{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.870 visninger | Oprettet:

Tosa inu {{forumTopicSubject}}

Hej. Min moster er flyttet til holland pga. arbejde, og er nu faldet til ro der, og hun har altid ønsket sig en Tosa, så hun har spurgt, om jeg ikke vil hjælpe hende med at finde en god hjemmeside hvor de opadrætter Tosa'er. Jeg er godt klar over, at den er ulovlig her hjemme, så folkens ikke hids jer op, for det er ikke mig, som skal have en tosa, men min moster som er flyttet til holland..

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tosa inu
  • #1   22. maj 2009 Tine; det lyder jo meget fornuftigt smiley

• #2   22. maj 2009 Stemmer bare i med Tine:o)

• #3   22. maj 2009 Her er et par opdrættere i holland, men der findes ganske givet flere seriøse opdrættere hvis man kontakter de respektive klubber indenfor FCI

http://www.tosasumo.nl/

http://www.tosa-inu.nl/

Må man spørge hvorfor hun lige netop er faldet for denne race? (Det er ren interesse)

• #4   22. maj 2009 Tosa Inu er forbudte i Holland......

FORBUDTE HUNDE RACER I EUROPA.

BELGIEN: ingen.

DANMARK: forbud mod pitbull terrier og tosa inu, samt krydsninger heraf (siden 1991).

ENGLAND: forbud mod pitbull terrier, tosa inu, fila brasiliero og dogo argentino (siden 1991).

FINLAND: ingen.

FRANKRIG: forbud mod pitbull terrier og Boerbulls ('angrebshunde' kategori 1). Ejere af Pitbulls og Boerbulls skal registrere og sterilisere disse. I modsat fald kan man straffes med 6 måneders fængsel, samt bøde på ca 100.000 D.kr.
    Særlige restriktioner mod ’farlige hunde’: tosa inu, staffordshire bullterrier, amerikansk staffordshire terrier, fila brasileiro, bullterrier, mastiffer (alle racer), schæfer, dobermann og rottweiler ('vagt- og forsvarshunde' kategori 2).
    Herudover skal alle hunde uden stamtavle - og med en lignende morfologi som de ovenstående - registreres og steriliseres!

HOLLAND: Forbud mod pitbull terrier og tosa inu.
    Forslag om tvungen mentaltest af amerikansk staffordshire terrier, fila brasiliero, dogo argentino, mastino napoletano, mastiffer (alle racer) og rottweiler.

ITALIEN: ingen. Dog er der forbud mod racerne Rotweiler og Dobermann i byen Venedig.

LUXEMBURG: ingen.

NORGE: forbud mod pitbull terrier, tosa inu, fila brasiliero og dogo argentino (siden 1991).

POLEN: Restriktioner for følgende racer siden 1998: Amerikansk PitBull Terrier, Amerikansk Bulldog, Dogo Argentino, Preas Canario, Tosa Inu, Rottweiler, Akbash Dog, Anatolian Karabash, Moscow Guard Dog og Kaukasian Ovtcharka.

PORTUGAL: ingen.

SCHWEIZ: ingen.

SPANIEN: ingen.

SVERIGE: forbud mod ‘ulve’-hunde (Czechoslovakian Wolfdog & Saarloos Wolfhond).

TYSKLAND: forbud mod indførsel, avl og handel med pitbull terrier, amerikansk staffordshire terrier, staffordshire bull terrier og bullterrier, samt krydsninger heraf (siden december 2000). Herudover kan de enkelte 16 delstater selv indføre strengere regulativer, så det også gælder for andre racer.

ØSTRIG: ingen.

Kilde: Kennel Northern AmStaff'´s

• #5   22. maj 2009 Ups....så ikk at Jørgen havde skrevet det.....hi hi hi

• #6   22. maj 2009 tro ikke den liste er opdateret, da amstaffen også er ulovlig i norge nu, og hvis tosa er ulovlige i holland, virke det da underligt man bare kan finde hjemme sider uden noget problem med kenneler på den race lige netop i holand

• #7   22. maj 2009 så spørger jeg måske lidt naivt, men hvorfor kan man så finde kenneler i Holland som opdrætter Tosaer?
    Jeg mener, de prøver jo ikke ligefrem at gemme sig.
    F.eks. dem Miemiv linker til.

Er I sikre på at forbudet ikke er ophævet?
    Synes det virker mærkeligt.

• #8   22. maj 2009 ej okey, så skriver I præcis det samme som mig...
    jeg er eddermame også så langsom på tasterne. ;0)

• #9   22. maj 2009 Og på kenneler som har FCI mærke og som udstillinger dem, så jeg må sige jeg tro helt bestemt ikke at hunden er ulovlig i holland, men det må din moster jo kunne finde ud af hvis hun bor i holland, så kan den hollands kennel klub vel informere hende om det...

• #10   22. maj 2009 Jeg har googlet som en vild....hvor kan man læse at forbudet mod Tosa er ophævet??

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
    #11   22. maj 2009 Se det var da noget der ville noget. Virker det så i Frankrig, er der nogen som ved det?

"FRANKRIG: forbud mod pitbull terrier og Boerbulls ('angrebshunde' kategori 1). Ejere af Pitbulls og Boerbulls skal registrere og sterilisere disse. I modsat fald kan man straffes med 6 måneders fængsel, samt bøde på ca 100.000 D.kr.
    Særlige restriktioner mod ’farlige hunde’: tosa inu, staffordshire bullterrier, amerikansk staffordshire terrier, fila brasileiro, bullterrier, mastiffer (alle racer), schæfer, dobermann og rottweiler ('vagt- og forsvarshunde' kategori 2).
    Herudover skal alle hunde uden stamtavle - og med en lignende morfologi som de ovenstående - registreres og steriliseres!

• #12   22. maj 2009 oki

Kommentér på:
Tosa inu

Annonce