774 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Hundehvalpe mad Hundehvalpe mad
Hey
Vi har en labrador på næsten 9 uger.
Han suger maden i sig.
Så ville høre om nogen har et link til noget hvalpefoder, hvor strukturen er noget større. Han er vant til at få pedigree og har fået en pose Specifik af vores dyrlæge -de er lidt større, men ikke store nok.
0 synes godt om
jun 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 159
dyrlægen forslog at putte vand på maden for at det udvide sig og at sprede maden.
Han får allerede, halvdelen af gangene maden i sådan en bold med huller til maden.
Er der andet man kan gøre?
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.955
Det er ikke sikkert at større piller vil afhjælpe problemet... Prøv i stedet at kast maden ud på gulvet el græsset og lad ham søge efter det, så kan han nemlig ikke spise det hurtigt
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Hvis du ellers er tilfreds med Specifik foderet, kan du jo vælge at bruge foderet til aktivering, i stedet for i en skål, hvor mange hunde er forslugne.
Evt sprede det i haven eller i stuen hvor han kun kan få en ad gangen, bruge dem i stedet for godbider til indlæring og motivation. Lave hjernegymnastik såson at gemme mad i et håndklæde som han skal vikle ud for at få fat i det, eller under en kop. Du kan også købe en foderbold hvor han skal trille rundt med bolden for at få maden ud osv.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
Vi har simpelthen prøvet alt, men det er bare sådan han spiser...
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
jun 2007
men han spiser meget hurtigt, og jeg har set mange hunde der spiser hurtigt men ikke som ham her. også er der større risiko for mavevending når han sluger det på den måde han gør.
tanja og avl: de fleste af måltiderne får han det i en aktiveringsbold. har også smidt et par gange. selvom han ikke kan sluge det på samme måde, vil jeg gerne ha ajhjulpet problemet. jeg tager lige en kigger på royal canin.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Men husk at fodre med hvalpefoder uanset hvad.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.170
jun 2007
Jeanne &kim p : kigger lige på den
Hundehvalpe mad