{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Ang aflivning.... {{forumTopicSubject}}

Ang aflivning....

Så vil jeg da lige sige, at det kommer an på hunden, den helbred, træning, mm.

Jeg skifter hunden ud når den når en alder at 8 - 9 år. da er hunden nedslidt, og alle skavankerne melder deres ankomst, så som: sponaose, slidegigt, ledegigt, dårlig ryg mm.

Og så melder spørgsmålet sig så, skal man gøre kort proces med hunden - eller kan den leve et normal / humant liv????

Kan den komme hen til en ny familie, selv om man ved at hunden skal køres med fast hånd (ikke voldlig - men tror nok i ved hvad jeg mener.). Vil hunden acceptere den nye familie?? - er du i tvivl...eller tør du at tage det ansvar....nej vel..... så er der desværre kun en vej - den tunge gang til dyrlægen.

Nu skal ikke ikke hænge mig ud - som en dårlig hundeejer mm.

Jeg prøver at give lidt indsigt i hvad vi evt. kan byde vores hunde,.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang aflivning....
  • #1   19. feb 2006 aii.. skal babett aflives??? =,(

eller er der noget jeg misforstår???

• #2   19. feb 2006 Jeg "skifter" min hund ud, når den er gammel og ikke kan mere...

Zita blev 14...

• #3   19. feb 2006 Hej Tosse...

Nej da, det er ikke Babett... sSådan var det ikke ment.. *SS*

• #4   19. feb 2006 pyyyyyyyyyyyyyyyh =D

det er jeg glad for at høre =)

troede da liiiige..

• #5   19. feb 2006 Tosse....

Nej da ... hun er lige fyldt 2 år - og er en kanonhund...

er lige kommet hjem fra konkurrence ... lige nu er hun i haven med et dejlig saftigt kødben... *S*

• #6   19. feb 2006 "Jeg skifter hunden ud når den når en alder at 8 - 9 år. da er hunden nedslidt, og alle skavankerne melder deres ankomst, så som: sponaose, slidegigt, ledegigt, dårlig ryg mm. "

WHAT? loke er snart 13 og han fejler ingenting, han er så frisk man skulle tro det var løgn.

Hvorfor vil du sende den til en anden familie fordi den er over 9, jeg tror ikke jeg er helt med :o) Håber jeg har misforstået noget.

• #7   19. feb 2006 Men derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres meninger.

PS
    (Lad det nu ikke gå hen og blive uvenner over dette.).

• #8   19. feb 2006 ja jeg mente da nok hun var ung og frejdig ; )

kaoz har været i skoven med tyson og er heeeelt flad nu *GG*

Nåmen for at svare på din tråd.. jeg afliver en hund hvis den ikk er levedygtig eller livskvalliteten er under hva jeg mener er hunden værdig..

• #9   19. feb 2006 Babett > vil du sende en hund på 9 år til et nyt hjem?

• #10   19. feb 2006 janni M

Hund går på pension - når den når den alder. som jeg har skrevet.

Så den haft en godt og sundt hundeliv - været med til mange forskellig ting mm.

og som konkurrencehund - kommer der desværre alle belastningssygedommene.

• #11   19. feb 2006 "Jeg skifter hunden ud når den når en alder at 8 - 9 år. da er hunden nedslidt, og alle skavankerne melder deres ankomst, så som: sponaose, slidegigt, ledegigt, dårlig ryg mm."

Det lyder godt nok barsk i mine ører... Hvordan kan du skifte en gammel hund ud, fordi den har visse skavanker ... er du ikke følelsesmæssigt knyttet til hunden?

Jeg har to på henholdsvis 8 og 9 ... dem kunne jeg godt nok ikke drømme om at sende nogen steder. Og de fejler i øvrigt intet.

• #12   19. feb 2006 Ok, min mening er at har man anskaffet sig en hund, så har men den hele dens levetid. Hvilket vil sige så længe hunden har det godt.
    Den bliver ikke sendt videre når den bliver ældre, og kræver mere pleje, og den bliver ikke aflivet før tid.
    Bruger man hunden til konkurrence, så lader man den pensionerede hund gå derhjemme og nyde sit otium, og anskaffer sig en ny hund som man så kan træne aktivt med.

