{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

perfidt minde efter død hund {{forumTopicSubject}}

jeg har det stadig rigtig svært med at min elskede pølse døde her i vinters - og savner ham så frygteligt.


jeg har hans akse i en urne hjemme - men ville gerne at han kan være med mig altid. nu har jeg så fundet en smykke kunstner der laver glasperler hvor i ens kæledyrs aske er brændt ind i - der ud over har jeg stadig hans mælketænder --

jeg overvejer at sende det over og bestille et smykke - men kan ikke rigtig finde ud af om det er for perfidt at gå med sin døde hund om halsen..

hvad syntes i ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  perfidt minde efter død hund
  • #1   12. maj 2009 jeg ved godt det er underligt -- men det er der jo også nogen som syntes bare det vi har to hunde stånde i deres urner -- ungerne er lidt forarget over det --

    men ville bare så gerne have ham med rundt -- men urnen er for stor -- og han har betydet mere end noget andet for mig.

    jeg har det sådan lidt -- det kan give mig lidt ro at have ham tæt på...


  • #2   12. maj 2009 Hej Hundemutter.
    Jeg synes det lyder som en god ide,jeg vil gøre det samme tror jeg.
    så er det jo lige som de altid er hos en ikke.
    håber du får lavet et rigtig smukt minde.


  • #3   12. maj 2009 jeg syntes faktisk det er en lidt smuk tanke at han er inde i de små kunstværker --


    her er et par eks

    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)


  • #4   12. maj 2009 Så er jeg også tosset !
    jeg har en helt anden ting som jeg gør! Okay det kræver at man har langhåret hunde!
    Igennem årene så har jeg når en af mine grahunde er gået til de evige jagtmarker, klippet en stor tot af deres halehår og så har jeg fået en gammel indianer til at flette en drømme/åndefanger af disse.
    På den måde føler jeg at de stadig er hos mig og samtidigt så har jeg noget helt unikt at se på.


  • #5   12. maj 2009 gitta - ja det er også en meget smuk tanke -- men lidt forsent nu hvor pølsefyren er brændt.. syntes bare for det første at perlerne er utrolig smukke - uden at være for vulgære osv.. også syntes jeg også tanken er smuk - man skaber et kunst stykke ud af sorgen... sådan i overført betydning..

  • #6   12. maj 2009 Tro mig hundemutter det er dejligt at have noget som gør en glad og jeg tror du har fundet den ting der vil give dig den glæde.

  • #7   12. maj 2009 jeg tror faktisk også mænd og kvinder har forskellige måder at takle sorg på -- syntes ofte mænd bærer den inden i - og ikke har behov for at have et fysisk forhold til dem - altså fysiske minder osv.. hvor mange kvinder ofte har behov for at sted at være med den - eller noget at erstatte den med.. hmmm jeg ved det ikke...

    jeg sætter pris på hver en dag jeg fik med pølse -- men vil aldrig nogen sinde komme til at sige at jeg er tilfreds med de små 10 år jeg fik med ham -- syntes det er så urimeligt han ikke er hos mig mere.. - han skulle have haft mere tid -

    men sådan er vi jo så forskellige..


  • #8   12. maj 2009 Det ville ikke være noget for mig -jeg gemmer ikke den slags minder fra hunden (hunden begraves i haven), men "nøjes" med billeder og den slags.

    Men føles det rigtigt for dig, så gør det da. Det er jo ikke nogen af os der skal gå med det, så det vigtigste er vel at du selv har det godt med det:o)


  • #9   12. maj 2009 Og må da i øvrigt erklære mig ret enig med Kai -og jeg er altså af hunkøn;o)

    Jeg har intet problem med at andre får lavet smykker, har urner stående eller hvad de nu gør.
    JEG synes det er lidt underligt, og lidt "vil-ikke-give-slip"-agtigt, men nu bestemmer jeg jo (heldigvis *G*) ikke hvad der er rigtigt eller forkert.

    Jeg selv har minderne fra min dejlige og højt elskede Møffe. Jeg har et par gode billeder af hende stående i stuen, og det er det.
    Da hun lige var blevet aflivet, gemte jeg halsbånd og andre småting fra hende i en kasse. De fleste af disse ting er gennem det sidste års tid blevet givet til folk der faktisk kan bruge det, istedet for det bare ligger her i bunden af et skab.

