8.269 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hund og kanin - sammenføring Hund og kanin - sammenføring

Hej alle

Vil høre om der er nogen af jer der har erfaring med "sammenføring" af hund og kanin?

Hvordan har jeres hunde reageret på en lille uldtot og har i erfaringer eller god råd til hvordan den kommer til at virke knap så spændende for dem konstant?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund og kanin - sammenføring
  • #1   1. maj 2009 Lene - Jeg har ikke erfaring med kanin, men med rotter. Vores ambull går sammen med vores tamrotter dagligt, og han gør dem ikke noget. Altså de skal nok ikke løbe foran snuden på ham, men han prøver ikke at komme op til buret eller noget.

Det eneste råd jeg kan give dig, som hjalp os rigtig meget er at lade hunden være med. Lad den snuse, og få stillet sin nysgerrighed. Vores begyndte først at slappe af omkring dem, da vi lod ham snuse og kigge alt det han ville.

Da vi gjorde det forbudt for ham, var de simpelthed så interessante at vi var ved at blive sindssyg på ham. Men lad hunden snuse til den i buret, og når den så ikke er interessant mere, så tag den ud mens kaninen bliver holdt og lad hunden snuse og hilse på den.

Det er umidlbart mit bedste bud.

• #2   1. maj 2009 Jeg ville sammenføre dem på den måde, at de vil få hver deres område, hvor den andens adgang var HELT forbudt...

Min hund ville finde en kanin fantastisk at jage...

• #3   1. maj 2009 Vi har to marsvin og vi har gjort det at vi har holdt et marsvin så de havde deres hoved under vores hånd eller arm eller noget, så de ikke bliver skræmte og mens de sider sådan, så han hunde kunne snuse til deres rumper. Det er jo i den "ende" at de lærer hinanden at kende - hehe. de har vi gjort på daglig basis over et par uge, indtil hundene ikke har gidet snuse når vi tog dem op.

Det har været super. Vores marsin har endda været sluppet ud mens vi var på arbejde og de gik rundt i stuen med begge hunde da vi kom hjem - hihi. Men det skal man jo nok ikke lige løbe an på, var bare noget stolt af mine hunde da jeg så marsvinene var i god behold!!

• #4   1. maj 2009 $ Mia $ The ONE and ONLY :

At det lige er en kanin er jo ikke så afgørende, de har fået lov til at snuse til den mens den sad i buret, der er dog meget lang vej før end at de får lov at hilse uden tremmer imellem, i sær den ene af hundene er helt oppe at køre.

Jamen jeg tror bare vi fortsætter med lige så stille at lade dem se hvad det er, tak for dit input i hvert fald smiley

• #5   1. maj 2009 Lene - Det var så lidt. Håber i får det til at lykkedes.

• #6   1. maj 2009 Husk at du ikke kun skal træne det, når kaninen sidder stille - hundens jagtdrift bliver vækket når den bevæger sig, så det er der, det er vigtigst, at den får selvkontrol.

• #7   1. maj 2009 *CH* Tavlemafioso !

Sådan er det også nu og jeg forventer bestemt ikke mirakler. Jeg har før haft hund og kanin sammen hvor rendte rundt sammen men jeg tvivler på at det kommer så nemt denne gang.

Som sagt er de adskilt men vores rottweiler sidder lige pt troligt foran døren og rykker sig ikke ud af flækken. Får den lov at komme ind og kigge på buret sidder den helt paralyseret og kigger på det uden at flytte sig en milimeter. Pølse plejer ellers at virke smiley

Den "lille" hund som jo er nyeste skud på stammen kan slet slet ikke administrere det og stresser helt op hvis bur og kanin er i nærheden derfor bliver det i hvert fald foreløbig adskillelse der er løsningen.

• #8   1. maj 2009 Janne- Nyt hjem til Dusty !: Med tiden vil vi også gerne have dem til at hilse på den måde, lige nu er bare ikke øjeblikket er jeg bange for.