• #13   19. feb 2006 Michael, hvor er den anden tråd?

• #14   19. feb 2006 Sende til et ny hjem som 8-9 årrig - jeg har haft et par hunde som er komme hen hvor de skulle nyde deres optium - men desværre er blevet nød til at hente dem igen.

Pga. af det blev hunden der styrrede det nye hjem.

• #15   19. feb 2006 babett, der er vist ikke ret mange, der har lavet så mange ting i sit liv som min loke, han gik til træning 5 gange om ugen på et tidspunkt... Han er absolut ikke nedslidt...

Og nu er han pensioneret, men derfor skal han da ikke aflives eller sendes hen til en anden familie... jeg beholder ham da til han ikke er her mere, han skal da ikke kasseres fordi han ikke kan løbe 20 km mere...

• #16   19. feb 2006 ps: loke blev dansk lydigshedchampion da han var 10 år gammel!

• #17   19. feb 2006 janni.. spørger bare her, ok??? =)

kan det have noget at gøre med, at schæferens og hyrdehundens knogler ikk er ens??

altså at schæferen bliver nedslidt på en anden måde??

• #18   19. feb 2006 Hvorfor kan dine hunde ikke nyde deres alderdom ved dig Babett?

Det mener jeg da man skylder sin hund?

• #19   19. feb 2006 Jeg er så en af dem, der ikke kan forstå hvorfor det overhovedet kan være et spørgsmål om hvorvidt hunden skal sendes væk eller aflives? Eller det er måske bare mig??
    Hvorfor ikke beholde den?
    Har man ikke plads til to hunde, ja så må man jo vente med at få en ny til den gamle hund ikke kan mere.

• #20   19. feb 2006 Ja, Nina, det er muligt :o) Ved det ikke :o)

Men jeg ville da heller ikke sende min shæfer væk, hvis jeg havde sådan en, fordi den ikke kunne træne længere... hvis de har et godt liv, skal de være hos mig :O)

• #21   19. feb 2006 Babett : mener du med dette at du sender dine hunde videre til nye ejere så snart de bliver for gamle til at tjene dit formål??

• #22   19. feb 2006 Belinda : enig!

• #23   19. feb 2006 Belinda : 100% enig!

• #24   19. feb 2006 Babett: tænk hvis din hund vidste den ville blive sendt væk når du ikke kunne bruge den mere... tror du den som hvalp ville vælge dig som ejer?

Det er ikke et angreb, bare noget at tænke over...

• #25   19. feb 2006 Enig med Belinda

• #26   19. feb 2006 Prøver at forklare så godt jeg kan..

Jeg har haft 13 hunde på ca. 40 år .... og alle har fået belastningssygdomme - omkring 7 - 9 år. - aller har nyt deres optium - men på et tidspunkt - når det tager et par timer før hunden kan rejse sig - og ikke kan holde sig tør. så er det på tide, at gå den tunge gang.... det er humant - min mening.

• #27   19. feb 2006 Og Jeg synes at Jannis sidste kommentar var guld værd ;o)

• #28   19. feb 2006 Ja Babett, det er ikke det vi siger :o)

Det vi ikke forstår er hvordan man kan sende en hund, der har tjent en i 9 år til et andet hjem? Det er det vi gerne vil have svar på :o)

Og hvis dine hunde bliver slidt ned i den alder... så måske du skulle have en belgier næste gagn ;o))))

• #29   19. feb 2006 Babett, Ja, når hunden ikke kan mere, så afliver man den.

Men du får det til at lyde som om at du afliver hunden, når den ikke længere kan passe ind i dit tempo, og ikke kan træne på dine præmisser..

Hvis hunden ikke kan rejse sig mere, så hjælper det da heller ikke at sende den til en anden familie.

Min schæfer blev aflivet som 7-årig pga. dårlige hofter. Det var ikke en svær beslutning, da han ganske enkelt ikke kunne mere.

• #30   19. feb 2006 Janni, *LooooooooooooL*

• #31   19. feb 2006 Bebett: Hvis hunden er syg og ikke længere har livskvalitet, så er vi helt enige, så er det tid til at gå den tunge gang til dyrlægen.

