722 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Kennel - købelov?? Kennel - købelov??

Ja vi har jo fået aflivet vores schæfer på 8 måneder for ca 1 måned siden.. grunnet HD på begge hofter (en E og en D).

Vi har siden forgæves forsøgt at få fat på den pågældende kennel - indtil for 2 min siden.

Min kæreste snakker så med dem, og siger at vi ikke er interesseret i en ny hvalp, da jeg nu går i skole og ikk har tid til så lille en størrelse og + at det jo var en lidt hård omgang med en sidste vi fik derfra..

Så hævder hun Gud hjælpe mig at vi IKKE har ret til at få pengene retur, at HENDES garenti lød på en ny hvalp og så var den ikk længere..

Jeg er snart ved at midste tålmodigheden !!

Et er at Kayser havde HD, det er jo ikk deres skyld, men alligevel hårdt at aflive sit dyr.. Da havde hun sleeeeeeeet ikk tid til at snakke med mig, men sagde bare at hvis dr dyr havde sagt den skulle aflives, så måtte vi jo gøre det..
Noget heeeeeelt andet er, at hun nu prøver at rende fra ansvaret for hva skravl hun har avlet...

Ville helst undgå advokater, men ser ikk ud som om det kan lade sig gøre..

Lige nu hader jeg avlere (altså kun hende, men i forstår vel??)

Mit spørgsmål er så.. HAR hun ret til kun at ville udlevere en hvalp og IKKE give os pengene tilbage??

Det skal siges, at Kayser nåede at koste os mere i regninger fra dr dyr end hans tavle havde kostet..

=( rigtig sur mølle er det her lige !!!!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kennel - købelov??
  • #1   19. feb 2006 Det er en meget dårlig idé at aflive hunden før man er enig med opdrætter om tilbagebetaling osv. Man er meget dårligt stillet hvis man gør det, har jeg fået og vide fra DKK's jurist

• #2   19. feb 2006 Det kommer vel an på, hvad der står i købskontrakten?

I min egen kontrakt står der, at ved HD værre end C-hofter, har jeg krav på at få en ny hvalp, mod aflevering af den jeg har ,eller halvdelen af købssummen retur...

• #3   19. feb 2006 Janni.. Kayser kunne knap gå selvom han fik smertestillende til en hund på 150 kg .. Vi fik ham med hjem weekenden over efter han havde fået dommen da vi ikk kunne få fat i opdrætteren.
    Det var ikk sol og sommer at have en "død" hun gående skal det hilses og siges..

Søndag aften tager hun så endelig telefonen, og da hun hører hvem det er, siger hun med det samme at hun ikk har tid til at snakke med mig, men at vi bare skal aflive ham.. og lægger derefter på..

Med købeloven i ryggen + opdrætters tilladelse får vi så hunden aflivet om mandagen..

Burde jeg have beholdt den lidende hund indtil idag??
    Vi har jo ikk kunnet få fat i dem før...

• #4   19. feb 2006 Nina>> Jeg har selv en hund gående som skal aflives, så jeg ved faktisk godt hvordan det er! Men uanset hvad, så er man meget dårligt stillet, hvis man afliver hunden inden man er nået til enighed. Sådan er det

• #5   19. feb 2006 Nina: Selvfølgelig burde du ikke have beholdt ham... Hun har jo sagt ok for aflivning.

Men hvad står der i din købsaftale... Hvis der ikke står noget om, at du kan få pengene tilbage tvivler jeg på det.

• #6   19. feb 2006 sikkert.. men det ville jeg ikk byde kayser

(som også var begyndt at bide og være temmelig ubehagelig) ..

• #7   19. feb 2006 Nina>> Ved du hvad, jeg siger bare hvad jeg selv har fået og vide, da jeg selv står i en træls situation, men smutter ud af din tråd nu

• #8   19. feb 2006 hvilken aftale???

vi har fået hund, tavle, mad og lidt kiks da vi betalte..

jeg gider aldrig have nogen hund med papirer igen, det giver sgu ingen sikkerhed for noget som helst =(

øv hvor er jeg bitter lige nu...

• #9   19. feb 2006 Nina: Desværre må jeg sige at opdrætteren har retten på sin side. Det er desværre sådan at hvis en vare (det er en hund jo også) er defekt, så har man ret til at få den byttet, men ikke at få pengene tilbage.

Det kan så undre at opdrætteren har samvittighed til at stå så stejlt på hendes ret, men sådan er det desværre nogle gange.

• #10   19. feb 2006 janni, det er ikk for at snerre.. men jeg kunne altså ikk have en aggressiv hund gående.. især ikk en schæfer på 50 kg !!

• #11   19. feb 2006 Hej.
    Syntes du skal kontakte DKKS Jurist og få et snak med dem.
    Hilsen Susanne

• #12   19. feb 2006 I mine øjne er det en dårlig opdrætter der ikke tænker på hvad der er bedst for hunden eller ejerne for den sags skyld .

Var det en af mine hvalpekøbere der stod med problemet , og som ikke havde lyst til at få en hvalp fra samme opdrætter , ja så havde de fået pengene , uanset om det betød at vi skulle afdrage dem eller hvad ( opdrættere er tit fattige mennesker ; ) ) , men det kunne de så sige .