Jeg kunne da godt ønske mig at det kan fungere på samme måde her, at de kan rende frit når vi er hjemme både hunde og kaninen men lige nu har jeg godt nok svært ved at forestille mig det.

• #9   1. maj 2009 *CH* Tavlemafioso !

Havde jeg ikke tænkt over, men ja selvfølgelig skal det trænes i højere grad.

• #10   1. maj 2009 Lene: bare husk at det er en stress-faktor for både hunden og kaninen hvis hundene er oppe og køre. Nogen gange tror jeg at hundene synes det er "sjovere" at kaninen sidder der løst og kan hoppe rundt og for kaninen er det mere skræmmende at den sidder i sit bur og hunden er "volsom" udenfor. så måske de mister interessen lidt hurtigere hvis de får lov at snuse mens du holder kaninen. Det skal du selvfølgelig vurdere, men tror det er de færreste hunde der ville bide hvis du holdte kaninen.
    Du kan jo holde hunden i halsbåndet og lade den snuse stille og så slut, hvis den bliver opkørt og så igen næste dag!

• #11   1. maj 2009 Lene: ja det er måske en længere process og det er heller ikke sikker man nogensinde kan lade dem løbe sammen - men det er hyggeligt når man kan, så det er et forsøg hver! Så længe de kan acceptere hinanden uden at blive helt vilde:-) Når min mors hund er her, så flytter marsvinene på 1. salen, for den er helt vild!! Men Held & Lykke med det:-)

• #12   1. maj 2009 Det vil jeg prøve, tror bare jeg skal forsøge forskellige taktikker med de 2 hunde. Den ene er som sagt helt rolig og dybt fascineret over den her lille uldtot. Her er jeg ikke så nervøs for at lade dem møde hinanden uden for tremmer.

Den anden er en krudtugle og stresser helt op så her bliver jeg nok nødt til at anvende en lidt anden taktik for at få ham til at slappe af.
    Det er nemlig uanset om kaninen sidder i buret eller ej. Jeg er lidt nervøs for at det skyldes angst fra hundens side men det er jo så en helt anden historie.

• #13   1. maj 2009 Janne- Nyt hjem til Dusty !

Mange tak smiley Vi tager det som det kommer, kunne bestemt være hyggeligt men er ikke noget jeg umiddelbart forventer at de bare kan. Træning kan helt sikkert afhjælpe "problemet" men resultatet afhænger jo i høj grad også af hundene.

• #14   1. maj 2009 Jeg har også en kanin til at løbe løs i haven og det går rigtig fint med mine 3 hunde.
    Da jeg kom hjem med kaninen fik alle hundene lov til at snuse og slikke det lille pus så den var helt snasket til sidst,,jeg holdte den i armene imens. Så satte jeg den ud på græsset i en løbegård så de kunne snuse til hinanden,,da kaninen havde vænnet sig til hundenes gøen og pludselige bevægelser (1-2 mdr.) og ikke reagerede på det længere, så slap jeg den løs i haven.
    I dag leger de med hinanden, jagter hinanden,,også kaninen efter hundene,,hi hi. De sover sammen ude i haven og hygger sig. Når Talut fanger kaninen så slipper han den bare igen, og de leger videre.
    Det har ihvertfald fungeret her,,men nu er der jo heller ikke videre jagtinstinkt i mine bamser ;o)
    Held og lykke med det :o)

• #15   1. maj 2009 Jamen jeg håber da at det ender lige så godt her som mange af jeres historier smiley

• #16   1. maj 2009 Da vores gamle Golden Retriever for første gang så min kanin i sit bur, sad hun foran det i 1 en uge og pev. Det var tydeligt at hun godt kunne tænke sig en lille kaninsteg.

Jeg begyndte at tage kaninen ud og lade ham tusse rundt på mit værelse, mens jeg sad og holdt hunden.. Hunden var ret velopdragen og holdt sig selv tilbage, men jagtinstinktet var gået over i nysgerrighed istedet.
    Jeg havde en pind som hunden skulle holde sig bag og blev hun lidt for ivrig, daskede jeg hende blødt på brystet ...
    Efter en uges tid , kunne hun styre sin iver nok til at gå hen til kaninen selv uden at hoppe rundt og skræmme ham. Og derefter var det legende let...

