{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  frosene kylling lår
  • #1   7. jun 2009 ork ja! Det er den bedste måde at få hundevenner på smiley

De må gerne få kyllingeben, så længe de bare er RÅ. Det er først når de er varmebehandlede de udgør et problem..

Så giv du bare dem til hundene, de bliver SÅ glade..

Man sørg for at give en passende mængde så de ikke foræder sig.. medmindre det er store hunde..

• #3   7. jun 2009 du skal nok regne med tynd mave, da det er frosent. og hvis de ikke er vant til det

• #4   7. jun 2009 altså det er vores egene hunde

• #5   7. jun 2009 altså de er vandt til at få okseknogler nede fra kvickly frosne dem man mormalt koger suppe på og det får de ikke tyndmave af

• #6   7. jun 2009 Min hund får jævnligt et frosset kyllingelår. Hun elsker det ! og har aldrig haft problemer med maven. Hun er så også vænnet til det siden hun var hvalp.

• #7   7. jun 2009 giver i kyllingerne helt frosne? skal man ikke tø dem op? Mine hunde ville ikke kunne tygge et frossen kyllingelår....

• #8   7. jun 2009 K N - Ja min får et lår direkte fra fryseren, ellers gnasker hund det alt for hurtigt i sig smiley , men da dine hunde er noget mindre er det nok en god ide at lade dem tø lidt op først.

• #9   7. jun 2009 min hund får både frossen kylling og kanin, hun elsker det... den dag hun får det, får hun så ikke tørkost, da hun har fået nok i det andet...

underligt nok, vil hun ikke have kaninen samme dag som jeg har slagtet den, hun vil bare ikek spise det, men når det er frossen, eller bare har været frossen, så er der ingen problem i det...

men som de andre siger, det skal være råt......

• #10   7. jun 2009 til jer som giver det til jeres hunde.. om det er frossent kanin/kylling eller lign... hvor meget giver i til jeres hund pr. dag.. hvis i altså ikke giver tørkost den dag..

• #11   7. jun 2009 jeg barfer og min får 500 gram om dagen smiley og han vejer 36 kilo

• #12   7. jun 2009 når min får sådan noget, som ca sker en gang i ugen, så er det det der er på str med et overlår, ved ikke hvor meget det vejer.... måske 150 g elelr noget... og så ingen tørkost.. hun vejer 20 kg.. og spiser faktisk ikek ret meget i forholdt til hvad der anbefales.. og sjælden spiser hun op af sin tørkost....

• #13   7. jun 2009 Min får ca en gang om ugen enten kun et underlår eller et stort stykke med både under-og overlår, og så regulerer jeg resten af hendes foder i forhold til, hvor meget hun har fået. Hun vejer ca 25 kg.

• #14   7. jun 2009 ok.. tak for det..

• #15   7. jun 2009 Der må da være risiko for salmonella, når man giver rå kylling? ? Jeg plejer at give frosne okse marvben/kraftben.

• #16   8. jun 2009 Der er altid en risiko for både salmonella OG kamfylibaktor når man giver rå kylling, disse forgår ikke ved frysning.

Når det så er sagt, giver jeg min egen rå frossen kyllingelår 1 gang (ca. 450 g.) om ugen og hun elsker det.

Får hun en af de bakterier i sig, må jeg tage den derfra....

• #17   8. jun 2009 Jeg tør ikke give rå kylling - måske det kommer med tiden, men den gamle lærdom med hunde og kyllingeben trives desværre i bedste velgående ved mig, desuden tænker jeg netop på salmonella.

- jeg købte 3 kilo af det lækreste steak kød med sener ved slagteren, det var noget vovserne kunne lide, gav 25 kr for det, det vil jeg bestemt prøve igen.

• #18   8. jun 2009 Kyllingeben er fine, så længe de gives rå - præcis ligesom alle andre ben.

Men der kan altid ske uheld, de fleste uheld jeg har kendskab til er sket med rå svineben.

• #19   8. jun 2009 Dem fra fx. Brugsen er skam fine nok....og jeg har givet både frosne og optøede kyllelår i flere år uden at have oplevet problemer !!

Rå kylleben er ..hmmmm..nærmeste elastiske !!
    - det er først, når de tilberedes, de "stivner" og derefter kan splintres ved spisning !!

