450 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

nova scottia duck tolling retriever nova scottia duck tolling retriever

hejsa...

vi er et ungt par der snakker om at få hund.
vi har undersøgt hvilke hunderacer vi synes om
vi ved at man ikke må dømme en hund på pelsen og har derfor undersøgt og fundet ud af hvilke typer hunde der passer til os, og nu er vi faldet over hinandens ben og blevet hovedkulds forelsket i en nova scottia duck tolling retriever men inden vi foretager os noget som helst vil vi gerne høre andres erfaringer med denne race.
vi overvejer nøje for og imod, da vi begge ved at hunden automatisk bliver en stor del af familien og at det svarer lidt til at få et barn.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nova scottia duck tolling retriever
  • #1   9. maj 2009 Dejligt at høre at i har overvejet det så meget - hvis bare alle gjorde det smiley
    Thumps up til jer !

Kender intet til racen så kan ikke hjælpe det smiley

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #2   9. maj 2009 Jeg ville ik gøre det......

For før man får sagt hvad race det er, så er folk smuttet.....laaaangt navn *gg*

Kender ik racen nok til at kunne hjælpe, men kunne forestille mig, at det er en lille retriver med et sind/energiniveau/intelligens som en Border Collie

Held & Lykke *S*

• #3   9. maj 2009 prøv at kigge på denne tråd Udstillings-"kendere"

• #4   9. maj 2009 Læs mere om racen her: http://tollerklubben.dk/?id=219&parent=208
    Det er jo en jagthund og som med alle andre jagthunde, så skal man kun købe den type, hvis man er intra i at opfylde dens behov udfra de instinkter den nu har som jagthund ;))

• #5   9. maj 2009 vi sad og læste om den i går... både via deres egen klub, og også dkk... derudover læste vi på en hjemmeside fra et opdrætterpar...

vi har også overvejet at møde nogle eksemplarer inden vi fast belsutter os...

nogen der kan beskrive den i forhold labradoren? både i forhold til størrelse, temperament og væremåde...

vi har også tænkt på, at det er en jagthund, men det er labrador jo også...

jeg er meget interesseret i agility og elsker derudover at lære en hund nye og sjove tricks... det er min kæreste også... nok ikke agilty, men mht tricks...

jeg elsker personlig labradoren meget, men min kæreste´har ikke lyst til en, da han gerne vil have en hund, som ikke alle har, og mener at labberen er for lalleglad. derfor tænkte vi på trolleren...

• #6   9. maj 2009 maria, du har kun gjort - i hvert fald - mig sikker i min sag med denne race... og jeg er sikker på at min kæreste bliver glad for at høre det...
    har du nogen idé om hvordan den er i forhold til alaskan malamuten? den er min kæreste helt vild med, men jeg har fået ham til at tænke sig om et par gange, netop fordi den kræver vildt meget motion. det vi så synes er fascinerende ved malamuten er, at vi har læst at de tænker selv og ofte finder andre, nye og kreative måder at løse en opgave på...
    det har jeg ikke indtrykket at trolleren gør, men den virker arbejdsglad, men på et niveau hvor man selv kan følge med. og det virker også som om at den kan bruges til lydighed en gang om ugen, agility en gang om ugen og så en masse hjemme-hygge-træning og lange ture ved strand og i skov, men også sådan, at den kan slappe af, uden at blive kuldret, hvis den kun får (mht luftning) to timer en dag i stedet for de normale tre eller lign...?

Kommentér på:
nova scottia duck tolling retriever

Annonce