{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.464 visninger | Oprettet:

Hundehealer-lang {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige fortælle en historie jeg har haft med en hundehealer.

Sidste år havde jeg en schæferhund som var begyndt at halte, afsted til dyrlægen, fik taget nogle røntgen billeder af hofterne, dyrlægen mente at hofterne var gode- A eller B hofter, men den sidste ryghvirvel ned til hofteskålen sad lidt skæv i forhold til hofte skålen. Smertestillende medicin et par dage, så skulle det være gå over af sig selv.

Efter et par dage var det ikke gået over, dyrlægen mente at jeg skulle være tålmodig og aktivere ham med svømning og blid træning. Det gjorde jeg.
Hans smerter forsatte og han blev dårligere og dårligere. Så tog jeg til en anden dyrlæge, medbringende de røntgen billeder fra 1 dyrlæge. Denne dyrlæge mente et hunden havde gode hofter (hvilket man jo altid er glad for at høre selvom det ikke er første gang) og det med ryggen var lidt kompliceret, for at stille en diagnose skulle hunden i nakrkose og det var en procedure til 14-16.000,- og det var KUN diagnosen jeg så ville få, selve behandlingen ville jo så være tilsvarende dyrere. Jeg afslog denne undersøgelse da det var mange penge og der ingen garanti var for at han fik det bedre. Der blev ikke taget flere røntgen billeder. Dyrlægen mente at han muligvis ville kunne få det godt af sig selv.

Efter yderligere et par uger fik han det gradvist dårligere, til sidst kunne han ikke klare at træne længere. Nu måtte der ske noget. Gennem en bekendt fik jeg kontakt med en hunde healer tæt på hvor jeg boede. Jeg kørte derud.
Hundehealeren fortalte jeg at hunden havde gode hofter, men derudover fortalte jeg intet om hvad de 2 dyrlæger havde sagt.

Healeren sagde som noget af det første at der var noget alvorligt galt med hans hofter (HD), healeren kunne dog HELT præcist sige at der var noget galt mellem hans sidte ryghvirvel og hofteskålen, der var noget derinde som ikke skulle være, altså en "ting-noget". Efter et par konsultationer så jeg en meget tydelig smertelindring og hunden fandt ro et par dage efter hver konsultation. Healeren gjorde mig det klart at hun formentlig ikke ville kunne gøre noget der ville vare ved. Jeg valgte i den periode at holde hunden hjemme fra træning og kun gå til hundesvømning med hunden. Da min hund var en grå schæferhund som er meget trænings krævende begyndte den at blive frustreret over ingenting at lave.
Så jeg besluttede mig for at nu kørte jeg til en ordentlig dyrlæge, det blev John Dee i Viborg, en mand med et godt rygte der går langt omkring.

Jeg viste ham billederne fra 1 dyrlæge, John sagde straks at de billeder var af så elendig kvalitet at man ikke kunne bruge dem til noget. Han tog nogle nye billeder, de viste at hunden havde svær HD og at der var "noget" mellem sidste ryghvirvel og hofte, formentlig en udposning på rygmarven. Hoften kan man ikke gøre noget ved og ryggen ville give et tvivlsom resultat og han ville aldrig kunne bruges til træning og konkurrencer uanset hvad. Så han fik lov til at sove ind.
Min oplevelse var at healeren havde stillet den præcise diagnose, og iøvrigt havde kunne give ham en smertelindring og ro som de 2 dyrlæger ikke kunne.

Nu var jeg så ved hundehealeren med min nye hund i Lørdags, jeg fortalte at hunden bliver hurtigt træt og at jeg havde mistanke om rygproblemer.
Min mistanke gik på en bestemt del af ryggen, men det sagde jeg ikke noget om, jeg sagde heller ikke at hunden for nogle mdr siden havde haltet på det ene ben.
Min hund blev undersøgt mens den sad i babagerummet på min bil.
Jeg bemærker den fanatstiske ro der kommer på min ellers meget energiske/glade/let urolige hund da hun lagde hænder på hunden. Healeren fandt frem til at der var noget galt med muskelrne på en bestemt del at ryggen (præcis hvor jeg selv gættede), med lidt betændelse i. Derudover kunne hun mærke at der var noget galt med musklerne i det ben som hun tidligere havde haltet på, hun fandt faktisk en muskel som var en halv gang større på det halte ben end tilsvarende muskel på det gode ben. Hendes tidligere halten hang sammen med det rygproblem og det havde været der længe og at det var en sag for en massør og ikke en healer. Og idag 2 dage senere er min hund stadig smertefri og frisk og jeg ville ikke ane at der er noget galt. Det er utroligt at se hvor hurtigt hunden bliver smertefri når healeren lægger hånd på og hvor længe det holder, hunden er super frisk som jeg ikke har oplevet hende i lang tid. Nu skal jeg så til hundemassør for første gang, er spændt på resultatet.

Hvis nogen er friske på at vide hvem healeren er så send en PM, hun er helt fantastisk og jeg kan varmt anbefale hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehealer-lang
  • #1   25. maj 2009 Hej smiley

    Jeg har også haft gode oplevelser med en healer til min hund. Tak for fin beretning smiley


  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #3   25. maj 2009 Kan jeg likke dig til at sende mig en pb med den healer, min veninde har flere gange tænkt på at kontakte en til hendes hund.

