Voldsom leg med vores nye hvalp {{forumTopicSubject}}
I søndags hentet vi vores hund nr. 2 i forvejen har vi en dansk svensk gårdhund tæve på 16 mdr.
Vi har nu fået en dværgpinscher hvalp på 8 uger som vejer små 2 kg.
Vores gammel hund er meget vild i det og leger meget voldsomt med dens legekammerater på hendes egen størrelse, som hund tit har besøg af.
Hun kan ikke forstå at hun skal passe på med den lille nye hvalp, hun lægger sig oven på den når de leger og springer hen i hovedet på den. Den lille ser nu ud til at være med på legen og har bidt fra sig et par gange hvor det blev for meget.
Min mand og jeg er meget bange for at der sker den lille nye hvalp noget, så vi har prøvet på at stoppe den voldsomme lege hver gang uden held, 10 minutter efter er hund hård mod den igen.
Men skal vi bare blive ved med at stoppe dem? eller er vi for pyleret og burde bare lade dem lege?
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.196
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Lad dem lege lidt, og så kan I aflede legen ved at lave øvelser med dem.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Ja det bliver svært da den ældste ikke er ældre og ikke forstår hvor farligt det kan blive.
Men ville ikke turde lade dem ordne det selv.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Bliver det for voldsomt så afled/afbryd. Sørg for at hvalpen har et fristed, hvor den har 100% fred....
Det bliver hurtigt bedre og de finder hurtigt en balance. Men en 8 ugers hvalp har altså ikke selvtillid eller mulighed for at klare sig overfor en hund på 16 mdr.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 246
Jeg er nemlig så bange for at Tulle brækker noget på den lille eller bider den alt for hårdt.
Vi må bare blive ved med at skille dem af indtil Tulle har fundet ud at at det ikke er iorden at behandle sin lille nye veninde sådan. Når den er blevet større så kan de lege vildt og så kan den også bedre sige fra.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
Det har hjulpet vores. De voksne legede godt nok stille og rolig med vores lab-hvalp, men da han skulle skånes, blev de rost hver gang de var rolige om ham, og de er stadig mere rolige i deres leg med ham, i forhold til med andre voksne og hinanden.
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
Voldsom leg med vores nye hvalp