{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

En småhundeejers bekendelse. Mundkurv. {{forumTopicSubject}}

Jeg er nok ikke den rette til at udtale med om hvorledes en hund skal bære mundkurv eller ej, da mine små hund jo hverken kamphunde eller muskelhunde, MEN jeg vil da gerne give mit besyv med.

JEG ER IMOD mundkurv.........syntes det er en meget let løsning regeringen har valgt......hvor er det flot bare at turde stå frem og sige at: ”Det gør vi bare” UDEN overhovedet bare skimte igennem hvilke koncekvenser det giver for.....ja måske rundt regnet 75% muskelhundeejer og deres hunde.....Hvorledes skal man kunne foretage noget som helst fornuftigt træning a sin muskelhund, når den har mundkurv på? Hvorledes skal hunde imellem kunne læse hinanden med mundkurv på? Hvorledes skal en muskelhundeejer kunne vise at her går en trænet, velafrettet muskelhund, når den har mundkurv på og med 100% sikkerhed er så utryg ved situationen, at den nok virker mere aggressiv end hvis den gik uden?

Og lur mig om der ikke kommer til at ske flere uheld/slåskampe fordi visuelt kan en hund ikke tyde hinandens kropsprog med stadigvæk høre evt. knurren og sammenkneben gøet og derved tænde hinanden a......En stor almindelig hund som overfalder en stækket muskelhund, kan også gøre skade.......skal de så også hen ad vejen bære mundkurv?

Som skrevet ejer jeg kun små hunde og burde være overuden lykkelig over det foranstående forbud, da jeg jo så kan gå sikkert med mine hunde overalt, fordi jeg ved mødet med en muskelhund IKKE behøver skifte fortov.....næææh nu kan jeg blive og lade mine hunde hilse på – præcis som de plejer......fuldstændig hysteriske - for der kan intet ske....andet end at jeg efterlader en godt tændt hund, der på et tidspunkt nok vil tænde a derhjemme alligevel, da den jo har det i sig. Dette var ironisk sagt........men rummer det ikke lidt af sandheden?

En muskelhund bliver mere og nemmere tændt og skal behandles derefter. Og skal trænes, men hvor? Tror/mener/ved at mange IKKE bliver det! IKKE fordi ejer ikke gerne gør det, men fordi ingen vil træne sammen med dem, ergo er de ikke velkommen i træningsklubberne……….dette er ikke noget jeg ved, men noget jeg tror finder sted mange steder!

Hvad om der indføres klippekort i stedet for? Så kunne alle muskelhunde gå uden, indtil det første klip, så ryger den i mundkurv med tvungen træning…….efter endt træning ryger mundkurven og hundeejeren skal/kan bevise, det hjalp. Andet klip er sidste klip, for hunden har bevidst at intet hjælper, den må betegnes som aggressiv og til fare for andre.

Nogle vil nok sige: jaaamen der kommer så lig på bordet før det er kørt ind…………ja men det gør der også med tvunget mundkurv. Mener jeg!


Nu fik jeg luft for min holdning og det er som sådan ikke en debat tråd………jeg syntes bare jeg vil fortælle at det altså ikke er alle småhundeejere der klapper i hånderne over et forestående mundkurve påbud. Jeg syntes det er ærgeligt!

/ Marianne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En småhundeejers bekendelse. Mundkurv.
  • #1   1. maj 2009 ja det er ærgerligt for alle hundene møder vil rigtig vise ja nu skal de frygte dem for de har jo mundkurv på ......

  • #2   1. maj 2009 Men.. en mundkurv begrænser jo ikke hundens kropssprog - hunden bruger hele kroppen til den slags, man kan få mundkurve der tillader hunden at åbne munden nok til at tage imod godbidder og drikke vand, og en hund er jo ikke utryg ved en mundkurv hvis den er vant til det?

    Altså, jeg er hellere ikke stor fan af mundkurve, men hellere det end forbud - det er lidt tydeligt at linepåbud ikke er nok pt-


  • #3   1. maj 2009 jeg har en mundkurv til min (desvære nødvendigt i nogen situationer da han er køns agrasiv) og den er åben foran sådan at han kan snuse, slikke, spise og drikke vand.
    han er godt nok ikke glad for den, men han skal nok vende sig til den tror jeg.


  • #5   1. maj 2009 jeg må indrømme at jeg også er en af dem der ærger sig.

    for jeg havde gerne set en endnu mere vidtgående lovgivning alla den de har i tyskland.