Vi har muligvis misforstået dit første liv, hvor det lød som om, at du sendte dine gamle hunde til nye hjem, bare fordi de var gamle.

• #32   19. feb 2006 Babett : det er ikke det vi mener.. kan godt fostå at hunden skal aflives når den har problemer med at rejse sig eller har blivende smerter...

....men du siger længere oppe at dine hunde kommer "på pension" ved nye ejere når de bliver gamle.. er det rigtigt opfattet? .. at du sender dine hunde som kun har kendt dig som flokleder videre i systemet når de ikke længere tjener dit formål??

• #33   19. feb 2006 Det med at sende væk - er så meget sagt.

Det er folk jeg kender der har fået dem - hvor jeg vidste de vill få det godt - men det gik ikke. så har jeg haft dem hos mig...

• #34   19. feb 2006 Hmmm, sendt væk er sendt væk... ligegyldigt hvem det er til...

Men hvorofr ville du give dem nye hjem? Tror det er det vi gerne vil vide :o)

• #35   19. feb 2006 Ja, Gilbert og Binka, de kommer ingen steder. De bliver her til deres dages ende :o)

• #36   19. feb 2006 okay... selvom de ville få det godt og det er folk du kender tror jeg ikke vi to kan blive enige om denne beslutning ... jeg er af den overbevisning at anskaffer man sig en hund så beholder man den indtil den skal i hundehimlen.. ligemeget om den så er blevet mere af en "byrde" end en glæde...... det var mine sidste ord i denne debat... Shorty synes han skal ud og tisse så det må vi nok hellere få gjort så smiley

• #37   19. feb 2006 Der er ingen, der måtte få min loke :o) jeg er ligeglad med hvor søde de ville være ved ham... no way no how :O)

• #38   19. feb 2006 Helle J

Du fandt lige de rigtige ord - livskvaklitet... det er det jeg mener med det.

Sabina N

Pensition... så kommer hunden ikke med mere - det er sjælden - for de vil gerne med - men når bentøjet mm ikke rigtigt fungerer - er det synd.

• #39   19. feb 2006 Sabina, Præcis :o)

Janni, Der er dæleme heller ikke nogen der skal have mine hunde rendende! Det skal jeg nok selv ;o)

• #40   19. feb 2006 Loke har høj livskvalitet... han oplever stadig mange ting...

• #41   19. feb 2006 Babett: hvorfor kan de ikke blive hos dig når de er 9... hvorfor skal de til andre hjem, det synes jeg ikke vi har faået svar på :O)

• #42   19. feb 2006 Michael P

Når først hunde lægger sig og hyler højt ...og når den så kommer på højkant igen er er den kæmpe sig ind ibilen...

janni M

De bliver også hos mig..

• #43   19. feb 2006 Nej, jeg venter også på svaret om hvorfor de ikke bare kan få lov til a blive så længe de har det gpdt?

Men må desværre smutte. Mit net er simpelthen for langsomt, og jeg skal videre..

Hyg Jer ;o)

• #44   19. feb 2006 Ja, du skrev jo du prøvede at sende dem et andet sted hen... hvorfor?

• #45   19. feb 2006 Ok, så forstår jeg ikke hvad tråden går ud på...

Det lader til at vi diskuterer noget, vi er enige om eller hvad??

Nå, er smuttet.

• #46   19. feb 2006 janni M

Det gjorde jeg bare - ikke andet - men da det ikke kan lade sig gøre - bliver de hos mig.

• #47   19. feb 2006 Michael P

ikke noget..

• #48   19. feb 2006 nå, så det er bare noget man gør ;o))) Der må da ligge noget bag din beslutning ;O)

• #49   19. feb 2006 janni M

Ja - og jeg afliver dem også - dvs. dyrlægen... *

• #50   19. feb 2006 Jeg tror man skal huske at vi alle sammen har hund på foskellig vis..
    Nogen har dem som "klappe kage hund" andre til konkurrence...
    hvis man har en "konkurrence" er det jo ikke sikkert at man når den gamle når pensions alderen har mulighed for at have to hund på engang..
    Så er det vel bedre at man finder et nyt hjem hvor den får det godt end at man afliver den ?

