{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

alzå hva er forskellen?????? {{forumTopicSubject}}

okay.. nu må jeg spørge en gang for alle!:
hvad er forskellen på en pitt og en rednose...
nogle sir det er det samme og nogle siger det ikke er....
jeg var selv en af dem der spurgte til ham der game´s hund i går, da jeg syns det lignede en pitt men ikke var sikker, og derfor spurgte andre hva det var..
og nej jeg gider ikke starte en ny diskusion om at de er ulovlige og alt det der.. det gider vi ikke... *g* men der var nogen der sagde at det ikke var en pitt og så længere nede i teksten var der en der skrev : det er en pæn rednose du har.. og nu er jeg bare helt forvirret.. det samme eller ikke det samme????? hjææælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alzå hva er forskellen??????
  • #1   14. feb 2006 en red nose er en pit med rød næse

• #2   14. feb 2006 godt så.... men ellers det samme....

• #3   14. feb 2006 ok, er det så bare på grund af generne at den får rød tud eller hva?? smiley

• #4   14. feb 2006 okay.. så fatter jeg det...*gg* mange tak!

• #5   14. feb 2006 `Nichole... det er ikke rigtigt:) Amstaff og pit er ikke samme race men de er i familie...... Det du har hørt tror jeg er at der er mange der indfører pitten og siger at det er en amstaff for at kunne beholde den.... Tror du ikke det er det du har hørt??

• #6   14. feb 2006 Dan LoooL var ellers helt i tvivl om en pitbull virkelig stammer fra en pitbull:))))))

• #7   14. feb 2006 Altså udsenemæssigt er rednosen altid brun med brun næse, den alminelig pitt er alle farver.

Fælles for dem begge er øjenfarven, som er gul/grøn som kendetegner en pitbull.

Rednose:
    http://community.webshots.com/album/22074619zaaPIRnkmG

Alm pitbull: (link fjernet)

• #8   14. feb 2006 Dan det var for sjov.... Det var fordi du skrev at pitbull stammer fra pitbullen.......:)) Og jo det er da rigtigt det du skriver

• #10   15. feb 2006 Charlotte: det er selvfølgelig rigtigt :-))

Men hos amstaffen er det en fejl og særdeles uønsket, hvis øjenfarven er en anden en mørk.

Hvor, som du siger sagtens sagtens må være mørk hos pitbullen, men generelt er de gule hos de fleste.
    Et skud i tågen vil nok være 90%

Herhjemme skyldes det nok useriøs avl og blaninger, at man ikke kan se forskellen så markant.

• #11   15. feb 2006 Ditte: Ja det er nok rigtig, der findes jo os lysbrune og forskellige nuancer, men gule/grønne skal de ikke have.

Charlotte: Meget flot skrevet.

Gu er de farliger, og lad nu være at komme med den legendariske statistik, at andre racer kan være lige så slemme.

I mine øjne er det en brugshund i aller højeste grad, og fatter simpelthen ikke, hvofor folk skal holde den, som familiehund når man har avlet amstaffen til dette formål.

• #12   15. feb 2006 Det er lige præcis det!! Kan man forvente at en "normal" familie har så meget tid til hunden de første 3 år for at få den præget, kende hundesproget, kende til hundens adfærd, aktivere en meget aktiv hund, aktivere den mentalt. I forhold til alle de hunde der bliver sat til salg efter et års tid, kan man ikke forvente det. Og da slet ikke når der ingen krav er til købere.

Selvom det satens kan lade sig gøre, skal der et vis kendskab til hundeadfærd, før det kan lade sig gøre.

Selvfølgelig er det ikke en født dræber maskine, den har virkelig en kærlighed til mennesker, som man skal lede længe efter, men man skal passe lidt på med at tegne et for lyserødt billede af pitbullen da det er hårdt arbejde, hvis den skal være familiehund og man skal kunne gå ture i den lokale park osv

Amstaffen har hele pakken, dog lidt mindre drive, aggressivitet og er bare nemmere at holde. Hvad skal man så bruge pitbullens egenskaber til i en familie, det er mig en gåde.

• #13   15. feb 2006 Nej det ser ikke sådan ud ;-))

Kunne da godt tænke mig, at vide hvorfor den er så atraktiv at eje, hvis den var lovlig?

Kommentér på:
alzå hva er forskellen??????

Annonce