  • #4   25. maj 2009 Så har i fået beskeder smiley

  • #5   25. maj 2009 Vil også meget gerne have en pb smiley

  • #6   25. maj 2009 jeg vil også gerne have en pb smiley

  • #7   25. maj 2009 Jeg vil også gerne have en PM smiley

  • #8   25. maj 2009 Hold da ferie, sikke en interresse der er for den healer. Har fået over 10 henvendelser allerede.
    Bare i nu ikke løber hende for meget over ende smiley


  • #9   25. maj 2009 Spændende Nico!
    Jeg har selv haft et lign forløb med en hundehealer smiley


  • #10   25. maj 2009 ja jeg er selv meget skeptisk overfor det. En af mine bedste veninder er oppe hos den healer lige nu, er spændt på at høre hvad hun synes om det, hendes hund er alergisk overfor et eller andet dyrlægen ikke kan finde ud af.

  • #11   25. maj 2009 ...Ja...og nu er den omtalte veninde hjemme igen :o)
    Jeg siger jer...det var en helt unik oplevelse... Eisa var ret tændt da vi ankom, men det gik relativt hurtigt over da healeren rørte hende... Hun slappede helt af og havde nærmest et saligt blik i øjnene... selvom der rendte katte, hunde og ænder rundt ikke langt derfra... Udover at heale min kære hund, gav hun hende også en form for akupressur....
    Indtil nu er jeg ikke i tvivl om at det gør en forskel... Eisa har ikke kløet sig siden vi kom hjem og hun trisser rundt som om hun bare hviler i sig selv på en helt ny måde... Healeren mener at kløen er hormonelt betinget...og slet ingen allergi i sig selv.... Vi skal til "kontrol" på torsdag.... Jeg er vildt glad for at vi prøvede dette lidt utraditionelle, fremfor alskens medicin...og manglende diagnose... Det er i alt fald et forsøg værd.


  • #12   25. maj 2009 Lyder vildt - selvom jeg jeg er meget skeptisk overfor for sådan noget vil jeg gerne have en pb.
    Chianti halter engang imellem og har haft meget vokseværk og måske har det sat sig i ryggen...
    Måske man skulle prøve at tage ud til hende smiley


  • #13   25. maj 2009 Det lyder altså bare så super spændende, og hvorfor sku der ikke være nogen der kan heale dyr, når mennekser kan heales.. Det er ret så interessant, så jeg vil da også gerne høre hvem hun er i tilfælde af jeg på et tidspunkt skulle få brug for det? smiley

  • Sandie R
    Sandie R Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   26. apr 2011 Hvis du stadig har profilen, vil jeg meget gerne modtage oplysninger om healeren, da min hund har brug for det smiley

  • #15   3. nov 2014 Hey
    Du må gerne sende mig navnet på den healer. Eller i andre der har prøvet noget lignende.


  • #16   3. nov 2014 Jeg har også haft en oplevelse med sådan en , der ude af det blå kontaktede mig.Vi kendte hinanden på "Hej basis" fra hundetræning. Hun spurgte om hun måtte tage en snak med Nova. Det fik hun lov til. Hun konstaterede at Nova havde bøvl med sit underliv og det handlede om livmoder og æggestokke. Da jeg kort tid efter valgte at få hende sterriliseret var hendes livmoder smækfyldt af kræft og 10 gange så stor som normalt. Den sprang da den var blev taget ud. Oveni var der metastaser ud i æggestokkene der også blev taget ud.

    Jo jo dem der kan virkelig kan det og ikke fusker de kan være sindsygt dygtige!


  • #17   15. dec 2015 Hej:)
    Ved det er en gammel tråd, men mangler akut en god hundehealer nogen har sagt god for, til min kærestes hund som har fået kræft:'(

    Kan jeg mon få en PB ? Ville blive så glad


  • #18   15. dec 2015 du har da mere brug for en dyrlæge..

  • #19   17. dec 2015 Har været ved dyrlæge.... 4-8 uger tilbage siger han. smiley

  • Ranveig Bjørklid L
    Ranveig Bjørklid L Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   27. jun 2016 Jeg har akut brug for en healet, der kan give min drægtige tæve ro. Hun er ved at gå i for tidlig fødsel, og kan ikke fonde ro pga veer, hun kan hverken ligge eller sidde, og benene ekser under hende af udmattelse. Hun skal gerne holde på hvalpene en uge endnu....

  • Susanne L
    Susanne L Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #23   18. sep 2017 Hej
    Tak for din fantastiske deling af erfaring med din hund og healing. Selv om dit opslag er gammelt er det stadig lige aktuelt. Kan du sende mig en PB med healerens navn, vi er i samme situation som dig, med din gamle hund. Første dyrelæge kunne ikke finde noget, har været ved kiopraktor, muskolog og han har fået akkupunktur uden held.
    Kærlig hilsen
    Susanne


  • #24   29. sep 2017 Hejsa.
    Tak for jeres mange kommentarer og beskeder.
    Men jeg har ikke haft kontakt med den omtalte healer i flere år, og jeg ved ikke om hun stadig bor på adressen og om hun fortsat ønsker besøg. Så jeg kan desværre ikke hjælpe mere.


Kommentér på:
Hundehealer-lang

Annonce