{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Vores første hund {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg kunne godt tænke os en hund. Hun har haft hund før og det har jeg ikke. Vi har dog haft lidt erfaringer med en Lab F1 som bestemt ikke var noget for os, dens aktivitets niveau var altid skyhøjt men det hører jo til F1-racen og passer ikke til os.

Vi bor i et 90m2 rækkehus med en have på ca 30-40 m2 med have-låge direkte ud til en park på adskellige hektar hvor der er masse af plads.
Vi har begge skiftende arbejds-tider og på en dårlig uge vil en hund skulle være alene i op til 9 timer et par gang om ugen, det hører heldigvis sjælendhederne til, og man kan oftest planlægge sig ud af det, men det vil kunne ske en gang imellem.

Vi har meget overvejet en Golden Retiever men hvordan er den i forhold til en Lab. og en Lab F1?
Vi er indstillet på en 1-2 timer motion dagligt og det gør heller ikke så meget da vi også skal ud og røre os men vi er dog ikke typerne der lige snupper en 10km'er for sjov smiley

Har i nogle input til eller forslag til andre racer?
Vi er ikke så meget for terrier eller gravhunde, ellers har vi ikke det store krav til form og størrelse, dog ikke større end en Golden Retriever.

Vi glæder os til at læse jeres svar smiley

Mvh
K & K


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores første hund
  • #1   24. maj 2009 Hvordan med pelspleje? Måske collie.

  • #3   24. maj 2009 Louise...der er ikke meget jagt over min golden.........Synes en golden lyder som en god ide

  • #4   24. maj 2009 Hvis I måske gerne vil gå til noget træning med den, vil jeg da helt sikkert anbefale en Sheltie.
    Utrolig lærenem, elsker at bruge hovedet og skal derfor ikke gøres træt med en 10km'er, som I skriver, men med opgaver hvor den skal tænke lidt (: Men også en hunde som elsker at hygge .


  • #5   24. maj 2009 Men Louise, det er jo ikke nogen hemmelighed at jagtegenskaberne i især disse to retrievere ofte er ret godt gemt.

    De der skal bruge retrievere til jagt skal som oftest lede endog ret grundigt end de der blot skal bruge racen som familiehund, da størstedelen ikke avles med jagtegenskaber for øje.

    Så hvis blot man er bevidst om ikke at vælge de få linjer der har bevist deres værd i jagtregi, så synes jeg ikke at en golden bør fravælges fordi det er en jagthund, for det er vist mest i bøgerne at de er det (desværre).


  • #7   24. maj 2009 Louise, i forhold til hvilke racer?

    Kenneth skriver at de vil motionere deres hund i ca. 2 timer hver dag, skulle en golden ikke kunne "nøjes" med det?



  • #8   24. maj 2009 fransk bulldog altid glad og kan sagens nøjes med 1-2 times motion, da det også er en hund der elsker at lege med legetøj og kan også gøre det alene

  • #9   24. maj 2009 Det er ikke vigtigt den har stam-tavle og vi vil ikke gå til stævner. Vi køber en hun for vores fornøjelse og som et nyt medlem i vores familie smiley
    Vi kan tilbyde den 1½ til 2 timers motion om dagen som et minimum og nogle dage vil der være mere, vi skal ikke bruge hunden til noget formål ud over vores egen fornøjelse smiley

    Hvad er præcis forskellen på en Lab og en Golden?


  • #10   24. maj 2009 Hvis i ikke har noget imod det er en lille hund, så er en petit brabancon også en skøn hund.

    Meget sociale og elsker at være sammen med sine mennesker.
    Og 1½ time - 2 time motion er super for den.

    I kan tjekke racen på min profil :o)


  • #11   24. maj 2009 Hvad er præcis forskellen på en Lab og en Golden?
    Nogen der kan svare op det smiley


  • #13   24. maj 2009 Tak for dit svar smiley

    Som i nok alle kan høre hælder vi meget til Golden men er lidt nervøse da vi har haft en Lab F1 engang som var sindsygt aktiv og ikke kunne være alene hjemme (læs: destruktiv). Derfor er vi naturligvis meget interesseret i forskellen på de to da vi ikke vil stå i samme situation igen.
    Vi var dengang utroligt heldig at finde nogle erfarne Lab-ejere der boede på et landsted og gik hjemme til hver dag smiley Nå det er lidt en anden historie smiley

    Håber i kan forstå vores nervøsitet smiley


  • #16   24. maj 2009 Tak for dit gode svar, det var også det næste skridt vi havde tænkt os at tage. Vi har haft kontakt til nogle opdrættere da vi havde brug for info om nogle andre racer smiley

  • #18   24. maj 2009 Jo helt sikkert smiley
    Skriver nok lige et par mail til nogle opdrættere her i weekenden for at høre smiley

    Nogen der har erfaringer med Engelske Bulldogs til førstegangs-købere?
    Eller bare Engelske Bulldogs generelt?


Kommentér på:
Vores første hund

Annonce