{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.935 visninger | Oprettet:

Hmmm....hundegøen!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne spørge om noget!!

Lad os sige at i har 2 naboer. Den ene nabo overfor dig har 2 små gøende hunde. De gør når nogen går forbi og når det ellers lyster dem. Den anden nabo har 1 hund. Den gør også når nogen går forbi men kun når den ser mennesker.

Hvilken hund er mest irriterende og hvilken hund kunne du finde på at klage over?????

Forklaring følger senere.


Kommentarer på:  Hmmm....hundegøen!!!
  • #1   26. apr 2009 bor på en gård med 3 små hunder , min mor har 2 stk og min bror har 1 stk...

    min mors hunde står ved hegenet og larmer når nogen går forbi , uansett om de kender os ...

    Min brors hund synes jeg er mere irriterende da hun render løs og kommer løbende og bjæffer og med hele busten op til hun kommer 2 meter fra mig og hundene og da piver hun og hilser... hun løber også efter alle som kommer på gården og kan finde på at løbe mod hestene også... mine hunder er heldigvis stille og larmer ikke...

    MEN i dit tilfelde må jeg sige de 2 små hunder da de gør det mere end den ene hund... nu ved jeg ikke om den 1 hund er større en de små , her på gården larmer 1 lille hund mere en 1 stor hund da dens lyse hundegøen skærer meget mere i ørene end en dyp voff...


  • #2   26. apr 2009 de 2 små havde nok irreteret mig mest .....men hey det er dyr og der er nogen som elsker dem .....hvorfor klage og ricikere de blir smidt på gaden eller dyrene skal aflives .
    snak med dem og spørg om de kan sørge for de ikke gør efter et bestemt tidspunkt eller måske begrænse det lidt .....
    komunikation er vejen frem


  • #3   26. apr 2009 Her kommer forklaringen :

    Vores nabohus er blevet opkøbt og lejet ud. De nye lejere fælder træer osv. Derefter begynder de at brænde træaffaldet af med det resultat at vores have er fyldt med røg og aske. Min søn kommer ind fra haven med røde øjne som løber i vand pga. røgen, min datter kommer ind med aske i øjnene. Min mand går over til naboen og siger at røgen generer temmeligt meget og spørger om de ikke kan stoppe afbrændingen. De stopper i ca. 2 timer og fortsætter derefter med at brænde af. Et par dage senere begynder de at brænde af igen og vores havee bliver igen fyldt med røg og aske så vi er meget generet af det, det er i de varme dage dette foregår og vi kan ikke åbne hverken vinduer eller døre.

    Min mand forklarer naboen at man ifølge komunnens regler gerne må brænde af men ikke når det generer naboerne som det gør i dette tilfælde.

    Efter min mand for anden gang har klaget kommer naboen som er en temmelig stor mand over til os og begynder at klage over at vores lille hund gør og det irriterrer ham. Men at den andens nabos 2 små hunde står og gør jeg ved ikke hvor længe, generer ham ikke (han er så også venner med dem). Jeg spørger så manden "gu´ ved hvilket sprog vores hund gør på", når det generer ham mere end de 2 andre yderst meget mere gøende hunde.

    Nu er de ydermere begyndt at påstå at min mand kører ræs på vejen, men kører han langsomere så går bilen i stå!!

    Er bare så ravende gal lige nu.

    Min hund gør ikke særligt meget men alligevel er den åbenbart et kæmpe problem for dem,...de kvajpander!!!


  • #4   26. apr 2009 Disse uoverenstemmelser findes tit, og folk klager over flueprutter men er ligeglad med elefanten ved siden af. Den kvinde der bor overfor os klager når vi lufter vores hund og de gør og er lidt utålmodige når jeg står og låser døren (så det er noget der er overstået i løbet af 30 sekunder) men DET er SÅ generende synes hun at hun vil klage hvis jeg ikke lærer dem at holde kæft. Hun har så til gengæl hendes drukvenner som råber og skriger og snakker meget højt når de siger farvel kl 3 om morgen (og det tager mindst 30 minutter hvor de står og 'snakker'), men det er selvf. noget HELT andet... Vi ignorere hendes spydige kommentare og siger bare Ja ja og går videre da vi absolut ikke har interesse i nabostrid. Kan godt se at jeres situation en rigtig træls men jeg ved ikke hvad man skal gøre hvis man har et uforstående r***** som nabo og man egentlig helst ikke vil ligge i strid med dem man 'lever' sammen med. Er da sikker på at jeres hund egentlig ikke generer men et eller andet skal han jo bruge.

  • #5   26. apr 2009 uff... det er jo nogen kedelige naboer...

    har i mulighed til at lave et hegn så din hund ikke kan se ud ?
    det hjalp på min tæve som gøet når hun så nogen mennesker på gården... nu ser ikke min tæve ud til vejen og hun stresser ikke da hun ikke kan se menneskene ... man kan larme så meget man vil udenfor , men mine hunder er helt stille...

    hvis i finder en måde jeres hund bliver " stillere " så har dem ikke noget at klage over...


    håber i finder ud af det...


