864 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Det gør ondt i hjertet! Det gør ondt i hjertet!

Synes fandeme det er useriøst at se hvor mange der sælger hvalpe/unghunde som de har anskaffet sig, men ikke kan have alligevel. Måske man skulle tænke sig om INDEN man køber hund!!

Eks.Tæve, 8 uger sælges da køber pludseligt skal flytte til udlandet og ikke kan have hunden med. Han sælger den videre med polsk stamtavle. Nu er hvalpen 10 uger gammel og sælges IGEN. Denne gang pga tidsmangel og uden stamtavle?..

Jeg er RYSTET! Det gør ondt at se så elskelige skabninger blive kastet rundt... Folk burde tænke sig om en ekstra gang

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det gør ondt i hjertet!
  • #2   8. jun 2009 Enig...
    Eller også skulle opdrætterne være noget mere kræsne med hvem de vil sælge deres hvalpe til... Og noget bedre til at oplyse hvad det indebærer at have hund..

Men de der "tjen hurtige penge på hundeavl" mennesker er pisse ligeglade

• #3   8. jun 2009 Puha, ja jeg kan også kun ryste på hovedet ved at tænke på den unge fyr der anskaffede sig en Amstaff for at vidersælge den 2 dage senere herinde fordi han pludselig fandt ud af det kostede penge at have hund..

Syntes det er forkasteligt og frygteligt, men tror desværre ikke der er noget at gøre, før der bliver lovpligtigt at tage kørekort inden man får hund..

• #4   8. jun 2009 Jeg ved ikke hvorfor folk gør det... Men Vi har selv købt en hvalp på 9 uger, som nogen havde hentet i jylland da han var 8 uger gammel. Senere fandt vi ud af at vi havde givet 1000 kroner MERE end den oprindeligt havde kostet.. Men for os er han heldigvis alle 3500 værd!

• #5   8. jun 2009 Trine R - dem er der RIGTIGT mange af og man tænker bare, stakkels hunde... Men hvad skal vi gøre ved det? Der er mange der er fuldstændigt uden for pædagogisk rækkevidde, hvad dyr angår.
    De har bare deres amstaffer og hvad det ellers er, som potensforlænger, fordi det er sejt osv... Det er SÅ synd for de stakkels hunde, for når virkeligheden går op for dem, er det ikke sjovt længere, den bliver solgt videre, de har kun tænkt på at få penge for dem, ikke hvilket hjem de havner i, så de havner i et hjem magen til... og ja, de bliver solgt videre igen.
    Sådan nogle hunde bliver jo snotforvirret... Gid man kunne gøre noget..

• #6   8. jun 2009 Tina og Alex: Tror bare ikke i alle tilfælde man skal give opdrætteren skylde, for der er desværre også rigtig mange dygtige og erfarne opdrættere der kommer til at sælge til nogle der senere viser sig at være båtnakker.. Nogle mennesker er bare enormt dygtige til at snakke..

• #7   8. jun 2009 Der er nok ikke så meget at gøre ved det.. Jeg ville ønske jeg boede et sted hvor jeg kunne have ALLE de små pus.. Men der kommer bare en til.. en til.. en til.. en til... det ender aldrig, desværre smiley

• #8   8. jun 2009 Zilaiya : Jamen det har du da fuldstændig ret i.. man kan aldrig helt gardere sig, men man kan som regel danne sig et indtryk af hvor seriøs og voksen køber er.. Og gøre alt for at fortælle hvad det indebærer at have hund..
    I de tilfælde hvor hvalpen er solgt videre indenfor 14 dage, der tror jeg godt opdrætter kunne have forhindret det... Men det er jo kun gætterier

• #9   8. jun 2009 CC, er det forkortelse for Cane Corso? Der er også hvalpe til salg på dba, hvor Faderen er rød amstaff med RØD næse. Man UNDRES gør man!!

Eller hende den 16-årige snotunge der havde en amsatffhvalp til salg, men i hendes beskrivelse havde hun skrevet at hun havde oprettet brugeren for at sælge sin Pit bull hvalp....

Folk er SYGE

• #10   8. jun 2009 Gid man kunne gøre noget smiley det gør forfærdeligt ondt. Stakkels dyr!

• #11   8. jun 2009 Lige præcis det der gør også vanvittig ondt i mit hjerte... Har også stødt på mange af den slags på dba.dk, hvor folk sælger både hvalpe og ældre hunde.. Det er så synd...
    Tror de glemmer at det er et stort ansvar at ha hund, og det ikk bare er ren legestue hele tiden.. Mange falder hurtig for en hvalp, og ved ikke hvad det indebære, når de får dem hjem mellem egne hænder... Det skulle forbydes..