    Jeg har ikke behov for ting for at mindes hende.



  • #10   12. maj 2009 Jeg syntes ikke det er for underligt, men måske kun en smule sært.
    Men det du skal huske er, at når det kommer til når dine andre hundes dage ender, vil du så gøre det igen? Jeg har også overvejet at få vores schæfers ansigt tatoveret på mig, men på den anden side så ved jeg at der vil komme andre hunde, mere dejlig kærlighed, og jeg sikkert til sidst vil være helt dækket af tatoveringer, hvis jeg skulle gøre det ved hver eneste af mine dejlige hunde ;o) Jeg ved godt man kan elske én på en anden måde end man elsker de andre, men håber du forstår meningen i hvad jeg skriver.


  • #11   12. maj 2009 Vi tackler alle vores sorg på forskellig vis og hvis du har det godt med at have et smykke med din hunds aske - ja så er det det du skal gøre.

    Jeg har fået lavet en clairvoyance på to af mine dyr som betød noget helt særligt for mig, og som blev revet fra mig pludseligt, og jeg derfor ikke fik sagt ordentligt farvel - det hjalp den seance mig med og idag lever minderne om mine kære dyr i mit indre - og jeg har dem altid med i mit hjerte.


    / Trine


  • #12   12. maj 2009 Jeg synes perlerne er fantastisk smukke,men ville nok være bange for at miste den,men kom til tænke på en anden mulighed.Der er jo de der hals smykker man kan sætte et billede i,man kan få mange forskellige,bla et flot hjerte formet med gravering i og man kan evt.få graveret navn på bagsiden.

  • #13   12. maj 2009 hundemutter: jeg ville tænke det på den her måde..

    ja det er underligt men hvis du engang falder eller taber den så den går i stykker eller bliver væk. Så har du jo ikke noget af asken eller tænderne tilbage.
    jeg ville ikke gøre det..


  • #14   12. maj 2009 Jeg har det som Michelle, og ville ikke selv gøre det. Det betyder jo ikke, at DU ikke skal!!

    Perlerne er smukke.... og det er tanken også. Hvis det kan hjælpe dig og du føler sådan, så få lavet de perler.
    Vi er alle forskellige og heldigvis for det...((o:


  • #15   12. maj 2009 Hundemutter - jeg ville sagtens kunne finde på det samme smiley Synes det er en smuk tanke altid at have lidt af sin elskede hund på sig.

  • #16   12. maj 2009 Jeg synes, du skal have lov til at gøre, som du selv synes.

    MEN................. - nu spørger du om, hvad VI synes om det, så personligt vil jeg sige, at jeg godt kan være bekymret over den tendens, folk har med ikke at kunne komme over tabet af deres hunde. Det virker en smule usundt på mig.


  • #17   12. maj 2009 Hvis det kan hjæpe dig til at bearbejde din sorg, så go for it.

  • #18   12. maj 2009 i forhold til risikoen for at tabe dem - så har jeg tænkt over det.. og jeg tror jeg skulle være svært uheldig hvis alle perlerne gik i stykker - der i mod er jeg hele tiden rædselsslagen for om nogen kommer til at vælte hans urne... min tanke er lidt også -- at hvis jeg skulle tabe en perle og smadre den - så kan jeg samle stykkerne og få dem smeltet om -- det kan jeg ikke hvis jeg taber urnen og asken spredes med vind/luften.


    og iben -- jo der skulle selvfølgelig stå morbidt -- var ved at være træt da jeg skrev her igår -- og fik lige kørt rundt i begreberne


  • #19   12. maj 2009 Jeg synes man skal gøre det man føler er rigtigt - uanset andres mening.
    Jeg har selv gjort det at jeg har fået Frayas poteaftryk tatoveret på mit skulderblad - så har jeg et evigt minde om hende. Jeg elsker den tattoo..
    Men det er jo for sent for dig - men pointen er - gør det hvis det er det rigtige for dig!


