{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Stakkels hvalp! Kan jeg melde ham? {{forumTopicSubject}}

Mig og mine små hårboller var ude og gå en dejlig tur i dag. Først ned og købe mamse i Ludvigs yndlingsbutik, hvor ham og Jack fik masser af klap og kæl og godbidder. På vej ud igen, klemmer Jack sin pote i døren. Han kom med et lille hyl, men der skete ikke noget. Men det var alligevel ikke sjovt, når det er mig der er sådan en klovn!
Vi gik videre hen til et trafikeret kryds og ventede for rødt. På den anden side kom en mand med sin dejlige vapsede Spaniel hvalp uden snor. (Den havde han i hånden). Han sagde "sæt dig" til den, men den havde altså set mine hunde, og løb så over vejen til os, på trods af ejermandens råben og skrigen. Manden løb over til os og råbte af den lille hund som jo så fandt ud af at den havde gjort noget helt galt. Han råbte "sæt dig" og den satte sig, og så slog han fandme hvalpen i hovedet og råbte dæk; den lagde sig ikke og fik nogle flere flade mens han råbte at den var en stor idiot og råbte: "Se på mig" og så fik den et vaps over snuden og han råbte det igen og råbte "store idiot, du går fandme ikke over en befærdet vej".
Der var det blevet grønt og mig og mine vuffere gik over vejen. Jeg var vildt chokeret over hans opførsel. Jeg gik nærmest baglæns. Tre meter væk, fortrød jeg at jeg ikke havde sagt "Syge stodder. Hvis du lægger hånd på den hund én gang til, så ringer jeg til politiet!". Da jeg kom hjem tænkte jeg på om jeg kunne ringe til politiet. Kan man godt det? Jeg mener, kan de gøre noget? Jeg ved godt hvem manden er....troede han var normal. Det kan da godt være det er frustrerende at hunden ikke gjorde som han bad den om, men den var så lille, og da han havde råbt af den første gang, forstod den nok pointen, men han blev ved og ved og ved, og slog den gentagne gange ret hårdt med flad hånd. Ikke så den ville falde om af det, men hvis det var "et hoved uden pels" han havde slået, havde vedkommende fået et stor hævet rød kind.
Fuck, jeg har sgu sindsygt ondt i maven og mine hænder ryster lige nu! Hvis bare jeg havde sagt noget til ham, men jeg opfattede slet ikke hvad fanden han lavede. Jeg skulle have stukket ham én.....og jeg er rigtig svær at gøre gal, men den mand (som jeg har arbejdet med unge, så man skulle tro han kunne tænke en lille smule) stod der og smækkede din HVALP nogle på hovedet...sikkert fordi det var pinligt for ham ikke at have styr på den. Også rigtig smart at gå med hvalpen uden snor på en befærdet vej....
Undskyld mit lange indlæg.........kan jeg gøre noget? Jeg har i hvert fald tænkt mig at holde øje med ham!

Mange hilsner fra den vrede
Ida.......som senere på turen mødte nogle dejlige mennesker med nogle dejlige hunde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels hvalp! Kan jeg melde ham?
  • #1   20. feb 2006 jeg synes du skal...

  • #2   20. feb 2006 Ja, det var som om der ikke var noget galt i at står og slå en lille dejlig hvalp i hovedet...ikke én gang, men igen og igen....Det sætter mit pis i kog...undskyld udtrykket....

  • #3   20. feb 2006 Ja, det er jo det.......jeg tror jeg skal have mig en fancy mobil, for hvis jeg ser noget gøre sådan noget igen, vil jeg kunne bevise det........selvom han ikke tævede den med køller eller lignende, synes jeg det var forfærdeligt at se den lille hund kigge op på manden og bare ikke forstå hvad den havde gjort...


  • #4   20. feb 2006 det er ikke til at vide med de strissere, det er nok meget an på hvem man kommer til at snakke med af dem , jeg ville selv prøve at ringe og snakke med dem.

  • #5   20. feb 2006 Amalie E: Ja, jeg ville ønske jeg havde sagt noget til ham....den idiot!


  • #6   20. feb 2006 Manden er jo dum, det er jo ikke hvalpens skyld at det får lov til at rende uden snor.. En hvalp er en hvalp.. Hvis det var mig ville jeg ringe til politiet hvis jeg så det ske mere end den ene gang, også ellers bare fra nu af holde rigtig godt øje med ham.. Min hund går aldrig uden snor ved befærdet veje selvom hun er over 1 år gammel.. Hun er stadig hvalpet og meget pjattet når hun ser andre hunde, så det ville jeg aldrig gøre og slet ikke med en hvalp.. Jeg kan udemærket godt forstå at du er vred, det ville jeg osse være hvis jeg havde set det ske..

  • #7   20. feb 2006 Sådan en idiot...ja det er vi vel alle enige om at han er.....hvorfor skulle den hvalp gå uden snor ?....eller hvorfor skal nogen hund gå uden snor hvis de alligevel skal gå helt op af ejeren ?...

    Amalie.
    Jeg syntes det er meget forkert, at daske sin hund nogen over snuden.....man skal slet ikke slå sin hund på nogen måde....heller ikke med avisen, som er meget brugt hos ældre hundeejere.
    Man risikere at få en hund som på et tidspunkt vil bide fra sig.....


  • #8   20. feb 2006 tror godt nok jeg havde taget hunden og gået.. der er også en masse alkoholiker hernede hvor vi bor som slår deres hunde osv... en dag kom jeg gående med zimba og der var de totalt stive og slog på den ene af dem og de 2 andre var viklet ind i hinanden der ku jeg virkelig ikke tie stille der blev jeg sur og alle mennesker stod og kiggede på de hunde der.... såen nogle mennesker burde ikke have en hund..


  • #10   20. feb 2006 Ja, man bliver bare så gal i skralden!!!!!!

  • #11   20. feb 2006 man kan ozze melde ham til dyrernes beskyttelse!!! men man skal jo nok lige have en adr. på ham... vi har meldt dem hvor vi har købt vores hvalpe fra (2 forskellige steder) den ene var for ung, og den anden kom fra et meget beskidt sted, så jeg ville ozze mene at man ville kunne melde sådan en sag....

Kommentér på:
Stakkels hvalp! Kan jeg melde ham?

Annonce