1.641 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Jagthund søges - om 1-2 år Jagthund søges - om 1-2 år

Min kæreste er begyndt at snakke om at han vil have egen hund som skal bruges til jagt. Vi er ved at gå på komprimis, da jeg bestemt ikke vil have en hund der bare står i hundegården til den skal bruges så derfor er vi kræsne i forhold til hvalpens første tid. Søger kenneler som har hvalpene inde i huset. Vil under ingen omstændigheder have en hvalpe fra stald eller hundegårdsopdræt. Ønsker god kontakt med opdrætter før køb og ønsker at kunne se moderen i aktion både på "arbejde" og i hjemmet.
Da min kæreste ikke er sikker på hvilken race det præcist skal være leder jeg efter kenneler med følgende racer. Kan ikke se det på dkk´s hjemmeside da jeg kun kan se dem der har hvalpe lige nu.

Tysk Korthår
Weinmeraner
Korthårs Vizsla

Håber der er nogle kyndige folk her på hg der kender nogen der laver gode hunde.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jagthund søges - om 1-2 år
  • #1   4. jun 2009 Nå ja...men vil jo ud og besøge dem så han også kan opleve hundene og deres foreskelle, så derfor er det godt at være ude i god tid ;-D

• #2   4. jun 2009 Baaaha ja det tror jeg gerne....er jo stødt på hende her på hg et par gange- herlig dame!!

• #3   4. jun 2009 Ja eller endnu værre at hun får os begge frossen så vi ikke kan hundenørde den.....

• #4   4. jun 2009 Jeps det går dejligt det nye sted....du må snart komme over til en spandfuld cola ;-D

• #5   4. jun 2009 Vivi - Hvis det kun er disse racer i er interesserede i, så er det ligemeget.. smiley Men mine forældre har langhårede hønsehunde, og min far siger han aldrig har haft så god en jagthund før.. De er rigtig gode familie hunde også, og rolige i hjemmet..

• #7   4. jun 2009 Hvis du vælger Weimaraner kan jeg så fortælle der vil komme et kuld senere på året af en Frida kopi (Gamma) og en hanhund (Kaiser)
    Og det er ren stueopdræt - hvor de vil blive præget af andre hunde, dyr og masser af mennesker samt præsenteret for vildt.
    Der er vaccination og sundhedsattest på dem der bliver foretaget mellem 7-8. uge

Begge er HD-A - begge familie og brugshunde - begge et højt drive jagtligt (vandpassion - mark - apporteringsglæde samt Schweiss)- og begge er særdeles dresserbare med et super temperament.

Jeg håber gennem den parring at få min Frida-klon

Alså - hvis CHINE ikke skulle skrive det om mig hvem så? *GGG*

• #9   4. jun 2009 Ja det gør jeg sandlig også - og glæder mig heeeelt enormt

Har jo fået lavet et kuld hvor der var nogle der er for skarpe i.
    Det er bestemt ikke en ommer smiley

• #10   4. jun 2009 Smil, mit krav er at det skal være en korthårshund, jeg er selv en stor pointer fan da mine forældre har haft pointere siden 92, men sådan en vil kæresten ikke have, han er bekendt med JC og ruhår så der er tale om noget af et komprimis hos os begge ;D Min personlige erfaring med münsterländer er at de er for ivrige(læs for vilde og aktive og urolige).
    Min kæreste er mest til andejagt men også til driv jagt på hårvildt og fugle.
    Fælles krav er at det skal være stambogsførte hvalpe og stueopdræt da hunden også kommer til at fungere som kæledyr og aldrig vil komme i hundegård. Den vil blive trænet på jagthold men jeg går ikke ind for de gammeldags tvangsmetoder og har læst meget i gamle jæger blade og det er ikke sådan som de beskriver med hårde ryk i linen osv - not my kind of bag!

Karin det lyder godt nok spændende med det kuld grin og ikke flinkt af dig at skrive det da jeg er helt vildt hvalpeskruk ;-D

• #11   4. jun 2009 Det er jeg også!!!

Jeg kan heller ikke holde hunde ud der "går i loftet" og er også kun til KH..
    Giiider ikke alt det pels - og man kan skaffe sig en neoprændragt til hunden hvis det er frost.

Og jeg syntes slet ikke Weimaraner og ej heller Vizla egner sig til løbegårde.
    Jeg købte da stort ind engang - men det er foræret væk nu *GG*

Der er utrolig mange dårlige steder der "træner" hund - det er bare at sorterer væk i en fart. Besøg stederne før I får hund og kik hvor der er bedst.

• #12   4. jun 2009 Ja - de er da familie smiley

• #14   5. jun 2009 Hehehe - mine har da deres egen - og så resten af møbler og huset naturligvis smiley

• #16   5. jun 2009 Yes! Vi forstår at have hund *GG*

Der findes ingen forkælede hunde - der er bare nogen der har et bedre hjem end andre

Kommentér på:
Jagthund søges - om 1-2 år

Annonce