  • #6   26. apr 2009 Ja vi har snakket om at sætte et hegn på 1,80 meter op inde på vores side af skellet. Problemet er så bare at naboens indkørsel bliver mørk og deres køkken som ligger ud til deres indkørsel nok også bliver mørkt.

    Og......så kommer de jo nok og klager over det!!!! Men vi har besluttet os for at sætte hegnet op, for så gør vores hund ikke mere. Han gør over det han kan se og ikke over det han kan høre.


  • #7   26. apr 2009 En anden mulighed er at sætte et "tæt=lukket" hegn op i det område hvor vores hund er i haven, men det bryder jeg mig ikke om for så er han nærmest lukket ude af fællesskabet, dvs at han ikke kan se os i haven og det syntes jeg er syndt. Han skal have lov til at være sammen med os når vi er i haven.

  • #8   26. apr 2009 håper i finder ud af det...

    det hjalp meget med min tæve , hun er helt stille nu og er ikke så stressede for at følge med alt som skjer...

    når mine hunder sto i haven med det hegn de kunne se ud af , var det ikke noget højt , de kunne nemt hoppe ud hvis de ville ( men gjorde det ikke da de viste de skulle bliver der inde... nu har jeg meget højt hegn som er lukket , men mine hunder får skygge om sommeren og det er bra for hundene...

    er jo måske en mulighed i kan lave det ike så højt... men hør med kommunen så i har fået " lov " til at sætte højt hegn op...


  • #9   26. apr 2009 Nu er det på ingen måde for at være grov, for jeg kan sagtens forstå at røgen er generende.
    -men må indrømme at jeg nok ikke ville begynde at klage over et par dages afbrænding, når det nu bare handler om træ.
    JA det er generende. Men de vil vel næppe fælde træer hele sommeren. De har vel gang i lidt oprydning der (forhåbentligt) snart er ovre.
    Det er klart at stod det på i længere tid, så bliver det jo nødvendigt at klage.


  • #10   26. apr 2009 Hunden må ikke være til gene, hverken ved adfærde eller vedvarende gøen.

    gør hunden det. så kan man melde det til politiet, som så vil tag affærde. og det kan ske, at ejeren får et påbud om at holde hunden inde. og hvis det ikke efterkommes, kan man lade hunden fjerne.

    Derfor har jeg lært min hund, at hjemme er det mig der passer på, og så holder hunden fri.


  • #11   26. apr 2009 Der er helt klare regler for hvornår der bliver skredet ind ved hundegøen, og mange gange gør politiet ikke en dyt alligevel. Det skal være en konstant gøen og ikke at hunden gør når den bliver lukket ud i haven flere gange om dagen. Indimellem bliver der ikke gøet, og så er det ikke en konstant irritation, og klagen bliver afvist.



  • #13   26. apr 2009 Jeg var godt nok blevet irriteret, hvis jeg var den nye nabo. Det er noget andet, hvis de gennem flere år lystigt brænder dæk o.lign. skidt af weekend efter weekend, men de er lige flyttet ind og prøver at få lidt orden på det hele. Som jeg forstår det, har i klaget fra aller første gang, de brændte af. Jeg synes godt, de lige kunne have fået en chance.
    Nu er jeg ikke selv typen, der klager - der skal VIRKELIG meget til og det skal stå på gennem lang tid, men din nye nabo er åbenbart, ligesom dig, lidt hurtigere på aftrækkeren. Hvis det var mig, der havde fået lagt ud sådan, ville jeg skynde mig ind til naboen med en undskyldning og bede om, at kunne starte forfra med naboskabet. Du synes garanteret, det er helt urimeligt at undskylde, når nu det er DEM der har generet DIG, men for mig ville chancen for at kunne leve i fred og fordragelighed med naboen betyde langt mere end den "retfærdighed". Det kan virkelig gå hen og blive et helvede, hvis man ikke kan med dem, man bor op og ned af.


  • #14   26. apr 2009 Jens & Marianne -det er netop det jeg osse tænker. Ingen tvivl om at der skal klages, hvis de vedvarende generer med afbrænding af diverse.
    Men jeg sætter pris på at komme godt ud af det med naboerne, og et par dages røg, er da til at overkomme, selvom det generer mens det står på.


  • #15   26. apr 2009 Kald mig bare -jeg synes det er den helt rigtige måde at gøre det på (og osse hvad jeg selv har gjort da jeg flyttede ind her for nyligt). Hiv fat i naboen, fortæl man har hund, og bed dem henvende sig hvis de er generet af den.
    Så er der ingen kredsen om den varme grød, og de ved at de kan gå til dig, hvis der er problemer, istedet for at brokke i krogene og måske endda gå til politiet, uden at du selv er klar over at de synes der er et problem.

    Som nabo er det da osse meget rart at vide, at man ikke behøver at være bange for reaktionen HVIS man rent faktisk føler sig generet af hunden, og ønsker at vende det med hundeejeren.


Kommentér på:
Hmmm....hundegøen!!!

Annonce