan godt forstå at du Lotte er slidt ned, og måske er det uanset hvor smertefuldt det er den bedste løsning du har valgt på Tiltes vegne. Men alle har jo sine meninger om sådanne sager og fint nok med det, mit råd til andre er at man nogen gange sætter sig ind i historien bag, både for ejers skyld og for egen skyld.
    Det er aldrig nemt at aflive en hund uanset årsag:-(


Kommentér på:
Så røg tilte

Annonce