Havde det derimod vores den gamle Rottweilerhan jeg skulle ha' vænnet til kanin, havde jeg nok givet ham mundkurv på og brugt meget længere tid med at sidde med ham i snor og lade ham kigge på den. For han var meget vildere med det vilde kød *G*
    Jeg vænnede ham til mine 2 katte ved at sidde med ham i snor længe i min lejlighed bare og kigge på kattene. Og hver gang jeg kunne høre den der mave-rumle-knurren , rykkede jeg lidt i snoren og sagde lavt "nej Zeus" .. Efter et stykke tid, blev hans kattehad til nusgerrighed og så gjorde jeg det samme som med Retrieveren, dog uden pind, men med stemmen istedet..

Så hvis jeg kunne vænne en stor, dominerende, 8 årig Rottweilerhan til katte som han havde hadet hele sit liv, så kan alt lade sig gøre.. smiley

• #17   1. maj 2009 Freja ville æde mine kaniner hvis hun fik chancen og jeg bebrejder hende ikke. Det er jo naturligt. I starten var det rigtig slemt og hun kunne ikke være i rum med dem, men nu kan jeg da gå med dem på armen uden hun hopper op for at bide efter dem. De kan også være i deres løbegård nu uden problemer, men jeg er sikker på at jeg aldrig kan sætte dem på gulvet i samme rum som hun er i, uden de kommer tilskade eller mister livet. Det gik meget bedre dengang jeg havde katte. Kaninerne synes at kattene var evig sjove at løbe efter og katte blev lidt bange for dem nogle gange:)

• #18   1. maj 2009 Skal lige siges at Rottweileren én gang så kaninen da den i sine sidste år boede i et stort udebur i min mors have..
    Zeus stod helt intenst og bomstille og kiggede på kaninen. Kaninen var vant til hunde så den hoppede bare rundt - Og ligepludselig fløj hunden bare mod buret hvor der var et lille bitte hul i nettet og borede snudeskaftet igennem så han skar sig på nettet..

Derfor jeg skriver at jeg ville ha' brugt mundkurv på ham i starten, om jeg nogensinde skulle ha' vænnet ham til mindre 'byttedyr'..

• #19   1. maj 2009 Frejas mor -
    Sådan er det også med min hund som du beskriver..
    Laura så en dag naboens kanin som bor ude i deres lille gård ( bor i rækkehus ) og Laura blev fuldstændig vild og SKULLE bare ind og æde kaninen.. Så der skulle laaaaaaaaaaang tids tilvænning til for at hun skulle kunne undertrykke sit stærke jagtinstinkt !

• #20   1. maj 2009 Stine P: Okay. Så er der måske håb forude:) Jeg ved bare ikke om jeg tør, men hun kan selvfølgelig få mundkurv på indtil hun lære det.

• #21   1. maj 2009 uhh...hér hjemme er kaninen altså sat højt på hundenes ønskelister!

Bonnie accepterer at Frk.Barf's (kaninen) bur står i gårdspladsen og hun kan også være i haven samtidig (i sit udebur) uden at bonnie splitter det hele ad....men altså...var kaninen løs..så tror jeg ik den overlevede mange sekunder......................efter jeg så har fået Bonnies bror på ferie, ja så er der stort set intet bur tilbage...forleden måtte han sande at buret bare ikke passer til en Bullmastiff på 60kg, da han stod inden i det, var han ved at træde bunden ud! (Frk Barf var på det tidspunkt IKKE i buret, men i haven).........så jeg har opgivet at de skal elske hinanden alle sammen, og der holdes øje med hundene når Frk Barf hun er i sit bur i gårdspladsen.......-hvilket er sjældent da hun gerne er i haven....

men pøj pøj med det...håber det lykkes for dig :o)

Kommentér på:
Hund og kanin - sammenføring

Annonce