Er jeg " for meget" ? Er jeg " for meget" ?
Jeg har ofte fået af vide at jeg er " for meget" når det kommer til fodring af min hund *GG..* Ikke ondt ment ( tror jeg) men man ved jo ikke hvad de rigtigt tænker hehe..
Jeg fodrer kun min hund med Orijen og Ziwipeak og andre organiske produkter, æbler, tørret kød og kødben.
Óg nej min hund må ikke få frolic og andre produkter med underlige tilsætningsting.
Ikke fordi jeg tripper hvis han hapser noget jeg taber på gulvet osv- men jeg gider ikke at folk putter underlige ting i munden på ham fx på en tur på stranden med andre hunde.
Men syns mange næsten taber mælet når de spørger hvilket jeg fodrer med, og SÅ dyrt er det altså heller ikke at fodre med. Max 500 kr om måneden- MAX!
Det er vel ens eget valg.. Hvad med jer? er jeg for meget - eller findes her andre ligesindede?
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.110
Vi fodrer vel alle med hvad vi efter vores egen overbevisning finder som det rette. Min hund må heller ikke få chokolade og andre menneske snacks, men jeg er heller ikke hysterisk, ved at han får (efter min mening) for mange godbidder når han bliver passet ved min mor, men herhjemme står den på olivers, diverse tyggeting, tja lidt frolic når der skal indlæres noget nyt og af og til falder der da også rester af.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.023
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.023
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.654
Du er ikke for meget!
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
Lia får Olivers og vi bruger Kingsmoor til træning herhjemme og som regel kyllingstykker til træning ude. Guffer herhjemme er tyggeben eller oksestrips, men hun får da nogle gange lidt rester oven på maden, som regel lidt ris eller kylling. Lidt frolics har hun også fået til træning, det samme med ost eller leverpostej i hendes Kong og der kan da også smutte en halv småkage hist og pist.
Jeg vil sige at 99% af hendes foderindtag er sundt og så er der måske 1%, der er knap så sundt.
Jeg er så en af dem, der altid spørger ejer om lov inden jeg giver deres hund en godbid, så mig ville du ikke få bøvl med.
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.866
Det gør jeg fordi, at jeg gerne vil give min hund et rigtig godt basisfoder som hun kan li´, men derudover, får hun rå kødben af alle slags flere gange om ugen og godbider af rigtig mange forskellige slags...feks Olivers trainingbites, Frolic, frikadellebider, kødstykker, tørret kød, leverguf, ost...og alt muligt frugt og grønt.
Jeg er absolut ikke fananatisk på nogen måder, og respekterer, at andre hundeejere fodrer deres hunde ud fra deres egen overbevisning om, hvad de synes er det bedste...ligesom jeg selv gør :o)
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.192
Jeg synes de fleste er forsående over for det, men der er da også en del der synes det er synd for min hund at hun ikke får diverse "usunde" godbidder såsom frolic og lignende produkter.
Jeg arbejder i en dyrehandel hvor hun er med hver dag, så alt kan jo ikke undgås, ligger der tilfædigvis en kiks på gulvet og hun spiser den, så fred være med det, det hidser jeg mig ikke op over, men hun skal ikke have det på daglig base.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Jeg ser det lidt som med børn... selvfølgelig skal hovedernæringen være i orden, men en rød sodavand og en stor is skader ikke i weekenden.
... og ja... klart nemmere at være idealist, når man har lille hund! ;o) Gad godt se regnskabet for samme kost hos en GD.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.476
jeg har hørt om folk som mener deres hyunde skal være veganere... se DET er i mine øjne ikke kun hysterisk, men også forkert.
For mig lyder det du gør sundt.
Jeg fodrer begge mine hunde med Aacan - det er allergi-foder, og har valgt at fodre mine hunde med det, selvom de ikke har allergi.
Så slipper de for farvestoffer, tilsætningsstoffer, hvede, gluten m.m.
Det er basisfodder....
men de får dog en pedegree-godbid i ny og næ. ;0)
Lidt leverpostej eller ymer i i maden kan de også få...
så jeg er ikke helt så standhaftig.
Det vigtigste for mig er, at de får noget godt basisfoder, ben i ny og næ og ellers har det godt fysisk og hvad keg kan se; psykisk.
Er jeg " for meget" ?