• #51   19. feb 2006 En Schæferhund idag bliver hvis den er helig 10-12 år og det er uden intensiv træning..
    Hvis du træner intensivt bliver de som Babett skriver tit kun 7-9 år pga. slidtage..

• #52   19. feb 2006 helig = heldig

• #53   19. feb 2006 Personligt træner jeg også meget intensivt og håber på mange gode år sammen med Kato endnu..
    Men begynder han at skrænt pga. slidtage vil jeg heller aflive ham end at huske hans sidste år som smertefulde..
    Jeg merner at det er mere syndt for hunden at holde den i live pga ens følelser end at aflive den når den har ondt..

• #54   19. feb 2006 Michelle : det kan vi godt følge men forstår ikke hvorfor Babett ikke vil give et ordentligt svar på hvorfor de 2 hunde blev formidlet videre?
    Jeg ville da synes at det er umenneskeligt at sende en hund videre til ny ejer i en alder af 8-9 år! Hunden har jo levet hele sit liv ved samme ejer og nu skal den lige pludselig "smides væk" ... hunden selv kan ikke forstå det og har set flere eksempler på ældre hunde der simpelhen gav op hvis de kom i nyt hjem.
    Hvis man er koncerrence menneske som du skriver er det da helt fint men man skal altså lige tænke på at det er et dyr man har og vil man koncurrere med dyret mens det er ungt må man også tage den tunge del af slæbet og passe dyret når det bliver gammelt!! det er jo ikke en gammel fiat som du bare kan skifte ud efter behov..

• #55   19. feb 2006 Der er ingen her der har noget imod human aflivning af en hund fordi den lider !!!

Vi har noget imod man skiller sig af med sin hund som et par slidte sko, når den ikke kan bruges mere.

• #56   19. feb 2006 Michelle: Vi snakker ikke om hunde med skavanker, der skal aflives. Her er vi alle enige om, at det er nødvendigt.

Vi taler om, at sende en hund videre til et nyt hjem, bare fordi den er blevet gammel... Det synes, jeg og andre ikke er i orden. Jeg har selv en BC, jeg træner rigtig meget med, og aldrig har jeg da været så knyttet til en hund. Hun er under huden på mig, fordi vi bruger så meget tid sammen. Hende kunne jeg da ALDRIG sende andre steder hen, bare fordi hun ikke kunne trænes længere.

• #57   19. feb 2006 Og hvis shæferen bliver hurtigt slidt ned når den trænes intensivt, så er det nok ikke den rette race at have hvis det er det man vil?

(synes det er en dejlig hund)

• #58   19. feb 2006 I har ret i at det er et dyr og ikke en ting man bare smider væk efter brug...
    men opfattelsen af hvad der er optimal livskvalitet for en "brugshund" er jo forskelig..
    personligt men jeg som Babett at anskaffer man sig en brugshund så skal den bruges fuldt ud ellers kan man jo anskaffe sig en "klappe kage hund"..
    Hvis man så er så heldig at den holder 7-10 år unden gener så er det fint holder den længere er det kanon..
    Men man er nød til at gøre op med sig selv hvad man vli med hunden inden man anskaffer den..
    Og er det konkurrence man bliver bidt af så er man nød til at være realist og se sandheden i øjnene de bliver ikke 1-14 år det er utopi at håbe på desværre..

• #59   19. feb 2006 1-14 = 10-14

• #60   19. feb 2006 Michelle: det er slet ikke det vi tager op her... det er at man sender en 9 årig hund, der er ok , men som ikke kan holde til den hårde træning mere, til et andet hjem fordi den er gammel...

Den hund har gjort alt for en og tjent en i 9 år... ud til venstre

• #61   19. feb 2006 Ja ok så er vi enige..

Babett du siger ikke noget har vi fat i det rigtige eller er vi total galt på den ?

