657 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

hjælp til spørgsmål om skovflåtter???? hjælp til spørgsmål om skovflåtter????

hej jeg har en lille chi der har fået en skovflåt i pelse ,men den var for lille til at tage den ,så kom til at trykke den flad og 3 gang røg kroppen af og nu har vi kæmpet for, at få den ud, men nu kan vi ikke få den ud over hoved, men den burde være død, men hvad sker det hvis den ikke er død, åhhh hader sådan nogen og går sku lidt i panik over, at vi ikke få den helt ud græd håber nogen kan hjælpe mig kh sanne

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til spørgsmål om skovflåtter????
  • #1   28. apr 2009 vi plejer at vente et par dage med at tage dem ud så de har fået lidt strørrelse, men det sker da man ikke få det hele med, der sker ikke så meget ved det du skal bare holde øje med det ikke bliver betændt. det burde komme ud af sig selv.

• #2   28. apr 2009 tusinde tak for svaret ved du om den kan udvikle sig igen og lave en blodprop inden i min chi hvis knoppen vokser ud igen skidt med infektion det kan jeg få dyrlægen til at behandle men det kan jeg ikke med en blodprop kh sanne

• #3   28. apr 2009 En go tæge tang kan tage selv de mindste flåter.
    Pas på ikke at tage dem med fingrerne hvis der kommer hår med de hår vokser ikke ud igen særlig i hovedet....

• #4   28. apr 2009 nej,den kan ikke udvikle en blodprop inde i din chi,du kan kun risikere en infektion på stedet,fordi hovedet ikke kom med,eller evt. en borelia hvis det var en inficeret flåt,så tag det roligt,og til en anden gang skal du enten give din hund Frontline ,så dør flåten af sig sélv på hunde inden for 24 timer eller du anskaffer dig en tægetang,og fjerner tægen når den er tilstrækkelig stor til at du kan fjerne den med tangen.

• Lene G
    Lene G Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 60
    #5   28. apr 2009 Jeg kan lige hjælpe med at aflive nogle fordomme om flåter. De farlige bakterier sidder i tarmsystemet på flåten, d.v.s. at hvis der sidder et ben tilbage er dette ikke farligt. Det kan højest give lidt irritation, men det kan behandles uden problemer.
    Det, der er farligt er f.eks. hvis flåten kaster op - hvilket den godt kan finde på hvis den bliver smurt ind i olie eller sprit (som jo er et ældgammelt husråd for at fjerne dem).

• #6   28. apr 2009 Min dyrlæge siger at i de over 30 år han har været dyrlæge har han aldrig oplevet en hund blive syg af/efter et flåt-/tægebid....
    Han siger, at det er hysterisk skruet op og i parentes nævner han at dem der er rigtig gode til at skubbe til hysteriet er selvfølgelig de firmaer der tjener fedt på at sælge diverse midler til fx at sprøjte i nakken på hunde/katte... ;o)
    Risikoen for at hunden/katten får grimme bivirkninger efter de de midler til at sprøjte i nakken er faktisk større end risikoen for gener efter et bid... Det er jo værd at tage med i overvejelserne...... Jeg bruger i hvert fald ikke noget på min hund. Fandt så godt nok også kun 3 flåter på ham sidste år, og fik dem alle ud :o) så jeg er jo nok ikk så hårdt ramt... ;o)
    Derimod skal vi mennesker bekymre os mere om at vi selv får eventuelle flåt-/tægebid...
    Ville bare lige dele :o)

Kommentér på:
hjælp til spørgsmål om skovflåtter????

Annonce