{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.848 visninger | Oprettet:

Skifter pels, argh... {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste med hund der skifter pels de her dage?

Min pomeranian er vist i gang med den store pelsskift, der er store pelstotter overalt i lejligheden. hele sengen er fyldt med hundehår..

det jo helt extremt hvor meget der kommer af..

det skal lige siges at jeg børster ham hver eller hver anden dag, både med en alm børste og en furminator.. og alligevel fælder han helt extremt... suk...

Lisa - der ikke gør andet end at gøre rent *G*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifter pels, argh...
  • #1   15. maj 2009 Det vil hjælpe at vaske og føntørre den, det tager MEGET!
    Og så fælder han lidt men ikke meget de næste dage.. smiley

• #2   15. maj 2009 Næh... du er ikke den eneste med en hund der smider vinterpelsen lige nu. Du skulle bare se hvad mine 2 monstre kan smide af pels.... så brokkede du dig ikke længere over din egen lille uldtot...*GGG*

• #3   15. maj 2009 mange års erfaring gør at jeg giver 1 tablet b-vitamin daglig,det er apotekets den billigste,deres egen med rød etiket,det hjælper hvergang vi er ved at blive kvalt i pelsskifte,det fungerede på mine forældres schæfet,mine chow-chows og nu mine cavalier spaniels,det stopper fældningen,når de ligesom er gået i "hak" med den fældning

• #4   15. maj 2009 det bare sindsygt, sådan ca. hver 15 min tager jeg en tot af ham, han gør ikke andet end at klø sig og så er der igen hår over alt.

badet skal da overvejes, men er det ik skidt for pelsen at bade for ofte? jeg bader ham hver 3. uge normalt, og det en uge siden sidst ca.
    men føntørre kan jeg ikke da han er rigtig bange for den, faktisk den eneste ting jeg nogensinde har set ham frygte.. så jeg har købt en badekåbe til ham han får på den første times tid efter badet så han ikke ryster af kulde *G* den er han rigtig glad for at få på smiley

• #5   15. maj 2009 men bodil, må hunde godt spise sådan noget?

altså jeg har fået at vide at hvis hunden spiser en c vitamin så tisser den den ud og den gør ingen skade, men alligevel..

og det er vel også sundt nok at han skifter pels, selvom mor nyser helt vildt pga. hår i næsen hele tiden *G*

• #6   15. maj 2009 Lisa K: giv bamsen et bad og gnub rigtig godt. Mens han er så'n halvtør, så nusser du ham bare helt vildt. Gør det dog udenfor. Så skal du se løjer smiley Gjorde det ved Louie for en 3uger siden, og han fælder stortset ikke. Det der er, tager børstningen.

• #7   15. maj 2009 Hmmm Louie får et bad når vinterpelsen skal af og det er faktisk det eneste bad han får i løbet af året- med mindre han er blevet tvunget ud i saltvand. Du behøver ikke vaske hver 3. uge, det vil jeg synes er for tit.

• #8   15. maj 2009 det må jeg prøve i morgen at gøre når jeg er hjemme ved min mor, så kan han nemlig komme i haven bagefter smiley

er bare bange for at bade ham for ofte, men måske det bare er rygter at man ikke må bade hunde så ofte?

• #9   15. maj 2009 Lisa: vil tro at det udtørrer pels og hud, lige som det gør ved mennesker, når man vasker hår og hud med sæbe hele tiden. Der er ingen grund til det. Hvis det er, så kan man få så'n noget grooming powder, som suger fedt og lugt ud af pelsen. Det er mere skånsomt. smiley

• #10   15. maj 2009 jeg synes bare at han stinker hvis jeg ikke bader ham med jævne mellemrum, sådan surt..

det har han altid gjort hvis jeg ikke bader han jævnligt, da jeg fik ham da ventede jeg 3 mdr. med at bade ham første gang, men lugten blev værre og min familie brokkede sig hele tiden over at min hund stank helt vildt...

men hans pels er skinnnde og flot, så den virker ikke til at have taget skade af det...

men hvordan holder du lugten af "våd hund" væk?

• #11   15. maj 2009 Louie lugter aldrig af hund. Han dufter af skyllemiddel... Det er faktisk ret mærkeligt.
    Men prøv det der hedder grooming powder, det dufter og fjerner fedtet i pelsen. Det er bare tørshampoo og noget nemmere end at proppe vapsen i bad hele tiden (herhjemme er det nærmest et heldagsprojekt)

• #12   15. maj 2009 Vær opmærksom på skab, symptomerne er netop voldsomt hårtab samt kløe og til sidst sår på hunden. Rigtig mange hunde er ramt i øjeblikket bla min naboes pomeranien.

• #13   15. maj 2009 At bade ham hver 3 uge er ikke for tit, men okay, vil dog sige at når han er poms så ville jeg bare ham hver 4-5 uge men hvis du synes han stinker så tager du ham i bad smiley

Mine hunde kommer i bad hver 5 uge da jeg gerne vil have skinnende rene hunde altid smiley

Men hvis han fælder så meget ville jeg ikke tøve med at give ham bad igen.. Og når du gnubber shampoo ind i pelsen stimulere du huden og hårene giver "nemmere" slip, så jeg ville proppe ham i bad og så virkelig frottere ham med en håndklæde så der hænger så meget pels i håndklædet hvis du ikke kan føntørre ham. Men en føntørre ville tage ALT, den gør underværker når man børster i pelsen samtidig smiley

• #14   15. maj 2009 Du kan jo nøjes med at skylle ham.. han behøver ikke shampoo hver gang..

• #15   16. maj 2009 Lisa K,ja det må de gerne,de er det samme vitamin som dyrlægen giver i sprøjteform,for at stimulere.Det giver det pelsskifte et puf,så det bliver hurtigere overstået,desuden giver jeg dem et par bade ekstra,hvor jeg rigtig masserer pelsen igennem ,mens der er shampoo i pelsen

Kommentér på:
Skifter pels, argh...

Annonce