{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smertestillende
  • #1   9. jun 2009 Jeg gjorde det med min gamle hund og uden nogen former for skrupler.

    Hvis man kan gøre en hund smertefri så den kan leve et optimalt liv alene ved at give den en pille hver morgen, så synes jeg det er unødvendigt at lade den gå glip af flere år af livet.

    Jeg er glad for, at min livsglade hund fik et par år mere, det skal der ikke herske tvivl om. Og at den er på smertestillende mærker den jo altså ikke noget til.


  • #2   9. jun 2009 Det kommer måske lidt an på hvad der er galt med hunden! Men jeg ville give hunden fred - og den får det kun bedre i hundehimlen =o)

  • #3   9. jun 2009 Sålænge hunden er frisk, glad og lever et godt liv på trods af det smertestillende, ville jeg lade den leve. Men hvis dens liv blev påvirket i dårlig grad og havde flere dårlige dage end gode, ville jeg give den fred.

  • #4   9. jun 2009 Camilla & Benjamin: Hørt, hørt!!

  • #5   9. jun 2009 CH- nej det er selvfølgelig rigtigt....Men er det ikke hårdt for f.eks. nyrer osv?

  • #6   9. jun 2009 Fie får hver dag og så længe hun er så frisk og glad som hun er, så har jeg ingen problemer med det.

    ser intet problem i at give hunden måske 3 ekstra gode år på smertestillende....

    Men ved godt at hun var blevet aflivet andre steder, fordi mange ikke synes om man giver det hver dag.


  • #7   9. jun 2009 Camilla, det er det jo i længden med nogen typer medicin - men er hunden uden symptomer synes jeg det er grundløst at aflive den.

    Jeg synes ikke der er noget unfair ved at stikke hunden en klump leverpostej hver morgen med en dosis i, hvis det kun har de konsekvenser, at hunden kan leve godt.

    NÅR og HVIS der dukker noget op, så må man jo tage stilling til det.


  • #8   9. jun 2009 Kamilla- Det drejer sig om en hund der muligvis har HD (har ik været i røntgen endnu)

  • #9   9. jun 2009 CH- Jeg spørger fordi det muligvis bliver fremtiden for min hund....Og det sætter selvfølgelig en masse tanker igang

  • #10   9. jun 2009 Camilla og Turbo: Okay, men synes da du skal se tiden an, og se hvad røngten siger! Og hvad din dyrlæge siger! For hvis han siger at piller kan hjælpe og den ikke mærker noget, så kan det jo godt gå! Men hvis han siger, at den stadigvæk vil have lidt smerter osv, så tror jeg at jeg ville lade den få fred! Har desværre selv været ude for det! Det er ALDRIG sjovt!!!

  • #11   9. jun 2009 Kamilla- Ja helt sikkert, men vil gerne være lidt forberedt, så jeg ikke bliver totalt chokeret

  • #12   9. jun 2009 tja -hvis hunden via en fornuftig dosis smertestillende, vitterligt ER smertestillet helt, så den kan leve et almindeligt liv uden smerter, og såfremt den osse tåler pillerne (nogen hunde får ødelagt maven fuldstændigt af det), så synes jeg det er ok.

    Men man skal være obs på at der kan komme en dag hvor den der lille pille bare ikke er nok mere, eller hvor det smertestillende viser sig at have bivirkninger (det kan jo være ret hårdt for kroppen). Så IMO kræver det at man er lidt ekstra obs på hunden, så man kan stoppe inden den dag kommer hvor hunden er helt ødelagt af medicinen e.l.


  • #13   9. jun 2009 Camilla - det er rigtig godt, at du får lidt tanker i gang omkring det.

    Grænser er vigtigte, når vi træffer de valg for vores hunde.

    Hvis jeg var dig, ville jeg formulere nogle grænser for dig selv - hvordan ønsker du din hund skal leve, hvilke kriterier skal være opfyldt for at du synes dens grundlæggende behov bliver mødt.

    Og når du har fået det på plads, så vender du det hele med din dyrlæge og beder ham/hende om at hjælpe dig til at overholde de grænser, du har sat. For det er ikke nu det svære er - det er, når hundens liv ikke længere møder kriterierne.



  • #14   9. jun 2009 Var det din hund der muligvis havde HD?

    Hvis jeg huskede rigtigt, så er HD jo ikke n'dvendigvis = smertestillende resten af livet.
    Ofte kan man gøre meget gennem korrekt kost og motion osv, så hunden ikke har ondt i det daglige.
    Så kan man nøes med at give smertestillende de dage hvor hunden har ondt, f.eks. efter at have leget lidt for meget eller hvad det nu måtte være.


