Skærm til ny-opererede hunde? Skærm til ny-opererede hunde?
Ja, så fik vi neutraliseret Blidur og Pipi. Operationen gik godt og begge hunde har det godt...omstændighederne taget i betragtning!
For dyrlægen beordrede at hundene skal gå med en skærm i 10 dage for ikke at kunne slikke i egne og hinandens sår...
Følgelig har de meget svært ved at forstå det med den skærm - det hæmmer specielt Blidur utroligt meget.
Er der nogen af Jer der har erfaring med skærme? Brugte i skærm? ER det virkelig nødvendig...?
Jeg har haft både hun- og hankatte der er blevet neutraliserede, og de har ALDRIG båret skærm! Deres tunge er da noget mere ru end en hunds...
Håber at få en masse kommentarer, råd og vejledning - for vi er noget uenige herhjemme... :o/
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
Sådan en har jeg brugt til min tæve- det fungerer virkelig godt !!!
Men til Blidur har jeg ikke noget foreslag.
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.758
http://i2-images.tv2.dk/s/08/11973108-6c2859957649fdfe7f9138a24619aa99.jpeg
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 225
En bugforbinding kan købes hos de fleste dyrlæger/dyrehospitaler.
Men jeg ville nu alligevel give min tæve en krave på når jeg ikke har mulighed for at holde øje med hende... fx om natten eller når jeg skal forlade hende.
Men Hanhundene er der desværre ikke ret meget andet end at gi dem skermen på. Man kan selvfølgelig forsøge sig frem ved at ta den af når man kan holde øje med dem, men viser den bare det mindste interesse for såret så SKAL skermen på igen. Det kan gøre større skade hvis den slikker stingene op.
Men dermed skal det også lige siges at nogle hunde kan sagtens gå uden, da såret ikke er interessant.
Men min tæve tager jeg ingen chance, det er trosalt kun 10 dage. Det bliver dejligt at slippe for løbetiderne.
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 28
- I skal bare holde øje med at han ikke bider i trådene osv.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
Nogle dyrlæger lægger den sidste syning, så en skærm er unødvendig.
Heldigvis blir de bedre og bedre. For det er jo også meget uværdigt at gå med de skærme.
Man købe en slags badering og gi hunden den på.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 46 Svar: 326
Helena - ja...tror også jeg vil tage skærm af Blidur. Det er nærmere Pipi jeg er bekymret for... :o/
Doggymom - ja. Blidur ser nærmest ud som om han skammer sig...han har det meget svært med den skærm. Tager den af så meget som muligt - når vi går tur, og flere gange om dagen for at de kan spise og drikke. De er ikke meget for at komme til skålene med de skærme på... :o(
Heldigvis går jeg hjemme, så jeg kan være obs på dem.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
Skærm til ny-opererede hunde?