1.146 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

sår eller hotspot?? sår eller hotspot??

hejsa allesammen
Min hund Ibber har for længe siden fået hovedet for tæt på en kat hvilket resulterede i et lille sår oppe i panden. Det helede egentlig fint nok, og vi tænkte ikke mere over det, indtil min kæreste lagde mærke til et nyt sår næsten samme sted...Det var ikke et åbent og væskende sår som et hotspot, men bare en klump indtørret blod, så vi troede bare han har været i en tjørnebusk eller lignende.. han er den type hund der ikke går så højt op i om han kommer til skade, han tromler bare afsted:o) Nå, men en morgen vi vågnede var såret altså blevet større, og det virkede til han havde kløet skorpen af om natten. Nu er det ca 1,5 cm, og virker vådt....Så bliver jeg jo selvfølgelig mere opmærksom, og kunne læse mig frem til at det måske kunne være hotspots....
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen reningslinier for hvor hurtigt et sådan hotspot egentlig udvikler sig? ved at det kan gå lynhurtigt, men det har Ibbers ikke rigtig gjort de sidste 2 dage.. det har ligesom bare beholdt den samme størrelse...
Jeg kan ikke rigtig vurdere om det er et reelt og almindeligt sår som han simpelthen bare har kradset op, eller det er et hotspot?? det er selvfølgelig heller ikke nemt for jer at vide uden at se det, men hvor lang tid vil i give det til at hele af sig selv, inden han kommer til dyrlægen? Jeg holder selvfølgelig øje med størrelsen osv:o)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sår eller hotspot??
  • #1   12. maj 2009 kender ikke så meget til hotspot - men hvad jeg har kunnet lytte mig til er det bare afsted til dyrlæge så tidligt som muligt for at minimere skaderne..

• #2   12. maj 2009 det er en åben byld og højst sansynligt inficeret fra dengang med katten ! sådan en byld der har åbnet sig kan blive ved med at vokse og kræver dyrlægebehandling samt penicillin

• #3   12. maj 2009 Tak for svarene:o)

ghita
    Jeg tror ikke det er en byld, der har på intet tidspunkt været nogen byld at mærke hverken udaftil, eller indaf... Det sidder jo lige oppe i panden på ham, og der er jo ikke meget kød under, så hvis det havde været noget af den natur så ville vi kunne mærke det:o) Det ligner bare en hudafskrabning, men pelsen er væk, og såret virker vådt... derfor jeg overvejer risikoen for et hotspot:o)

• #4   12. maj 2009 du kan tydeligt lugte hvis det er hotspot.. det lugter meget surt og er klisteret. det bræder sig med lynets hast og hvis det er horspot er det bedre at komme til dyrlægen med det samme, eller selv rense det og ta det i opløbet. smiley

• #6   12. maj 2009 billederne er meget voldsomme, men har faktisk sat dem ind i det formål at folk skal kunne se om deres vovse måske har det samme osv.. Så kig her..

http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=24239

mvh

Heidi

• #7   12. maj 2009 Du skal hurtig til dyrlæge, før det trænger mere ind i huden på hunden. Vores Molly døjer også med dette, jeg vil mene at det hot spot ud fra hvad jeg har læst. Molly fik for 14 dage siden narkose og fik barberet området, hvor såret var og blev sendt hjem med shampoo og penicillin. Det var også næsten gået væk, men i aftes opstod noget nyt på den anden kind.. Så vaskede det og nu skal vi til dyrlæge i eftermiddag.

• #8   12. maj 2009 Jeg synes det kunne lyde som hotspot, vores Tica har her til morgen fået sår pga en tæge, men har heldigvis creme herhjemme så hun er kommet i behandling. Det er simpelhen noget fanden har skabt.

Kommentér på:
sår eller hotspot??

Annonce