• #12   8. jun 2009 Når det så er sagt....
    jeg har intet imod at man omplacerer sin hund.. I nogle tilfælde er det til både hundens og ejerens bedste at hunden får et nyt hjem

• #13   8. jun 2009 Tina og Alex, Helt sikkert!! Der kan være mange årsager til det, men der er bare ingen undskyldning for at anskaffe sig en hvalp og sælge den igen kort tid efter... Vi købte vores amstaff af en der havd ehaft den i 2 dage!!

• #14   8. jun 2009 Ja nogle gange kan det selvfølgelig være godt både for ejers og hunds bedste...

• #15   8. jun 2009 og ham der sælger sin alaskan malamut på 12 uger fordi den er blevet en mundfuld for meget. Det var godt nok hurtigt!

• #16   8. jun 2009 Min fyr har købt en lille amstaff tæve til mig af en ung fyr som desværre blev nød til at sælge hende da det var meningen han skulle flytte i hus med damen. men det gik mellem dem og det gjorde at han ikke kunne beholde hende da han havde sagt han lejlighed op. han ville have beholdt hende hvis han kunne men nu er hun så blevet min..

nogle kan være tvunget til at sælge imød deres ønske..

• #17   8. jun 2009 Forholdet har nok været lidt ustabilt i tiden op til... Ofte vælger folk at købe en hund for at styrke forholdet, eller hey vi laver da bare lige et barn, så er vi jo sammen om det...

• #18   8. jun 2009 Det holder ikke og jeg brækker mig over det...

• #19   8. jun 2009 Der er snart lige så mange tråde om forargelse over at hunde omplaceres, som der er hunde der omplaceres.

Verden er i forandring, og nogen gange har man intentionerne men kan ikke leve op til dem.

• #20   8. jun 2009 Man må da håbe at dem der er intersserde i disse hvalpe har så meget kendskab til racen at de VED at en amstaff ikke har rød næse...
    Men vi to er vist rørende enige om hvad der er fair og hvad der ikke er... Hvad tænker du om den historie der er lagt sidst i dette forum? - Hvis jeg må have lov at være så nysgerrig. Min holdning er vist ikke til at misforstå smiley

• #21   8. jun 2009 "Man må da håbe at dem der er intersserde i disse hvalpe har så meget kendskab til racen at de VED at en amstaff ikke har rød næse... "

Er du nu helt sikker på du ønsker det ??? Dem der VED det er pit, og går efter det ønsker jeg ikke at møde med en hund... Og tænker også meget på hvad de stakkels hundes formål blver..

• #22   8. jun 2009 Tina og Alex: Jeg mente det nok mere hen i retning af "gid de ikke kommer af med dem" Jeg har ABSOLUT heller ikke lyst til at møde en med en pit....

***chine*** Jeg mente det indlæg Helene M havde skrevet her... Men ja mit eksempel i starten er det den annonce jeg hentyder til....

• #23   8. jun 2009 Okay Trine... Så er vi helt enige :o)

• #24   8. jun 2009 Hehe, jamen så er det hele jo godt...

• #25   8. jun 2009 Haha, ja det er nok... Der er for myligt blevet omplaceret en hund herinde (mener det var en amstaff) Pigen der købt den, gjorde det for at holde på sin kæreste, HAVD?! - Han gik fra hende alligevel og så ville hun ikke have hunden mere

• #26   8. jun 2009 Bare det at folk rent faktisk kan finde på at fortælle dét er grunden, siger lidt om intelligens niveauet.

• #27   8. jun 2009 Janne: Jeg er fuldstændig enig! - by the way, hvordan går det med Dusty? Har han fundet et godt hjem? :s

• #28   8. jun 2009 Så længe der er købere til disse hunde.. Både dem der skal have en billig hund uden stamtavle og dem der køber af medlidenhed.. Lige så længe vil der folk der sælger dem.. Så det der skal til, er nok at få overbevist folk om at købe hunde fra seriøse opdrættere..

• #29   8. jun 2009 Det er også noget der kan Pisse mig total af.....Undskyld mit udtryk.
    Men mange regner virkelig med at alt er indbygget i hunde, så efter kort tid så tisser den ikke mere indenfor, og ødelægger ikke noget, kan være alene hjemme uden problemer osv. osv......Og vupti det hele kommer af sig selv! Ka blive rasende... smiley

• #30   8. jun 2009 ja men når man kigger på marked kan man da kun få et chok... og alle dem som tilbyder deres han til avl.. eller hunhunde som søger hanner til hvalpe... og spørger man om de er tjekket for arvelige sygdomme, så kommer man på filterlisten.... hvorfor kan nogle ejere høre deres hund sige, at den gerne vil være mor/far.... fatter det ikke...

• #31   8. jun 2009 Nej folk må sku da lige til at slå den øverste etage til altså!
    "10 uger gammel amstaff søger nyt hjem. Vi er dens 3. hjem" Hvad er det der sker mand!!! Kom nu for pokker ind i kampen folkens.... STAKKELS hund siger jeg bare... 10 uger gammel og leder efter sit 4 hjem.

Kommentér på:
Det gør ondt i hjertet!

Annonce