{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Voldsom leg med vores nye hvalp {{forumTopicSubject}}

I søndags hentet vi vores hund nr. 2 i forvejen har vi en dansk svensk gårdhund tæve på 16 mdr.
Vi har nu fået en dværgpinscher hvalp på 8 uger som vejer små 2 kg.
Vores gammel hund er meget vild i det og leger meget voldsomt med dens legekammerater på hendes egen størrelse, som hund tit har besøg af.
Hun kan ikke forstå at hun skal passe på med den lille nye hvalp, hun lægger sig oven på den når de leger og springer hen i hovedet på den. Den lille ser nu ud til at være med på legen og har bidt fra sig et par gange hvor det blev for meget.
Min mand og jeg er meget bange for at der sker den lille nye hvalp noget, så vi har prøvet på at stoppe den voldsomme lege hver gang uden held, 10 minutter efter er hund hård mod den igen.
Men skal vi bare blive ved med at stoppe dem? eller er vi for pyleret og burde bare lade dem lege?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voldsom leg med vores nye hvalp
  • #1   26. maj 2009 Hvis i kan se det bliver for voldsomt og den bette piver så sys jeg i skal bryde ind. Ellers sys jeg i skal lade dem klare det selv de plejer som regel at finde ud af det

• #2   26. maj 2009 Du skal passe på din hvalp, Tulle er stadigvæk unghund, og hun kender ikke grænser for hvor hårdt hun kan lege med især mindre hunde.

Lad dem lege lidt, og så kan I aflede legen ved at lave øvelser med dem.

• #3   26. maj 2009 Nej i skal stoppe der da den lille hvalp kan tage alvorligt skade i ledene . Jeg har selv haft en sheltie hvalp der fik hofteskred på grund af leg med ander sheltier. Den måtte aflives.
    Ja det bliver svært da den ældste ikke er ældre og ikke forstår hvor farligt det kan blive.
    Men ville ikke turde lade dem ordne det selv.

• #4   26. maj 2009 Jeg er af den mening at en hvalp på 8 uger ikke skal udsættes for voldsom behandling af en ældre hund.... Det kan give hvalpen et "forvrænget" indtryk af hvorledes den gebærder sig blandt andre hunde.
    Bliver det for voldsomt så afled/afbryd. Sørg for at hvalpen har et fristed, hvor den har 100% fred....
    Det bliver hurtigt bedre og de finder hurtigt en balance. Men en 8 ugers hvalp har altså ikke selvtillid eller mulighed for at klare sig overfor en hund på 16 mdr.

• #5   26. maj 2009 Det er jeg glad for at høre at i også mener at voldsom leg ikke er iorden.
    Jeg er nemlig så bange for at Tulle brækker noget på den lille eller bider den alt for hårdt.
    Vi må bare blive ved med at skille dem af indtil Tulle har fundet ud at at det ikke er iorden at behandle sin lille nye veninde sådan. Når den er blevet større så kan de lege vildt og så kan den også bedre sige fra.

• #6   26. maj 2009 tag den store med ud alene og lad den løbe meget energi af sig, når hun så er rolig kan du hente den lille, se hvordan det går, bliver hun vild så tag hende ind.

Det har hjulpet vores. De voksne legede godt nok stille og rolig med vores lab-hvalp, men da han skulle skånes, blev de rost hver gang de var rolige om ham, og de er stadig mere rolige i deres leg med ham, i forhold til med andre voksne og hinanden.

• #7   26. maj 2009 I skal gå ind og stoppe det.. I kan og skal ikke forvente jeres unghund ved hvornår det er slut!

Kommentér på:
Voldsom leg med vores nye hvalp

Annonce