774 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hundehvalpe mad Hundehvalpe mad

Hey

Vi har en labrador på næsten 9 uger.

Han suger maden i sig.

Så ville høre om nogen har et link til noget hvalpefoder, hvor strukturen er noget større. Han er vant til at få pedigree og har fået en pose Specifik af vores dyrlæge -de er lidt større, men ikke store nok.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundehvalpe mad
  • #1   11. maj 2009 also, nogen der har råd til hvordan man kan få ham til at spise pænt.
    dyrlægen forslog at putte vand på maden for at det udvide sig og at sprede maden.
    Han får allerede, halvdelen af gangene maden i sådan en bold med huller til maden.
    Er der andet man kan gøre?

• #2   11. maj 2009 Mener du at han sluger maden - altså spiser for hurtigt???

Det er ikke sikkert at større piller vil afhjælpe problemet... Prøv i stedet at kast maden ud på gulvet el græsset og lad ham søge efter det, så kan han nemlig ikke spise det hurtigt smiley Ellers kan I komme maden i en aktivitetsbold - det har nemlig lidt samme effekt. Ved også at nogle ligger STORE sten ned i skålen, således at han skal bruge både mere tid og flere kræfter på at få maden smiley

• #3   11. maj 2009 Royal Canin har laver racespecifik foder, også til labrador, men jeg ved ikke om det også er i en hvalpefoder-udgave, men dens størrelse skulle tilgode se labbens forslugenhed.

Hvis du ellers er tilfreds med Specifik foderet, kan du jo vælge at bruge foderet til aktivering, i stedet for i en skål, hvor mange hunde er forslugne.
    Evt sprede det i haven eller i stuen hvor han kun kan få en ad gangen, bruge dem i stedet for godbider til indlæring og motivation. Lave hjernegymnastik såson at gemme mad i et håndklæde som han skal vikle ud for at få fat i det, eller under en kop. Du kan også købe en foderbold hvor han skal trille rundt med bolden for at få maden ud osv.

• #4   11. maj 2009 royal canin's labrador foder til hvalpe er forholdsvis små bider. Vores labrador sluger også maden, det er meget sjælden at han tygger det. Selv når vi smider foderet ud over græsset så sluger han det, det tager ham jo lidt længere tid, men han tygger det ikke.
    Vi har simpelthen prøvet alt, men det er bare sådan han spiser...

• #5   11. maj 2009 da jeg tørfodrede Monique slugte hun også maden, nu får hun reelt køb og ben, og tænderne bliver bedre brugt nu smiley

• #6   11. maj 2009 karina c : er ligeglad med om det er af natur de skal spise sådan.
    men han spiser meget hurtigt, og jeg har set mange hunde der spiser hurtigt men ikke som ham her. også er der større risiko for mavevending når han sluger det på den måde han gør.

tanja og avl: de fleste af måltiderne får han det i en aktiveringsbold. har også smidt et par gange. selvom han ikke kan sluge det på samme måde, vil jeg gerne ha ajhjulpet problemet. jeg tager lige en kigger på royal canin.

• #7   11. maj 2009 royal canin's bidder er mindre en specifik til store racer, bare hvis du håbede på de var større

• #10   11. maj 2009 Hvis du smider hvalpe foderet ud på gulvet, på terassen, i græsset så går det længere til for hvalpen at støvsuge det op. De hjælper på de fleste hvalpe.
    Men husk at fodre med hvalpefoder uanset hvad.

• #11   11. maj 2009 vi kom vand i foderet til vores golden, da hun var hvalp. det fik vi af víde af opdrætteren?

• #12   11. maj 2009 tak for hjælpen.

Jeanne &kim p : kigger lige på den smiley

Kommentér på:
Hundehvalpe mad

Annonce