• #62   19. feb 2006 Michelle : nu vil jeg ikke drøfte det med brugshunden .. det kan jeg sagtens forstå og det er heller ikke det der trykker mig.. men når Kato er blevet for gammel til at blive brugt som brugshund men ellers stadigvæk fungerer godt og ingen grund har til at blive aflivet... ville du så også give ham væk til en ny familie for derefter at anskaffe dig en ny brugshund? det er nemlig det spørgsmål vi gnasker lidt på lige nu

• #63   19. feb 2006 Michelle: ved ikke om du har læst i tråden at min loke er snart 13, har været brugt som brugshund, og er stadig frisk som en havørn :o)

• #64   19. feb 2006 Lisette... Hvad er Lotto blevet opr. for ?

• #65   19. feb 2006 IHHH!! jeg skal lære at være hurtigere på det tastatur.. synes ski altid at indlægget er lagt ind og drøftetfærdig før jeg får smidt min kommentar smiley

• #66   19. feb 2006 Sabina.. Nej Kato bliver brugt til den dag han ikke kan mere også må jeg tage den lange tunge vej ned til doktor dyr og sige farvel til manden i mit liv smiley

Janni.. Jeg kan kun håbe jeg er lige så heldig som dig men, det er meget sjældent at Schæfere bliver så gamle desværre når man vælger at træne intensivt med dem..

• #67   19. feb 2006 I kan tro hvad I vi,l om den måde jeg holder hund på.

Jeg har selv stille nogle spørgsmål i indlægge. osv.

Men jeg ser desvæære ikke nogen mening i at føre denne tråd vidre.

Man afkræver den ene forklaring efter den anden - når jeg så prøver at besvare dem - ja så er svaret ikke godt nok.!!!!!

Så tråden slutter her!!!!
    ...........................................................................................................................................................................

• #68   19. feb 2006 Lisette.. Jeg snakker ikke om at smide dem ud til højre..
    Kato er en del af mit live og jeg gruer for den dag han ikke kan mere..
    Jeg får aldrig en hund som ham igen og kan slet ikke forstille mig en hverdag uden lige netop ham..
    Nu kan jeg vist ikke skrive det tydliger..

• #69   19. feb 2006 Lisette.. Hvordan har han det så nu ?
    Er han kureret ?

• #70   19. feb 2006 Babett: du er ik kommet med en eneste forklaring... og du kan da ikke stoppe denne tråd... men hvis du ikke vil deltage fordi vi ikk er enige med dig, ja, så er det jo din sag ...

• #71   19. feb 2006 Lisette : er ikke enig i dette tilfælde, synes det er i orden at anskaffe sig en hund til konkurrence eller udstilling.. så længe man stadig sætter sig ind i hvad der er bedst for hunden o.s.v. mange hunde ELSKER at konkurrere på f.ek.s. agillety baner, til træning og andet. Mange hunde nyder dette og kan ikke se at der er noget galt i at bruge dyret til det.. .self. slider det mere på dyret men vi kan jo heller ikke pakke dem ind i vat... Det slider da også på lille Shorty´s små fusser at gå rundt i engene i 3 timer med mig men han ville da ikke undvære det for noget..
    Men denne "ud til venstre" teori kan jeg sagtens følge dig i.. den kan jeg heller ikke sætte mig ind i..

• #72   19. feb 2006 Babett.. Jeg er ked af at du ser det sådan for som sagt så har vi alle hunde af forskelige grunde..
    Den ene er ikke mere rigtig end den anden hvis i spørg mig..
    Om det er til konkurrence eller til hygge hund der hjemme

• #73   19. feb 2006 Altså¨en forklaring på hvorfor du prøvede at omplacere dine hunde...

• #74   19. feb 2006 Nå jeg vil smutte ned med Kato men jeg kigger forbi igen når jeg kommer tilbage og ser om i er kommet vidre smiley

• #75   19. feb 2006 Babett : .... kan ikke forstå at du ikke kan komme med et svar når vi nu sidder og spørger hvorfor.. det er et simpelt spørgsmål og nej du har ikke besvaret det på noget tidspunkt.. Vi sidder jo ikke og hakker dig ned men spørger på en civiliseret måde om et svar .....
    Tråden er abselut ikke færdig...

• #76   19. feb 2006 janni M skrev:

Skrevet: 19-02-2006 17:16:30

Ja, du skrev jo du prøvede at sende dem et andet sted hen... hvorfor?

