Hund og kanin - sammenføring Hund og kanin - sammenføring
Hej alle
Vil høre om der er nogen af jer der har erfaring med "sammenføring" af hund og kanin?
Hvordan har jeres hunde reageret på en lille uldtot og har i erfaringer eller god råd til hvordan den kommer til at virke knap så spændende for dem konstant?
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.123
Det eneste råd jeg kan give dig, som hjalp os rigtig meget er at lade hunden være med. Lad den snuse, og få stillet sin nysgerrighed. Vores begyndte først at slappe af omkring dem, da vi lod ham snuse og kigge alt det han ville.
Da vi gjorde det forbudt for ham, var de simpelthed så interessante at vi var ved at blive sindssyg på ham. Men lad hunden snuse til den i buret, og når den så ikke er interessant mere, så tag den ud mens kaninen bliver holdt og lad hunden snuse og hilse på den.
Det er umidlbart mit bedste bud.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Min hund ville finde en kanin fantastisk at jage...
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Det har været super. Vores marsin har endda været sluppet ud mens vi var på arbejde og de gik rundt i stuen med begge hunde da vi kom hjem - hihi. Men det skal man jo nok ikke lige løbe an på, var bare noget stolt af mine hunde da jeg så marsvinene var i god behold!!
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 312
At det lige er en kanin er jo ikke så afgørende, de har fået lov til at snuse til den mens den sad i buret, der er dog meget lang vej før end at de får lov at hilse uden tremmer imellem, i sær den ene af hundene er helt oppe at køre.
Jamen jeg tror bare vi fortsætter med lige så stille at lade dem se hvad det er, tak for dit input i hvert fald
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.123
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
maj 2007
Sådan er det også nu og jeg forventer bestemt ikke mirakler. Jeg har før haft hund og kanin sammen hvor rendte rundt sammen men jeg tvivler på at det kommer så nemt denne gang.
Som sagt er de adskilt men vores rottweiler sidder lige pt troligt foran døren og rykker sig ikke ud af flækken. Får den lov at komme ind og kigge på buret sidder den helt paralyseret og kigger på det uden at flytte sig en milimeter. Pølse plejer ellers at virke
Den "lille" hund som jo er nyeste skud på stammen kan slet slet ikke administrere det og stresser helt op hvis bur og kanin er i nærheden derfor bliver det i hvert fald foreløbig adskillelse der er løsningen.
maj 2007
Jeg kunne da godt ønske mig at det kan fungere på samme måde her, at de kan rende frit når vi er hjemme både hunde og kaninen men lige nu har jeg godt nok svært ved at forestille mig det.
maj 2007
Havde jeg ikke tænkt over, men ja selvfølgelig skal det trænes i højere grad.
feb 2009
Du kan jo holde hunden i halsbåndet og lade den snuse stille og så slut, hvis den bliver opkørt og så igen næste dag!
feb 2009
maj 2007
Den anden er en krudtugle og stresser helt op så her bliver jeg nok nødt til at anvende en lidt anden taktik for at få ham til at slappe af.
Det er nemlig uanset om kaninen sidder i buret eller ej. Jeg er lidt nervøs for at det skyldes angst fra hundens side men det er jo så en helt anden historie.
maj 2007
Mange tak
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
Da jeg kom hjem med kaninen fik alle hundene lov til at snuse og slikke det lille pus så den var helt snasket til sidst,,jeg holdte den i armene imens. Så satte jeg den ud på græsset i en løbegård så de kunne snuse til hinanden,,da kaninen havde vænnet sig til hundenes gøen og pludselige bevægelser (1-2 mdr.) og ikke reagerede på det længere, så slap jeg den løs i haven.
I dag leger de med hinanden, jagter hinanden,,også kaninen efter hundene,,hi hi. De sover sammen ude i haven og hygger sig. Når Talut fanger kaninen så slipper han den bare igen, og de leger videre.
Det har ihvertfald fungeret her,,men nu er der jo heller ikke videre jagtinstinkt i mine bamser ;o)
Held og lykke med det :o)
maj 2007
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Jeg begyndte at tage kaninen ud og lade ham tusse rundt på mit værelse, mens jeg sad og holdt hunden.. Hunden var ret velopdragen og holdt sig selv tilbage, men jagtinstinktet var gået over i nysgerrighed istedet.
Jeg havde en pind som hunden skulle holde sig bag og blev hun lidt for ivrig, daskede jeg hende blødt på brystet ...
Efter en uges tid , kunne hun styre sin iver nok til at gå hen til kaninen selv uden at hoppe rundt og skræmme ham. Og derefter var det legende let...
Havde det derimod vores den gamle Rottweilerhan jeg skulle ha' vænnet til kanin, havde jeg nok givet ham mundkurv på og brugt meget længere tid med at sidde med ham i snor og lade ham kigge på den. For han var meget vildere med det vilde kød *G*
Jeg vænnede ham til mine 2 katte ved at sidde med ham i snor længe i min lejlighed bare og kigge på kattene. Og hver gang jeg kunne høre den der mave-rumle-knurren , rykkede jeg lidt i snoren og sagde lavt "nej Zeus" .. Efter et stykke tid, blev hans kattehad til nusgerrighed og så gjorde jeg det samme som med Retrieveren, dog uden pind, men med stemmen istedet..
Så hvis jeg kunne vænne en stor, dominerende, 8 årig Rottweilerhan til katte som han havde hadet hele sit liv, så kan alt lade sig gøre..
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
jun 2007
Zeus stod helt intenst og bomstille og kiggede på kaninen. Kaninen var vant til hunde så den hoppede bare rundt - Og ligepludselig fløj hunden bare mod buret hvor der var et lille bitte hul i nettet og borede snudeskaftet igennem så han skar sig på nettet..
Derfor jeg skriver at jeg ville ha' brugt mundkurv på ham i starten, om jeg nogensinde skulle ha' vænnet ham til mindre 'byttedyr'..
jun 2007
Sådan er det også med min hund som du beskriver..
Laura så en dag naboens kanin som bor ude i deres lille gård ( bor i rækkehus ) og Laura blev fuldstændig vild og SKULLE bare ind og æde kaninen.. Så der skulle laaaaaaaaaaang tids tilvænning til for at hun skulle kunne undertrykke sit stærke jagtinstinkt !
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.722
Bonnie accepterer at Frk.Barf's (kaninen) bur står i gårdspladsen og hun kan også være i haven samtidig (i sit udebur) uden at bonnie splitter det hele ad....men altså...var kaninen løs..så tror jeg ik den overlevede mange sekunder......................efter jeg så har fået Bonnies bror på ferie, ja så er der stort set intet bur tilbage...forleden måtte han sande at buret bare ikke passer til en Bullmastiff på 60kg, da han stod inden i det, var han ved at træde bunden ud! (Frk Barf var på det tidspunkt IKKE i buret, men i haven).........så jeg har opgivet at de skal elske hinanden alle sammen, og der holdes øje med hundene når Frk Barf hun er i sit bur i gårdspladsen.......-hvilket er sjældent da hun gerne er i haven....
men pøj pøj med det...håber det lykkes for dig :o)
Hund og kanin - sammenføring