  • #15   9. jun 2009 Han har været på smertestillende i 12dage nu og jeg har set en markant ændring i hans energiniveau, hvilket selvfølgelig sætter nogle tanker i gang.
    Men vi ved selvfølgelig ikke før han har været i røntgen om det er HD eller om det måske er ryggen den er gal med.


  • #16   9. jun 2009 Camilla og Turbo: Ja, det kan jeg godt forstå! Men ved du hvad.. Uanset hvor meget man forbereder sig, bliver man aldrig helt klar, hvis hunden skal have fred! Vi havde en lab, som fik konstateret allergi, overfor stort set alt! Og vores daværende dyrlæge, sagde at hun kunne få en masse medicin, men det ville ikke hjælpe 100% og at hendes levetid ville blive forlænget med et par år. Der valgte vi at få hende aflivet!

  • #17   9. jun 2009 Jeg tror, jeg ville slå koldt vand i bordet, og vente på diagnosen :o)

    HD er heldigvis ikke pr. definition en dødsdom - der er, som Michelle skriver, meget der kan gøres.

    Så træk vejret ned i maven og nyd på din hunds vegne at den nu kan være fri og frejdig.


  • #18   9. jun 2009 Camilla

    Hvis røngent ikke afslører noget, så prøv at få en kiropraktor til at gå hunden igennem.

    De kan måske rette evt. skævheder


  • #19   9. jun 2009 Det hele kom sig af at han på det sidste er begyndt at halte. For 14 dage siden rørte jeg ved hans ben, og jeg han markerede i min arm, så jeg fik et ret heftigt blåt mærke.
    Derfor besluttede jeg mig for at kontakte dyrlægen.
    Vi har nogle andre problemer, som også skal tages med ind i regnestykket.
    Det er slet ik sikkert det er så slemt som jeg går og tror, men bliver nød til at overveje nogle ting.


  • #20   9. jun 2009 Camilla og Turbo: Følg dit hjerte! Det er dig og KUN dig der ved hvad der er bedst for din hund!! Held og lykke, og håber inderligt at han får det bedre =o)

  • #21   9. jun 2009 Jeg ville i hvert fald forsøge med smertestillende, og se hvor godt det hjælper. Har hunden et godt liv på smertestillende, er der jo ikke nogen grund til at aflive den.
    Ja, en del medicin kan være hårdt for organerne på langt sigt, så muligvis bliver hundens liv ikke så langt som man forventede da den var hvalp, men kan den få nogle gode år på smertestillende, er det vel også værd at tage med.

    Om måske viser den sig at være en af de heldige, der kan leve mange år på smertestilende.
    Man skal selvfølgelig hele tiden holde øje med dens velbefindende, men det skal man jo også med en hund, der ikke er på smertestillende.


  • #22   9. jun 2009 Rene- Det er også planen, for noget er det galt.

    CH- Det har jeg også nogenlunde formået at gøre indtil nu. Men jo nærmere vi kommer os dagen jo mere nervøs bliver jeg.
    Jeg vil bare ønske, at de finder noget der kan forklare hans adfærdsændring.
    Hele pointen er, at jeg synes det er voldsomt svært, at vurdere hvad der er det bedste for hunden. Han stresser nemli også meget let, og det jeg skriver med markeringen er desværre ikke første gang.


  • #23   9. jun 2009 Ved godt det kun er mig der kan vurdere det, men det er nu altid rart med nogle gode råd:)

  • #24   9. jun 2009 Helt sikkert =o)

  • #25   9. jun 2009 Det er sandsynligt, at han har gået med smerter meget længe. Og Rene's anbefaling af en tur til kiropraktor vil jeg i den grad støtte op om.

    Måske handler hundens adfærdsproblemer om en banal skævhed i kroppen.


  • #26   9. jun 2009 CH- Ja det tror vi også...
    Problemet ved en kiropraktor er, at han går i panik når fremmede skal håndtere ham,


  • #27   9. jun 2009 Camilla, en kiropraktor er vant til at håndtere hunde, der har smerter med medfølgende adfærdsforandringer. De har nogle teknikker at gøre med og har stor erfaring med det.



  • #28   9. jun 2009 CH- Planen var også at tage en snak med ham/hende om det:) Men først skal vi lige have taget røntgenbillederne og have svar på dem

  • #29   9. jun 2009 Bare der er flere gode dage end dårlige -

  • #30   9. jun 2009 Kunne da godt tænke mig, at vide hvordan man ser smerter i hundens øjen?

Kommentér på:
Smertestillende

Annonce