Babett skrev:

Skrevet: 19-02-2006 17:19:40

janni M

Det gjorde jeg bare - ikke andet - men da det ikke kan lade sig gøre - bliver de hos mig.

.... dette "det gjorde jeg bare" er ikke et svar og det er et "svar" som ikke engang min 5-årige fætter får lov til at bruge!

• #77   19. feb 2006 Lisette : vi er enige smiley

skrivningen går tit for hurtigt i en god debat smiley

• #78   19. feb 2006 Carl Erik : tror også jeg vil være Lisette´s hund i næste liv...*GG*

Nå.. carl.. hvad hun gættede du så mig til at have?

• #79   19. feb 2006 ...skulle self. et D på det der "hun" *GG*

• #80   19. feb 2006 Lisette..
    En slut kommentar inden jeg er den der er smuttet med hunden..

Jeg skrev det åbenbart ikke klart nok så jeg prøver igen "ss"..

Jeg er TOTALT modstander af ud til højre som du vælger at kalde det..

Jeg håber både for dig og Lotto at han kommer sig..
    Gode tanker herfra.

• #81   19. feb 2006 hopper lige ud og ryger en halv smøg... men vender stærkt tilbage smiley

Carl... kom nu med et gæt smiley

• #82   19. feb 2006 nu har jeg ikke lige læst det hele kun det øverste.
    jeg ved ikke om det er fordi at jeg kun har haft to hunde men jeg syntes nu det virker lidt vildt at sige "skifte" en hund ud. det lyder jo næsten som såden en dille man har, så når den man har ikke er noget værd længere så smider vi den ud og får fat i en ny? eller er jeg den eneste der mener det?

• #83   19. feb 2006 ja en fransk kan vel godt gå ind under "bløde" hunde... men det er nu en hund som kræver en del træning for at blive lydig da jeg har fået fortalt og læst at det er en viljestærk hund som har sine egne meninger og derfor er svær at træne..
    ...skal lige siges at Shorty har været en utrolig lettelse og meget nem at træne i forhold til de forventninger jeg havde haft..

• #84   19. feb 2006 Jacob : abselut ikke.. det er det vi andre har diskuteret men kunne desværre ikke få en beggrundelse fra Babett om hvorfor hunden bliver "vraget" når den ikke lever op til hendes forventninger mere... så den debat kan desværre ikke rigtig køre videre når der ingen "modspiller" er med mere

• #85   19. feb 2006 *LOOOOL*

Jeg har også et "bur" der godt kunne trænge til en gang hovedrengøring smiley

• #86   19. feb 2006 Michael : ja... sådan burde det også være... men det gælder åbenbart ikke alle steder.. desværre.

• #87   19. feb 2006 Carl Erik : *Looooooool* ... kan jo sidde her i flere år så..

• #88   19. feb 2006 Går lige ud i køkkenet og begynder på lidt hjemmebag... skriv eeeeeenndeeeliiiig når du finder en grund smiley

• #89   19. feb 2006 *GGGG*... lige for at køre debatten et heeeeelt andet sted hen... Pitt´s er jo avlet til kamphunde... Whippets er avlet til løb... Jeg tror ski franskmanden er avlet til nedlægning af elektroniske apperater!! *GGGG*
    Har en lille farlig dræbermaskine som gerne overfalder støvsugeren med det samme den bliver tændt og andre spændene ting som feks. piskeris, food-proceser og hvad man nu ellers kan finde der larmer bliver da også galpet af og kunne han så hopper han da også op på bordet for at bide i den! *GG* de er nu sjove de hunde...

• #90   19. feb 2006 Carl Erik : tak for din forklaring.. kan godt se hvad du mener men har bare selv tit oplevet det modsatte mht. gamle hunde der får nye ejere. Men Takker mange gange for dit bud... dejligt når en vil give en forklaring smiley
    Nå aftensmaden kalder..
    Fortsat God aften smiley

• #91   19. feb 2006 Hmmm - jeg tog gerne så'en en gammel og slidt overskuds hund ind i min varme stue..... så sku den kramses og møsses af Misse og mig til dens sidste suk *S*

Kommentér på:
Ang aflivning....

Annonce