  • #7   1. maj 2009 nu kender jeg desværre ikke hele lovgivningen - på delstats området - da det jo svinger en del fra delstat til delstat -- men de elementer jeg kender finder jeg intressantet --

    søren nu skriver du selv at du er tilhænger af den franske -- hvordan forholder du dig så til at alle franske hunde uden stamtavle skal registreres og steriliseres..


  • #9   1. maj 2009 i følge de oplysninger jeg har kunnet finde så gælder det alle racer

    http://www.amstaffs.dk/forbud.htm (ved godt det ikke er et offentligt dokument. men tvivler på de har noget ud af at give fejlaktige oplysninger)

    men når du nu er så meget i mod tavlerne - hvordan vil du så sikre dig at der ikke er blandninger af disse hunde


  • #13   2. maj 2009 hvis det så ikke er tavlerne du er imod - men udstillingerne - hvordan vil du så sikre at det er de rigtige hunde der avles på hvis de ikke skal møde frem på en udstilling og godkendes --- som du selv før har skrevet så er det rigtig let at fuske med papir - men hvis ingen skal se hunde - ja så er det dog en del lettere.

    er enig med dig i at man skal være meget forsigtig inden man rejser ind i frankrig - specielt hvis man ikke har en hund man kan dokumentere ikke høre under de forbudte racer. jeg var faktisk ikke bekendt med den franske lovgivning - men den er ret intressant.

    der har tidligere været en del debat omkring det med mundkurv og er enig med søren i at det er noget pjat at det er synd for hunde at skulle bære en sådanne - specielt set i lyset af at så som grimer til hunde igennem de senere år er blevet prist til himlen.

    jeg snakkede for ikke så længe siden med en pige med en amstaff som havde valgt at hendes hund skulle bære mundkurv - hun fik helt vildt på puklen her på hg for at have truffet det valg. jeg syntes hun var en yders ansvarlig hundeejer som var bekendt med den risiko hendes hund udgjorde.. og ikke mindst i den signal værdig der var i den.

    som hun selv skrev - på den her måde er både jeg og andre mere trykke.

    problematikken med mundkurven er bare at det er for let en løsning syntes jeg.. det løser nemlig ikke priblemet med når en hund havner i de forkerte hender. eks i tyskland kan personer der er tidligere straffet ikke eje disse racer.


  • #15   2. maj 2009 jamen jeg er faktis rigtig meget fristet -- for vil virkelig gerne høre hvordan dit bud på hvordan man har styring og registring i avl af både muskelhunde osv hvis ikke man må føre tavler og laves avls godkendelser. det ville da være dejligt hvis du kunne komme med et bare nogen lunde kvalificeret bud, søren, på hvordan vi kontrollere at der ikke indgår blandinger af bla pitt i de hunde der går rundt på gaderne. vi kan vel godt blive enige om at udsagn som - hvis det siger som en and, går som en and så er det nok også en and ,ikke er gangbart for hverken lovgivning eller straf.

    hvis det er fordi du ikke vil spolere mariannes udemærket indlæg opretter jeg gerne en tråd for dig hvor du giver udtryk for dine meninger og løsninger på problemerne. det er jo let nok at sætte sig ned og sige øv og buuu så længe man ikke selv skal ind og røre i suppen.



  • #16   2. maj 2009 Pyldremutter,nu skal du lige være opmærksom på om Søren mener det han skriver eller om det er en udgave af hans ironi,som han selv synes er så morsom,og som han prøver at dække sig ind under hvergang han kommer i modvind.

  • #17   2. maj 2009 Tja det svar så jeg da også gerne?

  • #19   2. maj 2009 LooooooooooL - nej klart - (ironi KAN forekomme)

    Du har jo ikkne noget kvalificeret bud på netop dynamitblandingerne


  • #21   2. maj 2009 Du besvarer ikke spørgsmålet Søren - du giver ikke engang et bud?

    Hvorfor skal du have dokumentationer? Dem springer du da let og elegant over selv?


  • #22   2. maj 2009 Søren. Du er på skideren nu. Indse det dog og drop dit udenomsnak. ;O)

  • #23   2. maj 2009 ville da frygtelig gerne se hvem det er der påstår at tavle hunde aldrig bider -- sikke dog noget vrøvl - så sent som på udstillingen i dag blev en af mine veninders hund med rette disket for at bide ud efter dommeren --



  • #24   2. maj 2009 Så skal vedkommende jo bare have en blanding næste gang

Kommentér på:
En småhundeejers bekendelse. Mundkurv.

Annonce