5.694 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Skærm til ny-opererede hunde? Skærm til ny-opererede hunde?

Ja, så fik vi neutraliseret Blidur og Pipi. Operationen gik godt og begge hunde har det godt...omstændighederne taget i betragtning!
For dyrlægen beordrede at hundene skal gå med en skærm i 10 dage for ikke at kunne slikke i egne og hinandens sår...
Følgelig har de meget svært ved at forstå det med den skærm - det hæmmer specielt Blidur utroligt meget.

Er der nogen af Jer der har erfaring med skærme? Brugte i skærm? ER det virkelig nødvendig...?
Jeg har haft både hun- og hankatte der er blevet neutraliserede, og de har ALDRIG båret skærm! Deres tunge er da noget mere ru end en hunds...

Håber at få en masse kommentarer, råd og vejledning - for vi er noget uenige herhjemme... :o/

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skærm til ny-opererede hunde?
  • #1   16. maj 2009 (link fjernet)

Sådan en har jeg brugt til min tæve- det fungerer virkelig godt !!!

Men til Blidur har jeg ikke noget foreslag.

• #2   16. maj 2009 man kan istedet for skærmen købe en oppustelig halskrave - det kender jeg flere der har haft rigtig god erfaring med

http://i2-images.tv2.dk/s/08/11973108-6c2859957649fdfe7f9138a24619aa99.jpeg

• #3   16. maj 2009 Jeg skal også snart have min tæve steriliseret... Hvad der angår tæverne har man muluighed for at give dem en bugforbinding eller et selvlavet forklæde/gammel t-shirt som beskytter bugen (maven og brystkassen).

En bugforbinding kan købes hos de fleste dyrlæger/dyrehospitaler.

Men jeg ville nu alligevel give min tæve en krave på når jeg ikke har mulighed for at holde øje med hende... fx om natten eller når jeg skal forlade hende.

Men Hanhundene er der desværre ikke ret meget andet end at gi dem skermen på. Man kan selvfølgelig forsøge sig frem ved at ta den af når man kan holde øje med dem, men viser den bare det mindste interesse for såret så SKAL skermen på igen. Det kan gøre større skade hvis den slikker stingene op.

Men dermed skal det også lige siges at nogle hunde kan sagtens gå uden, da såret ikke er interessant.

Men min tæve tager jeg ingen chance, det er trosalt kun 10 dage. Det bliver dejligt at slippe for løbetiderne.

• #4   16. maj 2009 Da vores han hund klunte blev kastreret fik vi også besked på at bruge sådan en "lampe skærm" som det nærmest ligner. Men klune kunne slet ikke finde ud af at bruge den, han gik ind i alt. Vi blev enige om at tage den af, og det gik helt fint. Dyrelægen sagde at såret var helet rigtig flot..
    - I skal bare holde øje med at han ikke bider i trådene osv.

• #5   16. maj 2009 Hvis det er nødvendig at bruge skærm, så er det kun når hundene er uden opsyn. Og absolut ikke på gåtur osv, som jeg har set nogle gøre.
    Nogle dyrlæger lægger den sidste syning, så en skærm er unødvendig.
    Heldigvis blir de bedre og bedre. For det er jo også meget uværdigt at gå med de skærme.
    Man købe en slags badering og gi hunden den på.

• #6   16. maj 2009 Skrev lige pm til dig, Frk. Aisha.

Helena - ja...tror også jeg vil tage skærm af Blidur. Det er nærmere Pipi jeg er bekymret for... :o/

Doggymom - ja. Blidur ser nærmest ud som om han skammer sig...han har det meget svært med den skærm. Tager den af så meget som muligt - når vi går tur, og flere gange om dagen for at de kan spise og drikke. De er ikke meget for at komme til skålene med de skærme på... :o(
    Heldigvis går jeg hjemme, så jeg kan være obs på dem.

• #7   16. maj 2009 da fimze blev kastreret, lavede vi en dragt af en bodystocking. lavede hul til hale og klippede nogle huller i halsen, så halsbåndet kunne monteres og holde den på. det fungerede rigtig fint. Ved dog ikke hvor store de fåes:-)

• #8   16. maj 2009 som du nok har fået afvide behøver de kun have dem på når du ikke har opsyn med dem. Vores pelle elsker sin skærm, spørg lige om dyrlægen så underlig ud da vi var til tjek og han bare ville have den skærm på igen. Han rendte stolt rundt og viste den til alle. Det var så på øret han var syet...

Kommentér på:
Skærm til ny-opererede hunde?

Annonce