{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Er det forkert? {{forumTopicSubject}}

Freyja er en mors pige, ingen tvivl om det. Vi har et utrolig godt forhold til hinanden, og jeg er ikke i tvivl om at hun sætter mig meget højt.
Her kommer det, som jeg faktisk ikke helt ved hvordan jeg skal tolke:
Jeg var ude og gå med Freyja igår aftes, og gik vores sædvanlige vej forbi en gård, og videre hen ad en bred markvej. Freyja har før i tiden været bange for at møde nye hunde, men er blevet super dygtig og meget bedre til at håndtere det. Nå, men vi gik så og mødte en af vores "naboer". En gammel dame med en hendes super søde flatcoded retriever, og hendes schæfer/lab blanding. Begge er tæver, og rigtig venlige. Freyja hun hilser, og er en smule nervøs. Jeg sætter mig på hug, og lader hende gemme sig imellem mine ben, hvis det bliver for voldsomt. Efter nogle godbidder, slipper jeg hende fri, og der er nu ingen problemer. Hun løber rundt om de to hunde, og hilser på den gamle dame. Schæfer/lab blandingen går så hen til mig, og sætter sig pænt foran mig. Den har nok kunne lugte godbidderne i min lomme. Jeg kæler lidt med den, imens Freyja kommer hen. Hun går hen til mig, og pludselig knurrer hun og faktisk bogstaveligt talt jager den store hund væk fra mig. Jeg står helt paf tilbage, da jeg aldrig har set hende gøre den slags. Det samme sker da retrieveren går hen og gnider sig op af mig. Freyja knurrer og snapper ud efter hende, ligesom for at fortælle "Det er MIN mor!", eller for at beskytte mig trods begge hunde bestemt ikke signalerede noget farligt.
Som sagt var jeg dybt overrasket, og kommer nu til at tænke over, om det er en adfærd jeg vil lade hende foretage sig. På den ene side kunne det jo være at hun selv var utryg og derfor også regnede med at jeg var - Så hun tænkte at hun skulle beskytte mig. Men på den anden side, tænker jeg også at hun måske er blevet jaloux, og derfor jagede dem væk fra mig for at have mig for hende selv
Jeg vil nødigt skælde hende ud for at gøre noget der falder i hendes natur, og da jeg aldrig har oplevet den slags før, tænkte jeg at jeg lige ville spørge jer herinde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det forkert?
  • #1   21. maj 2009 Jeg må sige at jeg oplever tit den slags!

    Min hund er meget kælen, og går gerne hen og hilse på samtlige ejere, hvis vi er ude med andre. Og ganske ofte bliver hunden, ofte en tæve, skidesur og går hen og jager Gaia væk.

    Og jeg ville ikke selv finde mig i at min hund gjorde det.

    I nogle situationer hjælper det at ejeren kæler lidt med begge samtidig, så hunden lærer at det er okay, men i nogle situationer bliver hunden ved, og ejeren lader så være med at hilse på min.

    Hvis hun kun har gjort det denne ene gang, og ikke gør det igen, skal du nok ikke lægge så meget i det, og det er muligvis usikkerhed som du siger.
    Men hvis det fortsætter synes jeg bestemt du skal tage hånd om det.


  • #2   21. maj 2009 altså min hund gør det af jalouxi,,, men jeg ved ikke hvorfor din gør, men min hund har gjordt det i laang tid :),, jeg ved ikke hvordan jeg får vent hennde af med det

  • #4   21. maj 2009 Jeg går til træning med en hund som gør dette, men den gør det så også ved mig, hvis jeg kæler med den og malou kommer over. Den riser børste og knurre. Der vælger jeg at sige nej til den. Malou går bare sin vej og kommer igen når hunden er gået. Syntes den hund har utrolig meget ejerfornemmelse også overfor folk som ikke ejer den.

Kommentér på:
Er det forkert?

Annonce