1.480 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Alt for høj fart/hundeskilt Alt for høj fart/hundeskilt

Jeg er ved at være godt træt af at folk køre så tæt op i røven på bilen.
Jeg holder altid godt øje med bilister bagfra, og så snart de nærmer sig med høj fart, så viser jeg lige bremselygterne.. for tit har jeg min hund liggenede i hundeboks bag i bilen, og kommer der sådan en bilist med høj fart op i røven, så er der sgu ingen hund.

Og her kommer mit spørgsmål: Kan man købe skilt til bil, hvor der står; "hund i bilen"?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alt for høj fart/hundeskilt
  • #1   20. maj 2009 Kan man godt, jeg har set dem blandt mange andre, hos benzintanke

• #2   20. maj 2009 tror desværre det ville hjælpe bedre med et sklilt hvor der står. børn om bord

• #3   20. maj 2009 Men tror du, det vil hjælpe?

Jeg hader også selv folk, der kører helt op i bagdelen på mig.. Især når vi holder for rødt lys eller skal ud fra en vej..

Jeg har en veninde, der gør det.. og hun har endda selv hunde..

• #4   20. maj 2009 Kan også købes online. Fx. her: (link fjernet)

• #5   20. maj 2009 tror ikke nogen af delene hjælper..

• #6   20. maj 2009 Jeg tror heller ikke det hjælper, men man kan ihvertfald gøre forsøget.
    Det kan jo en dag være man har et barn siddende.
    Folk burde fandme bare tage hensyn, uanset om man er alene i bilen eller ej!

• #7   20. maj 2009 Min kæreste og jeg har snakket om at sætter et hundegitter op og så lade dem være omme i bagagerummet, men i dag kom jeg til at tænke på, hvad der vil ske, hvis der er nogen der kører op i os bagfra, så nu ved jeg ikk om jeg tør at have dem i bagagerummet alligevel...

• #8   20. maj 2009 De skilte hvor der står:

"Kan du læse dette er du for tæt på ==> HOLD AFSTAND" synes jeg er gode samt hvis man laver sine egne skilte som " HUND I BILEN. HOLD VENLIGST AFSTAND" ... Jeg ville respektere et sådant skilt ...

• #9   20. maj 2009 Jeg har en hunde boks hvor der er stiver i siderne, som er ret stærke. Men jeg tvivler nu på at de kan give modstand hvis en bil kommer op bag i bilen.
    Min bil har gitter mellem baggagerum og bagsæder, men jeg tør sgu ikke lade hende ligge frit i rumment. Ved den boks jeg har købt (Hubertushuset Ringsted til 700 kr) ligger hun fast i, og kan sagtens bevæge sig.

• #10   20. maj 2009 God ide med sådanne stickers. Jeg har lige fået kørekort og ja, jeg overholder hastighedsgrænserne, hvilket øjensynligt irriterer gulplade bilisterne så meget at de skal køre så tæt op i røven af mig at jeg kan næsten kan se fråden om munden på dem. Bliver jeg nødt til at lave en nødopbremsning, så har de ikke en jordisk chance for at kunne nå at stoppe.

• #11   20. maj 2009 Lav et skilt , hvor der står...

PAS PÅ...... NITROGLYCERIN I BILEN..... så skal bøllerne nok holde afstand..... *GG*

Jeg har lavet et par forskellige skilte til jer... som i kan laminere og sætte op i bagruden.... *GG*...........KIK HER

(link fjernet)

(link fjernet)

• #12   20. maj 2009 Bitten: De er så fine. hvis bare jeg havde printer.

Nu er Kia ikke til at overse da hun sidder på bagsædet og ørerne blafrer i vinden fra soltaget mens hun prøver at mase hele krydderen ud af vinduet :o)

Jeg laver nogle gange den provokerende. Hvis en absolut skal ligge oppe i røven så bremser jeg ned og vinker ham forbi ... Gider det IKKE ...

• #13   20. maj 2009 Jeg kan evt. lave et skilt til jer... hvor der også er billede af jeres hund på... med samme tekst.... :O)

• #14   20. maj 2009 Jaaaa, men nu ligner min lillebitte cremefarvede Peugeot ikke rigtig en politibil, den kan vist heller ikke køre hurtig nok til at indhente andet end andre bittesmå biler. smiley

• #15   21. maj 2009 Kald mig: Det gør jeg også men holder stadig afstand og overhaler så så snart det kan lade sig gøre.

