582 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hundevalg!! hjælp Hundevalg!! hjælp

Jeg har tænkt meget over at få mig en lille hvalpe basse når jeg flytter her om nogle måneder.

men jeg kan simpelhen ikke bestemme mig for hvad for en.

jeg har tænkt meget over

engelsk bulldog

Bullterrier

eller Amerikansk bulldog (da jeg har haft en før og var simpelhen den bedste hund i verden, men var nød til at efterlade ham hos ekskæresten da jeg skulle flytte og kun kunne have min lille pige med, jeg er bare bange for at jeg forventer at hvalpen bliver som junior og ligner ham da han var e rigtig pæn am bull, men de er jo alle så forskellige)

nu har jeg en lille "damp" hund som er blanding af lab. formel 1 og kleinermunsterlænder. det er en pige og er altid glad og elsker at lege med alle hunde.

er der nogen der kan hjælpe lidt med en beslutning? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundevalg!! hjælp
  • #2   26. apr 2009 jeg har læst næsten alt om racerne man kan finde på nettet smiley da jeg selv har haft ambull (og ja det er en kanon dejlig hund) ved jeg hvad de kræver.

det er nu mere om bullterrier ville være godt med den hund jeg har nu og om engelsk bulldog ville være for kedelig til min lille meget aktive hund smiley det skal jo også være en hun kan lege med og ravde rundt med.

• #3   26. apr 2009 p.s jeg ved godt folk har deres fordomme om Ambulls og bullterrier men min mening er at din hund bliver som du opdrager den.
    min sidste ambull var simpelhen den mest nemme hund at have. han elskede alle hunde,mennesker og dyr selv frøer legede han med uden at skade dem smiley ved godt hvad de har i sig men hvis hunden ikke ved den kan trykke med 19 tons så skal man heller ikke lære den det.

• #4   26. apr 2009 Jeg forstår ikke helt indlægget. Altså hvad er det vi skal gøre? Ingen af hundene er min type sååh.

• #5   26. apr 2009 er der noget du vil vide om bull terrier

• #6   27. apr 2009 helle: ja meget gerne smiley hvordan er de med andre hunde som ik er muskelhunde? har de let til sygdomme? og hvad kræver de? (sådan af motion,kost,psyke)

er helt vildt med bullterrier smiley har altid syntes de så utrolig søde ud. der er en gammel dame hvor jeg bor som har en og den er bare dejlig. men ved ikke om den vil passe med min hund.

• #7   27. apr 2009 Solva:

jeg søger råd til at vælge en af de 3 racer jeg har skrevet. skal have hvalp nemlig. den skal kunne passe med min nuværene hund.

men hvis du ikke ved noget om disse hunde så kan du nok ikke hjælpe.

• #8   27. apr 2009 Jeg har aldrig set problemmer med andre hunde, det er sjælent de gø´, de gider ikke. Sygdomme: de danske opdrætter gør et stort stykke arbejde for at avle sygdomme ud af racen, så køb altid en med stamtavle. mht. motion er de rimelig nemme, jeg giver mine en varieret kost, de får råt og så står der altid tørkost til dem, bull terrien er ikke en race, der spiser bare fordi det står der.
    Man skal være rimelig kontant overfor bull terrien, det kan godt være der er noget der sjovt når den er en hvalp på 10 kg. men det er måske ikke helt så sjovt når de vejer 40 kg.

Vi har vores egen hjemmeside på. http://www.engelskbullterrier.dk , gå derind, læs og kig, læs bla. RAS

• #9   27. apr 2009 Du skulle vel ikke komme til Københavns området på et tidspunkt, for vi ringtræner næsten hver weekend hos vores opdrætter. og så kunne du jo kigge forbi, hvis du har lyst

• #10   27. apr 2009 lyder meget som en at have en amerikansk bulldog og det har jeg heldigvis haft så ved godt de kan være super sjove når de er en lille klump men lige pludeselig bliver de altså 45kg og så er det ikke så sjovt at blive slæpt hen af vejen hehe

kigger lige jeres hjemmeside.

ærlig det er i k.b.h bor i jylland så er ik lige så tit jeg kommer derover. men rigtig mange tak for tilbudet.

• #11   27. apr 2009 jeg læste på din hjemmeside (rigtig godt hjemmeside, kan godt lide hvordan den er skrevet)

og har set nogle videor på youtube og er sikker på jeg vælger en bull terrier. er sikker på den vil passe godt med min skøre jagthund smiley hun elsker nemlig at lege vildt og får også det hvor hun bare løber rundt og rundt smiley

kan bull terrieren få for meget motion?

jeg går nemlig en rigtig lang tur hver dag for min nurværende hund lider ldit af damp så hun skal krudtes af hver dag smiley

• #12   27. apr 2009 Det kan du godt med en bull terrier, altså gå lange ture med den, men løb ikke med den før den er et års tid. Skriv hvis du vil i kontakt med nogle gode odrættere

• #13   27. apr 2009 jeg vil da gerne have nogle navne på nogle opdrætter.

• #14   27. apr 2009 Skriver dem som PB

• #15   27. apr 2009 ok tak smiley

Kommentér på:
Hundevalg!! hjælp

Annonce