937 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Er jeg " for meget" ? Er jeg " for meget" ?

Jeg har ofte fået af vide at jeg er " for meget" når det kommer til fodring af min hund *GG..* Ikke ondt ment ( tror jeg) men man ved jo ikke hvad de rigtigt tænker hehe..

Jeg fodrer kun min hund med Orijen og Ziwipeak og andre organiske produkter, æbler, tørret kød og kødben.

Óg nej min hund må ikke få frolic og andre produkter med underlige tilsætningsting.

Ikke fordi jeg tripper hvis han hapser noget jeg taber på gulvet osv- men jeg gider ikke at folk putter underlige ting i munden på ham fx på en tur på stranden med andre hunde.

Men syns mange næsten taber mælet når de spørger hvilket jeg fodrer med, og SÅ dyrt er det altså heller ikke at fodre med. Max 500 kr om måneden- MAX!

Det er vel ens eget valg.. Hvad med jer? er jeg for meget - eller findes her andre ligesindede? smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg " for meget" ?
  • #1   20. maj 2009 Jamen det er din hund og dit valg.
    Vi fodrer vel alle med hvad vi efter vores egen overbevisning finder som det rette. Min hund må heller ikke få chokolade og andre menneske snacks, men jeg er heller ikke hysterisk, ved at han får (efter min mening) for mange godbidder når han bliver passet ved min mor, men herhjemme står den på olivers, diverse tyggeting, tja lidt frolic når der skal indlæres noget nyt og af og til falder der da også rester af.

• #2   20. maj 2009 Der er forhåbentlig ikke nogen der giver deres hund chokolade smiley I der har erfaring med Orijen, kan I ikke fortælle lidt mere om det, er nemlig blevet anbefalet at skifte til det, og det er ikke økonomien der er afgørende men at min hund får godt foder. Jeg fodrer med RC og troede det var udmærket men næh nej fik jeg så at vide forleden smiley

• #3   20. maj 2009 jeg giver selv kun joey de ting jeg kan stå inde for.. men hvis vi er på træningspladsen eller til hundetræf og de andre stikker ham en frolic eller noget andet, så fred være med det.. men herhjemme får han også kun "rene" produkter...

• #5   20. maj 2009 Ceteris paribus: Jeg syns at Ziwipeak er et ekstremt lækkert produkt,men hertil skal så siges at jeg aldrig kunne drømme om udelukkende at fodre med det. Grunden hertil er at det er nemlig som du siger et vældig kompakt foder, dette ser man allerede når man læser hvor " lidt" de skal have at spise. Jeg blander det sammen med orijen i små doser og bruger det ellers udelukkende som godbidder. Det er yderst lækkert- og der er ikke det min hund ikke vil gøre for Ziwipeak hehe.. Produktet kan klart anbefales, men ville udelukkende bruge det som supplement til daglig fodring. Bidderne er heller ikke hårde osv nok ti at modvirke plak og sådan..

• #6   20. maj 2009 Det er jo en dværgpincher, - selvom du fodrer den udelukkende med kaviar er det jo sikkert begrænset, hvor mange udgifter du kan have på sådan en lille størrelse *s*

• #7   20. maj 2009 Lise : Hahahaha smiley

• #8   20. maj 2009 Personligt er jeg ikke så sart. Mine piger får leverpostej og lignende. Dog passer jeg godt på de ikke får søde sager og sådan og forstår godt folk der går mere op i det. Jeg kan personligt blive hysterisk når folk prøver at proppe slik og klager i mine hunde. Det vil jeg bare ikke have.
    Du er ikke for meget!

• #9   20. maj 2009 Lidt hysterisk måske. smiley

Lia får Olivers og vi bruger Kingsmoor til træning herhjemme og som regel kyllingstykker til træning ude. Guffer herhjemme er tyggeben eller oksestrips, men hun får da nogle gange lidt rester oven på maden, som regel lidt ris eller kylling. Lidt frolics har hun også fået til træning, det samme med ost eller leverpostej i hendes Kong og der kan da også smutte en halv småkage hist og pist.

Jeg vil sige at 99% af hendes foderindtag er sundt og så er der måske 1%, der er knap så sundt.

Jeg er så en af dem, der altid spørger ejer om lov inden jeg giver deres hund en godbid, så mig ville du ikke få bøvl med. smiley

• #10   20. maj 2009 Jeg fodrer med Orijen (fisk-uden korn og soyaprotein).
    Det gør jeg fordi, at jeg gerne vil give min hund et rigtig godt basisfoder som hun kan li´, men derudover, får hun rå kødben af alle slags flere gange om ugen og godbider af rigtig mange forskellige slags...feks Olivers trainingbites, Frolic, frikadellebider, kødstykker, tørret kød, leverguf, ost...og alt muligt frugt og grønt.
    Jeg er absolut ikke fananatisk på nogen måder, og respekterer, at andre hundeejere fodrer deres hunde ud fra deres egen overbevisning om, hvad de synes er det bedste...ligesom jeg selv gør :o)

• #11   20. maj 2009 Jeg har det på samme måde. Jeg har fra dag 1 gået meget op i hvad det er min hund får, hun skal ikke proppes med farvestoffer og dårlige biprodukter.
    Jeg synes de fleste er forsående over for det, men der er da også en del der synes det er synd for min hund at hun ikke får diverse "usunde" godbidder såsom frolic og lignende produkter.
    Jeg arbejder i en dyrehandel hvor hun er med hver dag, så alt kan jo ikke undgås, ligger der tilfædigvis en kiks på gulvet og hun spiser den, så fred være med det, det hidser jeg mig ikke op over, men hun skal ikke have det på daglig base.

• #12   20. maj 2009 Mine hunde får et godt basisfoder og der ud over er jeg ikke så sart. Frolic hører ikke hverdagen til, men jeg træner gerne med dem et par gange i ugen. Mine hunde får også af og til leverpostej og kødrester fra maden, men aldrig slik og kager (!).
    Jeg ser det lidt som med børn... selvfølgelig skal hovedernæringen være i orden, men en rød sodavand og en stor is skader ikke i weekenden.

... og ja... klart nemmere at være idealist, når man har lille hund! ;o) Gad godt se regnskabet for samme kost hos en GD.

• #13   20. maj 2009 Jeg synes ikke du er hysterisk...
    jeg har hørt om folk som mener deres hyunde skal være veganere... se DET er i mine øjne ikke kun hysterisk, men også forkert.

For mig lyder det du gør sundt.

Jeg fodrer begge mine hunde med Aacan - det er allergi-foder, og har valgt at fodre mine hunde med det, selvom de ikke har allergi.
    Så slipper de for farvestoffer, tilsætningsstoffer, hvede, gluten m.m.
    Det er basisfodder....
    men de får dog en pedegree-godbid i ny og næ. ;0)
    Lidt leverpostej eller ymer i i maden kan de også få...
    så jeg er ikke helt så standhaftig. smiley

Det vigtigste for mig er, at de får noget godt basisfoder, ben i ny og næ og ellers har det godt fysisk og hvad keg kan se; psykisk.

Kommentér på:
Er jeg " for meget" ?

Annonce