Bitten: Du må gern lave en til mig:

Hvor der etc. står:
    HOLD AFSTAND TAK
    Et billede af Kia
    HUND I BILEN

eller lign. :o)

• #16   21. maj 2009 Min Golf 2 fra 1987 (Magda) er heller ikke lige politiagtig at se på ..

• #17   21. maj 2009 Jeg har et hundebur i bilen. En dag da jeg holder i kø på motorvejen som den sidste kommer der en bil og køre op i mig. Hun rammer mig med ca. 110-120 km/t uden at bremse. min bil "knækker" på midten og alle ruder og døre smadre,og bagsædet var delt i 2 (heldigvis ingen børn i bilen) men mit bur, var intakt dog lidt trykket i toppen. Det var en st.car jeg kørte i...

• #18   21. maj 2009 Sanne M, Chevies kus kradser ! !

Så har jeg lavet dine skilte..... eet med din hund i farver.... og eet i gråt... så kan du selv vælge...

(link fjernet)

(link fjernet)

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #19   21. maj 2009 Kan folk læse de skilte, så er de da allerede for tæt på *S*

Vis dem det røde bremselys, og ignorer efterfølgende deres teenager*fuckfinger* når de mopset overhaler.....for optrukne linier i 50 km zone - selvfølgelig..................

• #20   21. maj 2009 Tusind tak Bitten. De er superfine :o)

• #21   21. maj 2009 Problemet er bare, at du ikke må sætter skilte på bagruden. ifg. den nye færdselslov.
    Det er noget med at det tager udsynet, hår folk har skilte og streamer i bagruden.

• #22   21. maj 2009 "Min Porsche er på værksted" - "Grin bare, den er betalt' og "Mors dyt".

Vi kender alle eksemplerne på de mere eller mindre fantasifulde tekster, som er klistret i bagruden på den forankørende bil.

Men nu er det slut med "morsomhederne".

Siden den 1. april 2007 har det nemlig været forbudt at have streamere klistret op i bagruden.

Det betyder, at man fremover skal sørge for at få fjernet eventuelle streamere eller lignende fra sin bils bagrude, før man kører den til syn.

Ellers får man kun en betinget godkendelse af bilen.

• #23   21. maj 2009 Kan alligevel ikke se ud af bagruden når køteren er med for hun fylder for meget ... Ej hun er ved at lære at dukke sig :o)

Jeg kender godt den lov :o)

De nye regler pr. 1. april 2007 bevirker, at du ikke må sætte en streamer på din bagrude, såfremt den <b>unødigt tager dit udsyn</b>.
    Streamers må derfor kun påføres på din bagrude, hvis dette kan gøres uden, at det tager dit udsyn unødigt! Alternativt kan du sætte streameren på din kofanger eller andet sted på bilen, hvor den er let at se. Det er i orden, at sætte streameren overalt på bilen, hvor den fremstår tydeligt.

• #24   21. maj 2009 Såfremt det er en gulplade bil man kører i må man vel gerne have streamere i bagruden stadig?

• #25   21. maj 2009 Helt ærligt, så tror jeg ikke, der er meget, der hjælper.

De mennesker, der kører alt for tæt på gør det jo fordi de mener, at det godt kan gå. De tror jo ikke at det er DEM, der bliver involveret i et uheld og DEM, der kommer til at forårsager at et barn (eller en hund) bliver klemt til døde fordi de var for tæt på.

Hvis de tænkte sådan, så gjorde de det ikke. Et skilt tror jeg ikke kan få folks fornemmelse af usårlighed i trafikken ned.

Den med at bruge bremselygterne synes jeg er RIGTIG uheldig. Den kan skabe en unødig voldsom reaktion bagfra, som kan medføre en ulykke. Jeg er ret sikker på, at det i øvrigt også er ulovligt at markere på den måde.

Mit forslag er, at er der en, der kører tæt op bag en, så kør ind til siden og lad vedkommende passere. Så er man atter ude af farezonen.

Og for dem, der kører op i røven af andre håber jeg, at det en dag går op for dem, at dødelighed også gælder for dem, og at de aldrig bliver så fantastisk bilister, at de kan overgå den menneskelige reaktionstid bare fordi de selv synes de har styr på det.

Kommentér på:
Alt for høj fart/hundeskilt

Annonce