• #20   8. jun 2009 Julie - jeg køber også bare de frosne på tilbud i div. supermarkeder, det gode ved dem er, at man også liiige kan snuppe et par til sig selv ;o)

• #21   8. jun 2009 .....men som jeg skrev kan der altid ske uheld og vi må hver især gøre op med, hvad vi har det godt med at give dem, i hvertfald omkring rå ben.

Det er rimelig let at finde kyllinger til salg der er garanteret salmonella frie, det er straks svære med kamfylibaktor men du er ikke i tvivl om den har fået sådan en bacille - de får opkast og racer-mave og det koster et besøg hos dr. dyr.

• #22   8. jun 2009 Julie og Rikke,
    jeg forstår godt at den med benene sidder fast I jer. Vi vil jo alle vores hunde det bedste.

Men RÅ ben gør ingen skade, og alle hunde kan bide dem over. Det skal være ekstremt uheldigt for at et ben knaser på en forkert måde, det kan nok godt ske, men skal virkelig være et freaky uheld.

Det er tilberedte ben fra alle mulige dyr du skal være opmærksom på, for de kan give problemer. Især tilberedte kyllingeben som jo er hule, men andre typer ben kan også udgøre en stor risiko når de er varmebehandlede.

Jeg forstår din tankegang, men der sker intet. Hvis det er, har jeg en video af min hund der æder en hel kylling? Hun klarer det fint smiley

Jeg tillader mig at sætte dele af en dialog på en blog herinde - jeg håber det er okay.
    Det er ang. salmonella.

Charlotte19. februar, 2008 kl. 10:02
    Hej
    Jeg har en (kræsen!) Cavalier King Charles, som jeg overvejer at fodre med barf. Jeg har dog en del forbehold over for metoden, udover at det lyder lidt dyrt. Jeg forstår ikke helt, hvorfor man kan fodre sin hund med f.eks rå kyllingevinger, når der nu er så mange små spidse ben deri - kan det virkelig ikke gå galt?
    Desuden har jeg en meget kræsen hund, som ikke kan lide hverken rå ben, grøntsager eller frugt, men det må jo selvfølgelig komme an på en prøve.
    Endelig er jeg lidt betænkelig hvad angår sygdomme fra kødet - får hunde f.eks aldrig Salmonella forgiftning el. lign?

Karina Christensen19. februar, 2008 kl. 22:24
    Hej Charlotte :o)

At råfodre kan godt være lidt dyre end tørkost, afhængig af hvor meget man fodre sin hund, og hvor man køber det henne. Man kan f.eks. godt prøve at få en aftale med sin lokale slagter om at få billigt kød og knogler. For mit vedkommende giver jeg gerne dyrt foder til mine hunde, så er muligheden derfor at spare dyre dyrlægeregninger

Mht kyllingevinger, så er der intet problem i at give dem til hunden, så længe det er rå, det må endelig ikke tilberedes på nogen måde, da benene kan splintre, hvis de er blevet kogt eller stegt, det gælder alle slags knogler.

De situationer som jeg har hørt om hos dyrlægen, hvor en knogle har sat sig fast, der har det som regel været en hund som har fået tilberedt ben, eller ikke har været i stant til at kunne fordøje ben. Men da mavesyren på en hund, som er vant til at få råt kød er meget lav, så er maven istand til at fordøje knogler og råt kød

Der findes hunde som er meget kræsne og kun vil have deres tørkost, det er meget forskelligt hvor længe folk prøver at vænne sin hund til maden, der kan godt gå tid hos nogle. Det de fleste gør er at faste sin hund, man siger at en hund, som er sulten nok, skal nok få smag for det. Andre siger at de har prøvet at deres hund har nægtet at spise i en uge, men det må man prøve sig frem med, hvad der kan fungerer for ens hund Men have tålmoighed.

Jeg har endnu ikke hørt om hunde som har fået salmonella af at spise rå kød. Jeg har derimod erfaret at rigtig mange hunde er blevet sundere og gladere og blevet fri for andre sygdomme:)
    En hunds mavesyre, når den spiser råt, er meget stærk koncentreret, derfor vil syren som regel dræbe alle slags bakterier i maven, også hvis der skulle være salmonella i kødet. En hund på råt kan bedre kapere virus og bakterier.

Jeg håber at det har været svar nok på dine spørgsmål, ellers er du meget velkommen til at skrive igen

.....