  • #20   12. maj 2009 heidi n -- nej det er ikke for sent -- for har allerede hans poter på min ene fod -- se mine fotoalbum *gg*

  • #21   12. maj 2009 hundemutter: LOL det havde jeg ik lige set - hvor er de flotte!
    Men nå - pointen var også bare at du skal gøre hvad du føler er rigtigt. Hvis det er det du skal gøre for bearbejde og komme igennem sorgen, så er det dét du bør gøre. Vi har alle forskellige måder at bearbejde sorger på smiley
    Og perlerne er flotte!


  • #22   12. maj 2009 Min Datter der er udlært glaspuster på Bornholm..
    Laver desamme.. og har en del kunder der ber om at få aske -podeaftryk og andet i glas fra deres kære afdøede hund/kat.. som minde .. de kan bære tæt..så ideen er ikke ny ss..
    Hvis du føler det er det rigtige.. ..så vær da grskkatolsk over at andre føler det er underligt! ,, hvis det betyder noget for dig .. er det vel det vigtigeste! ss


  • #23   12. maj 2009 Jeg syntes du skal se på hvad der passer dig bedst og så gå efter det. Det er da sødt men ikke lige mig. Men syntes du at det er det der skal til så gør det.

  • #24   12. maj 2009 Forstår ikke lige, hvorfor du spørger os herinde? =).
    Det er dig der skal afgøre med dig selv om det er dét du vil og er det det jamen så er det da et fedt, hvad andre syntes/mener.
    Er du usikker på, hvad andre mener så lad være med at sige, hvad smykket består af når de spørg til det. Såre simpelt. =)


  • #25   12. maj 2009 hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg det er sært.
    Men når det er sagt, må folk jo gøre hvad der er nødvendigt for dem for at komme over tingene.

    Men, og nu bliver jeg måske lidt personlig, jeg er endnu ganske ung, så på nær et marsvin, har jeg ikke rigtig haft dyr der er gået bort. Men kan det ikke være en god ide, at finde ud af hvorfor det hænger sådan fast i dig? Det er jo naturligt at sørge, og savne dem man mister (det værende dyr eller mennesker) men man bør også nå et stadie hvor accepten og forståelsen er højere end sorgen, og ønsket om at have vedkommende hos sig..

    I sidste ende er det jo "blot" en hund, og vi har dem kun på lånt tid..
    Det er jo min. et halvt år siden han døde.

    Jeg synes måske det lyder som om du ville have godt af en eller anden hjemmebrygget form for ceremoni, hvor du sagde farvel? Nu blev han brændt, men holdt I begravelse?

    dit ønske om at have ham tæt på dig hele tiden, får mig til at tænke at du slet ikke er på vej til at komme dig over tabet..?


  • #27   12. maj 2009 jeg kan sagtens forstå jer som ikke vil have hunden hjemme -- tror i har en afklaring om det på samme måde som jeg om at det er så vigtigt at have pølse tæt på mig.. jeg var overhovedet ikke i tvivl om at han skulle med hjem og ikke puttes i jorden... det var mig fuldstændigt fremmet..

    det kom ikke som noger chok for mig at han døde -- dyrlægen havde givet ham max 3 mdr at leve i og hun ville egentlig have aflivet ham. men jeg er nu glad for han døde som han gjorde -- i mine arme efter en god tur i skoven.

    jeg er ligegald med hvad andre tænker om at JEG har ham på denne måde -- jeg var bare nysgerrig efter at høre om andre kendte til denne mulighed og hvad de gjorde sig af tanker om det...
    det var ikke et chok i den forstand at jeg ikke så det komme - men han var bare noget helt unikt og specielt.. selv folk vi mødte som ikke kendte os kunne se der var noget helt særligt over ham. at han var en ener - en af dem der skildte sg ud fra flokken.. åhhh det er svært at forklare.. man skulle nok have mødt ham..


  • #28   12. maj 2009 pia k -- gud det var da helt forfærdeligt.. sikke en frygtelig dag..

    vi har jo alle sammen forskellige tilgang til det at have dyr -- og jeg indrømmer gern jeg hører til ekstremerne når det gælder mine i forhold til at menneskeliggøre dem.. men jeg har respekten for at andre ikke er lige så ekstreme som jeg er. jeg syntes ikke det er koldt at have et pragmatisk forhold til sine dyr.. vi er jo bare forskellige i vores tilgang til dem.


Kommentér på:
perfidt minde efter død hund

Annonce