Jeg kan ikke se om det skulle betyde noget , at den hvalp i evt kunne få som erstatning , kunne vidresælges fra opdrætter side ( så den ikke skulle skifte hjem ) og i kunne så få pengene fra salget .. men det er som jeg ville have handlet .

• #13   19. feb 2006 Hvad loven siger ..er som Juelsgaard har skrevet .

• #14   19. feb 2006 Tosse...

Hvad står der i kontrakten / garntien ???

Hvis der er skrevt, at det er pengene eller en ny hvalp - på grund af HD / AD ..

Så er der nogen der betaler 50% tilbage og du beholder hvalpen (Ved at der er forsent).

eller også en ny hvalp...

Men det kommer igen an på hvad der står i kontrakten / garntien..

• #15   19. feb 2006 sus a.. ringer til dem imorgen...

sus j.. hvorfor er det liiiige du ikk er min opdrætter??
    synes min er en dum ælling !!

• #16   19. feb 2006 jeg har ingen kontrakt fået.. det vidste jeg altså ikk jeg skulle have ( jaja, jeg ved det, men det er for sent nu )

men jeg fik 1000 mundtlige garentier.. også med pengene retur.. det har hun bare "glemt"

• #17   19. feb 2006 Nina ..det er en trist sistuation du står i , men ikke alle opdrættere er sådan .

Jeg vil dog lige tilføje , at folk får ikke en krone her , hvis de vælger at retunere en hund de bare ikke gider have , men det er jo en hel anden sag *S*

• #18   19. feb 2006 sus j.. ja det er noget heeelt andet !! kayser var jo helt ødelagt, og dr dyr ville ikk anbefale en operation, da han var født med HD og hun var derfor i tvivl om det vat HD eller en knoglesygdom.. og da han var aggressiv ville vi heller ikk trække en længere..

• #19   19. feb 2006 Dorte ..tror den er lidt speget , men ved det ikke ..men en anden ting man kunne prøve er en voldgifts sag , jeg har været igennem en med en hest jeg engang købte og vant sagen , da den fejl var det man kalder skjult .... er en HD i princippet ikke også det ? ... i hvertfald på købs tidspunktet .

• #20   19. feb 2006 Tosse...
    købeloven.

http://www.dansk-kennel-klub.dk/783

• #21   19. feb 2006 Tosse..

Gode råd og tip.

http://www.dansk-kennel-klub.dk/435

• #22   19. feb 2006 tark babett..

• #23   19. feb 2006 Dorthe ..jeg er 99 % sikker på hun ville vinde en sådan sag , det er en medfødt fejl der skal penge på bordet , specilet hvis de ingen skreftelige aftaler har .

• #24   19. feb 2006 Tosse...

Min kontrakt lyder sådan...

Hvis hunden har HD (C - eller dårligere), AD (2 - eeler dårliger, eller dens karakter og drigtmæssige resurser ikke er tilfredsstillende, byttes den til en anden hvalp ved aflevering af hunden og stambog, - hvor på AD/HD status skal attesteret af DKK. SÅfrem dette er årsagen til tilbageleveringen. overnævnte garnti gælder i 2 år.

• #25   19. feb 2006 Dorthe..

Kan da godt se dit point...

du får en ny hvalp... sådan er det... hvid AD / HD påvist. og det er dukommteret af DKK:.

• #26   19. feb 2006 Her er et udsnit af købeloven.. Er det ikk det der gælder for mig nu??
    Opdrætter har jo givet sin tilladelse (hvor kold den end måtte være) til den aflivning, og jeg har dr dyr, der siger at hunden under ingen omstændigheder var levedygtig..

"Hvis hunden har en mangel?
    Hvis det viser sig, at hunden har en mangel, har køber krav på et nedslag i prisen, eller - hvis mangel er alvorlig - alle pengene retur, mod at hunden leveres tilbage til opdrætter (ophævelse af handlen)."

• #27   19. feb 2006 Hvem siger at hvalpen skal være fra mig - man har sine kontakter - det kan være en hvalp fra en anden kennel - en anden mor, eller far, (samme race) hovedsagen er at aflever en ny hvalp.

• #28   19. feb 2006 Nina *Team Tosserne *

Du har fået en garanti på HD / AD - at det ikke må være mere (c - 2 eller mere) ...

Så vil jeg mene, at det er en fejl. det andet kan jeg desvære ikke svare dig 100 % på.

Men du kan jo kikke på det afsnit jeg har skrevt ovenover.. måske kan de hjælpe.

• #29   19. feb 2006 Dorthe...

Du har dukomation på dra DKK. hvordan billeder ser ud.
    og det er nok.

Der er også nogen, som får besked på at de må aflive hunden. bare der er dukomation på det.

• #30   19. feb 2006 Dorthe...

Ja sådan er betingelserne... at man må desværre meddele - en evt ny hvalpkøber, at der er lidt længer ventetid.. men der er helle ikke betalt forud eller noget andet....man har bestil en hvalp... det kan jo ske at tæven går tom... så er der længer ventetid.

• #31   20. feb 2006 hej du står i en meget svær situation men da jeg købte min hvide schæfer fik jeg et papir på at hvis hun fejlede noget inen for to år skulle jeg kontakte dem jegkøbte hende af. hvem har du købt din schæfer ved dkk ?
    jeg kender dit tilfælde så jeg jeg venter spændt på svar.

med venlig hilsen Rikke

Kommentér på:
Kennel - købelov??

Annonce