Hej Birgitta,

Hvordan hver især indretter sig i sit køkken og sin omgang med rå varer, hvad enten det er til dyr eller mennesker, må være op til den enkelte og dennes baggrund og lærdom fra egen familie, men jeg kan da kun opfordre folk til, at almindelige normer for husholdningshygiejne i ethvert dansk køkken følges!
    F.eks almindelig ting, som at vaske kniven af efter brug af kød, holde kød væk fra grønsager osv, det er de samme forholdsregler, der gælder her.

Mennesker bliver ikke smittet med salmonella forgiftning fra en hund, hvis man overholder de almindelige hygiejne regner. Salmonella bliver dræbt på stedet i hundens mave, når den er vant til råt kød, netop fordi dens PH værdi i maven er ligeså lav som saltsyre. Der er ingen grund til at bekymre som om smittefare, fordi vi fodre hunde med råt kød.

Mvh Karina

.......

Karina Christensen27. august, 2008 kl. 14:57
    Birgitta -

Jeg har fået et svar fra en forhandler i storkøbenhavn Lene Friis, som har sendt mailen rundt til andre, hvad angår bakterierne, for at høre om de har oplevet sygdomme - og hun har selv svaret med dette på din kommentar:

SVAR:
    Alt vores kød kommer friskt fra slagteri. Slagtedyrene, som jo er beregnet til at ende på vores køkkenborde og herefter i vores maver, bliver lige inden slagtning kontrolleret af en dyrlæge, 3 minutter efter slagtning bliver indmad og indvolde kontrolleret, ”slag” (det ydre lagt kød) og hoved får udtaget prøver, som herefter sendes til Salmonella og BSE (Kreutzfeldt-Jakobs) kontrol.
    Alt dette, fordi det er menneskemad, der slagtes! Og ikke på små hjemmeslagterier, men på bl.a. Danish Crown i Sønderborg.

Herefter køres vores kød direkte til Pansen Express, hvor det omgående kommes på køl, og herefter hakkes og pakkes og lynindfryses.
    Selve produktionsgangen hos Pansen Express findes der fine officielle tegninger over, som kan rekvireres.
    Brødrene Clausen, som ejer og driver Pansen Express, er begge udlært slagtere, og de ved, hvad de har med at gøre. De levere jo ikke kun til lille Danmark, for så var de døde af sult for længe siden, men også til hele Nordtyskland, hvor det er en helt naturlig ting at BARFE.

Så kort og godt:
    RigtigHundemad’s produkter er reelt ”renere”, end det kød, du finder i delikatessen eller i køledisken i supermarkedet, da arbejdsgangen er meget kortere, og færre har haft mulighed for at røre ved eller ånde på vores hundemad i forhold til din flæskesteg eller hakkebøf.
    Vi sælger kyllingehalsene, men resten af kyllingerne ligger altså i disken i supermarkedet, og hvorfor skulle halsene være inficeret med salmonella, hvis resten af kyllingen ikke er?
    Dette tilsidesætter naturligvis ikke reglen om god køkkenhygiejne, når man håndterer råt kød!

- men som Steen siger i sit interview til Randers Amts Avis, så ville han ikke have betænkeligheder ved at servere RigtigHundemad for sine gæster, - dog har han ikke gjort det endnu!

Slutteligt:
    Er der overhovedet nogen af jer, som har oplevet sygdomstilfælde blandt jer selv eller jeres kunder, som kunne relateres til RigtigHundemad? Eller andre BARF-leverandører i det hele taget? Jeg har barfet i 5 år nu med samtlige officielle leverandører, og jeg har ikke været i nærheden af noget der kunne ligne bakterierelateret sygdom – eller nogen sygdom, for den sags skyld!

..

Det er kun uddrag af en debat, og jeg har pillet mange indlæg fra, men hele teksten kan findes på denne side omkring kommentar nr. 76
    (link fjernet)

• #23   8. jun 2009 I øvrigt så er der stadig stor diskussion om hvorvidt mavesyren på en BARF-hund er anderledes end hos en "alm." hund. Nogle mener den er, og nogle mener den ikke er.
    Det er altså ikke en præcis viden, men mere en teori..

• #24   8. jun 2009 I følge mine dyrelæger, er den største fare ved at give rå kylling, Kamfylibactor og ikke salmonella - de fleste slagtekyllinger er i dag uden og mange produkter står der på pakken er garanteret fri for salmonella ;o)

Så for mig ligger risikoen i kamfylibactor, en risiko jeg har i baghovedet når hun får råt!

Kommentér på:
frosene kylling lår

Annonce