{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

vil ikke have fjernet flåter... {{forumTopicSubject}}

Øv Balder er blevet "bange" for at få fjernet flåter, ved ikke om det er fordi det gør ondt eller hvad det er...
Det skal lige siges at jeg får hele flåten med ud hver gang.

Før i tiden var der ikke noget, han lige frem nød det når jeg begyndte at rode rundt i pelsen efter dem..

Nu bliver vi nødt til at have tangen liggende fremme på bordet, så vi kan "snyde" ham..

Andre der har oplevet det samme, og evt. gode råd til hvordan vi kan gøre dette godt igen...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil ikke have fjernet flåter...
  • #1   10. jun 2009 Hvilken tang bruger I?

Det kan være, I har en, der tager fat i pelsen og niver ham.

Jeg vil anbefale et koben - og så gør det worth his while. En bunke gode kiksere ved siden, yndlingsbolden, el. lign. Max belønning, når flåten er væk.

• #2   10. jun 2009 CH - Vi bruger kobenet og det gjorde vi også da han ikke var bange...

Ved ikke helt med godbidderne, for hvis jeg før har prøvet at lokke ham med godbidder ved noget "ubehageligt" ja så er det først at han bliver mistroisk og så løber han bare væk og begynder at gø af mig..

• #3   10. jun 2009 SMØR løsner flåten smiley

• #4   10. jun 2009 Camilla - Ja og få dem til at brække sig... Da du spærrer for dens luftvej, så nej tak, skal ikke risikere noget med det...

• #5   10. jun 2009 neejjj, smør på HUDEN

• #6   10. jun 2009 Så er der i bund og grund bare skal-kassen ;o)

Hunden kan jo ikke vælge - og så må I sætte jer igennem, og gøre det så gently som muligt med belønning bagefter.

Smør ville jeg heller ikke bruge...

• #7   10. jun 2009 jeg har smurt smør, på min hund, hvergang en flåt har sat sig.. aldrig har der været problemer smiley du skal ikke fodre din hund med smør. men smøre på det på, på stedet..

• #8   10. jun 2009 Camilla - det er flåten, der kaster maveindhold op. Og i det maveindhold findes de bakterier, vi helst ikke vil have i hundens blodbaner - derfor er det en skidt ide.

• #9   10. jun 2009 CH - Vi bruger også Skal-metoden, men det ville nu være dejligt hvis man kunne komme tilbage til hvordan det var før.. Og han bliver selvf. rost bagefter..

Camilla- Hmm er stadig ikke vild med smør-ideen...

• #10   10. jun 2009 Camilla - Nåå havde ikke lige fanget at du troede at Balder ville brække sig ,-)

• #11   10. jun 2009 Karina, den er sur, den skal-kasse ;o)

Men se om I ikke kan få vendt den lidt, så han får noget RIGTIG bonusguf når det har været rigtig øv for ham.

• #12   10. jun 2009 Karina H

AHHHh!!! TAK for svar - så blev JEG også klogere i dag :-))

• #13   10. jun 2009 CH - Ja han kan få noget leverpostej eller andet lækkert, som han ellers ikke får normalt, når det hele er overstået, måske det vil hjælpe lidt på det;-)

Camilla - Det var så lidt smiley

• #14   10. jun 2009 Vi har det samme problem med negle saksen... Hun bliver så ked af det når jeg finder den. Hun siger helsigvis ikke noget til det, men hun lader sig falde fra fritfald bare for at underkaste mig. Jeg har aldrig klippet i hende og selv da hun var ganske ung trænede jeg med hende uden af klippe i hende. '

Der skal en dårlig oplevelse til så har de lært den at forbinde det med den ting. også selv om vi ikke vil forbinde det med en overgreb. Jeg hader det efterhånden ligeså meget... Det gør ondt helt ind i hjertet.

Du er heldigvis heldig med at der finder mange andre udgaver af fåttænger.... Måske skulle du prøve de der ligler "koben"... de fjernes ret hurtig oftes uden hunden når opdager det. Jeg fortrække dog den gode gamle der ligner en kuglepen men de kan godt nive og rive hår af.

Kommentér på:
vil ikke have fjernet flåter...

Annonce