{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Hollandsk hyrdehund {{forumTopicSubject}}

Da jeg er faldet over denne race, men ikke rigtig kan finde så mange informationer om, ville jeg hører om nogle herinde har erfaringer og/eller viden som de har lyst til at dele.

Det jeg er mest interresseret i er hvordan racen mentalt er, gerne for alle tre varianter, men er mest interresseret i den langhårede.
hvordan er den i forhold til stres og drift?
Gerne i sammenligning med schæfer og de belgiske hyrdehunde som jeg kender mere til.
Jeg er selvfølgelig interresseret i alt viden om denne smukke race og håber nogle kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hollandsk hyrdehund
  • #4   16. maj 2009 Karin: tak for dit hurtige svar, har læst inde på dkk, specialklubbens hjemmeside, synes bare ikke at det gav så meget.


  • #5   16. maj 2009 På working-dog kan du finde film og billeder og links til opdrættere.

    http://www.working-dog.eu/

    Som med andre brugshunde racer er det en hund der er ved at deles op i udstillings linier og arbejdslinier, men det er mindre udpræget hos denne race tror jeg.
    Jeg synes det er en fed hund at se arbejde og jeg synes den er smuk.
    Af udseende og sind tror jeg den er som en mellemting af en schæferhund (grå) og en malinios. Jeg har dog selv kun mødt en korthåret en af slagsen.
    Det er helt klart en race jeg kunne finde på at anskaffe mig.


  • #6   16. maj 2009 P.S jeg har fra erfarne trænere hørt at der er forskel på sind afhængig af hvilken pels de har, de ruhårede og korthårede skulle være de mest "brugsegnede"!
    Mens de langhårede skulle være temmelig milde (i forhold til de andre), lidt ligesom en teveuerne.


  • #7   16. maj 2009 Nico P: super, tak, tjekker det lige ud, men det lyder rigtig godt.

Kommentér på:
Hollandsk hyrdehund

Annonce