2.150 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Den ultimative hundebil? Den ultimative hundebil?

Ja.... hvem har den?

Vi har selv en Toyota Sportsvan på gule plader, og den har vi været rigtig glade for. Men nu er den ti år, og skal snart skiftes, og vi har SÅ svært ved at finde afløseren.

Den skal helst være på hvide plader, så vi igen kan have passagerer med.
Der skal være plads til det helt store hundebur (vi skal ligesom have tre hunde deri) Det udelukker langt de fleste stationcars. Vi kan evt. leve med en bil hvor der kun er plads til buret, når bagsæderne lægges ned - men så skal de selvfølgelig kunne lægges helt fladt ned.
Det skal ikke være en 4-hjuls-trækker - eller en 4-huls-trækker-wannabee smiley
Den må gerne være lidt økonomisk i brændsof. Dvs. gå mindst 15 på literen.
Den må være op til 3 år gammel, og have gået op til 50.000 km.
Og så skal den helst ikke koster mere end 200.000.

Er der nogen, der kender en bil, som kan leve op til de (småbitte *S*) krav?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den ultimative hundebil?
  • #1   10. jun 2009 Der er en artikel i onsdagsavisen i dag, hvor volvo'er er blevet kået til de mest hundevenlige biler. Måske lever de ikke op til alle kravene, men har lige sat og læst det smiley

• #2   10. jun 2009 Åh ja. Volvo lyder godt - men tror ikke lige, vi kan få den til prisen smiley

• #3   10. jun 2009 Prøv at søge på de forskellige modeller inden for Hyundai.
    Vi har en Hyundai Matrix - Godt nok på guleplader, men det er en god bil til billige penge, da mærket ikke er "så kendt".
    Mig bekendt lave de biler i de fleste størrelser, og mener at nogen af deres stationscar´s har pænt store bagagerum.

• #4   10. jun 2009 Tanja - vi var faktisk på besøg hos den lokale Hyundai-forhandler i forgårs. Vi har nemlig haft Hyundai tidligere, da vi ikke havde nær så mange hunde smiley

Den der kom tættest på voers ønsker, er den nye i30 i stationcar - men selv i den, er der ikke plads til at have det store bur, medmindre vi lægger halvdelen af bagsædet ned. Og så er der ikke den store fordel ved det. Sælgeren anbefalede istedet en Honda (som de også forhandler) Men det var jo nogle HELT sindsyge priser smiley

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #5   10. jun 2009 Sådan en her kan i godt få til under 200.000 og under 3 år. Jeg syntes den er fed med dejlige former *S*

http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=1075

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#6   10. jun 2009 (link fjernet)

• #7   10. jun 2009 Altea på hvide plader har ikke plads til det store hundebur smiley

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#8   10. jun 2009 Jo hvis sæderne ligges ned, var det ik det du skrev du kunne leve med?

• #9   10. jun 2009 Vi har en Passat stationcar på gule plader.. Den er bare helt perfekt til vores piger.. Kører langt på literen, er hurtig i optrækket og så har den et væld af muligheder for at blive gjort hundesikker..

Meeeeen.. Vil sige at skulle man have den ultimative hundebil, så ville jeg købe en Volvo.. Den er bare så super sikker både for mennesker og hunde.. Min lillebrors farfar fra Norge kørte netop galt i sådan en sammen med hans gamle Golden Retriever.. Bilen rullede rundt på taget 4 gange og selvom hunden ikke var fastspændt, men selvfølgelig bag "tremmer" bagi, så fik ingen af dem en eneste skræmme..

• #10   10. jun 2009 Anne - du har ret. Som jeg husker den, har den bare ret høj "læsserampe" bagtil, hvis vi skal have hundene ind den vej. Men tager lige et ekstra kig på den!

Volvo ville også være et godt bud, hvis den ikke var så dyr. Lige bortset fra, at det er den eneste bil jeg nogensinde selv er kørt galt i. Jeg punkterende i et sving, og så var bilen for tung til at jeg kunne holde den, så jeg havnede frontalt i grøften. Det har jeg aldrig oplevet efterfølgende, når jeg er punkteret i andre bilmærker smiley

• #11   10. jun 2009 Vi har en peugeot 406 stationcar 2,2 fra 2003, og der er pænt meget plads i bagagerummet.. Min mand på 192 cm er nødt til at kravle helt ind i bagagerummet når den skal støvsuges.. han kan simpelthen ikke nå ind til bunden hvis han står udenfor

• #12   10. jun 2009 En model med 2,2 motor (benzin) er så ikke ligefrem økonomisk :o))

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#13   10. jun 2009 Jeg elsker også Passaten, har haft 2. Men bagklappen er så lille, at man skal ha et specialbygget bur for at få det ind. Den er også dejlig lav uden læssekant

Jeg fik bygget et bur hvor skillerum kunne tages ud....samme sted som politiet får deres. bygget

• #14   10. jun 2009 Altså en VW Touran det holder bare, og sådan en skal jeg simpelthen have når min er færdig. Den er smart og praktisk smiley

http://images.google.dk/images?hl=da&q=vw%20touran&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

• Antez -
    Antez - Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 46
    #15   10. jun 2009 Audi A4 2,7 st.car TDI 2007 , fantastisk bil man flyder bare der ud af smiley

• #16   10. jun 2009 Antez: Havde jeg råd til en Audi A4, så blev den dælme ikke brugt til hundebil ihvertfald! ;o)

• Antez -
    Antez - Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 46
    #17   10. jun 2009 Nå okay, men der kan fint være et bur bag i. Ellers er en citoen Picasso! 2.0 HDI, rigtig god plads, og køre næsten 20km/l

• #18   10. jun 2009 Hvad med en vw Sharan ? (staves)

Kommentér på:
Den ultimative hundebil?

Annonce