{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Hva SKER der for min hund? {{forumTopicSubject}}

Er lidt trist over min hunds opførsel og over min egen reaktion!

Men der sker det, at jeg i dag får besøg af min veninde, som min nu 10 måneder gamle tæve ikke har set i mange måneder. Veninden går ud i haven til Nahla og vil hilse, hvor Nahla så først gir et enkelt bræf (hun gør næsten ALDRIG af mennesker) og så begynder at hoppe helt vildt op af hende af bare glæde/forvirring eller hvad det er. Dette gør hun somme tider ved andre, både børn og voksne, der kommer I VORES hjem. Jeg ved ikke om hun prøver at dominere dem eller hun bare er FOR glad. For ellers er hun så mild så mild og der kan sidde mange børn omkring hende når vi er udenfor hjemmet, og hun er fuldstændig ligeglad...
Håber jeg har beskrevet det godt nok, til at kunne få nogle svar.

For hvad gør I når jeres hund hopper op af folk?? Hun er jo en kæmpe bamse og folk bliver bange. Min veninde der næsten ellers kun har set Nahla i omgivelser undenfor vores hjem, blev vist ret bange for hende, fordi hun blev VED med at hoppe op af hende - og dét er jeg da ked af...
Min reaktion var nok for mild, jeg sku måske ha holdt Nahla nede noget før!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva SKER der for min hund?
  • #1   2. jun 2009 Jeg tror det er vigtigt med en stor hund at DU lærer hende at hun ikke må hoppe op. Her skal dine gæster altså ind og have lidt opdragelse. Når hunden som her har en uønsket opførsel skal den ignoreres - dvs. at dine gæster skal vende ryggen til den og ignorere den. Når hun så gør som I ønsker dvs. IKKE hopper op siger DE dygtig og kan give hende opmærksomhed igen. Skal du arbejde med dette skal du jo nok lige sørge for at informere dine gæster på forhånd smiley

    Det kan også være en idé at du får nogle til at komme og lade som om de besøger jer så I kan træne i at hun ikke hopper op...

    Jeg kan ligeså godt droppe det med min lille 2kgs hvalp smiley


  • #2   2. jun 2009 Dine gæster skal som regel slet ikke hilse på hunden og for at undgå mest mulig stress så beder du dine gæster undgå hunden og vende sig væk hvis hunden kommer farende. Derved lærer du din hund at gæter ikke er noget der vedkommer den.

  • #3   2. jun 2009 Okay, så må jeg sige det til gæsterne inden de møder hunden. Hvad så hvis hun bliver ved og er ligeglad med at de vender ryggen til hende - for det er hun somme tider når hun rigtig er i sit es :o) Skal jeg tage fat i hende og holde hende nede og bede hende sætte sig eller hva sys I??

  • #4   2. jun 2009 Nej bare ignorer hende totalt...

  • #5   2. jun 2009 Hvordan kan det så være der er så stor forskel på, når hun er hjemme og når vi er ude - for der kan altså være stor forskel.

  • #6   2. jun 2009 Dominans fordi hun hopper op?

  • #7   2. jun 2009 Jeanette, nej jeg ved det ikke! Gør du?


  • #8   2. jun 2009 Lia er også en hoppebold. Det vi har gjort er at lære hende, at hun får absolut intet ud af at hoppe op. Hun har fundet ud af, at hun kun får opmærksomhed hvis hun har alle 4 poter på jorden, overglad er hun nu stadigvæk, men hun nøjes nu som regel med at springe rundt omkring gæsterne i ren glæde og altså ikke hoppe op ad dem.

    Det sværeste har faktisk været at lære gæsterne ikke at give hende opmærksomhed når hun hoppede op.


  • #9   2. jun 2009 Ayla&Emma: ku ikke lade være med at smile over det du skrev - det passer nemlig også meget godt på min! Hun bider nu ikke i min hund, men i sin iver er man da næsten bange for hun kommer til det :o) Hva sker der for de hunde altså! Det er virkelig også irriterende for os og det er faktisk også det eneste hun endnu ikke forstår - eller måske er det bare mig der ikke forstår at lære hende at holde op. Det er det nok... Men træls er det sgu.

  • #10   2. jun 2009 Tro mig, det er ikke hundenes skyld, de har bare fundet ud af at det er sådan man får opmærksomhed nr i kommer hjem eller når der kommer gæster ;-D

  • #11   2. jun 2009 M.I : Det var da flot I har lært hende dét i det mindste! Ja gæsterne forstår det heller ikke altid desværre.

  • #12   2. jun 2009 Ayla,
    Ha ha ha, for satan, man kan virkelig blive irriteret på en hund der bare ikke holder op, jeg har også prøvet at stå og råbe og skrige og holde den nede, men det blir hun jo klart nok mere vild af. Men når man står i situationen, bliver man nemlig så sur.
    Jamen så har du da helt gratis fået en fin tatoo på måsen - det kan du da takke den lille hund for. Sådan én ser man sikkert ikke hver dag :o)

    Hvor gammel er Emma?

    Men kan godt forstå folk kan blive bange for vores store bamser - selvom de jo ellers er milde som lam :o)
    Men held og lykke med at tæmme din - jeg går så ud fra du ingen råd har til mig :o) Ha ha


  • #13   2. jun 2009 Jamen jeg vil da overvejde det, har da tænkt på om jeg skulle have en tatovering, men jeg vender helt klart tilbage hvis Emma lige skal sætte sit vititkort på min røv :o) Hi hi... Nahla er bedre til dem på armen eller ryggen, så du sir også bare til - det er helt gratis!!!

    Jeg skal virkelig tage mig sammen nu og gøre noget ved det hopperi og få alle (også mig selv) til at ignorere hende :o) Det må da ku lade sig gøre - tror måske du har ret, det har nok også noget med (teenage) alderen at gøre.
    Nahla er 10 måneder... Men hun ER nu en prinsesse :o)


  • #14   2. jun 2009 Hun vejer 36 kg og kommer til at veje knap 50. Tror hun er ca. 65 cm nu. Hva med Emma?
    Din ser også super nuser ud :o)


  • #15   2. jun 2009 Vivi,
    nej, det er nok desværre ikke hundens skyld :o)


  • #16   2. jun 2009 6 DAGE. Hold da op, så er hun kræsen den lille :o) Nahla spiser alt og gerne hele tiden hvis hun måtte, hun får nu helst også kun sin hundemad. Synes da Emma lyder til at være stor, men de vejer nok mere end leonbergere.
    Kan du ha en rigtig go aften, tak for snakken. Vi kan da lige skrives ved hvordan det går med hopperiet hos vores "små" hunde :o)


Kommentér på:
Hva SKER der for min hund?

Annonce