Hjææælp - min hvalp har kastet op.. {{forumTopicSubject}}
Håber nogle kan hjælpe mig med min bekymring omkring min lille hvalp på knap 10 uger..
I går eftermiddags kastede han op efter en gå tur hvor han også legede med nogle andre hunde.
Han kastede op 3-4 gange og gjorde det også i nat.
I dag vil han ikke rigtig spise, drikke eller gå en ordentlig tur.
Han har besørget til morgen og tisset flere gange, men han har ikke besørget siden sóm han ellers plejer...
Han er ikke ligeså upbeat som han plejer i dag og jeg kan høre hans mave snakke helt vildt.
Skal jeg være alvorligt bekymret eller har han bare maveonde ligesom vi mennesker kan få det engang imellem..
Det skal lige siges at jeg lige har været syg i 3 dage med noget mave halløj - kan jeg have smittet ham?
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.716
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 67 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.939
Det er vigtigt, at han får væske - en hvalp bliver hurtigt dehydreret.
En opkald til dyrlægen ville ikke være helt tosset..
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.611
Hvis han ikke har feber eller er meget sløv, så fast ham 1 dags tid.
Start op igen med lidt kogt kylling og ris (risen skal koges mindst 1 time)
Giv mange små portioner. Prøv at røre kylling op i A38.
Hvis han får feber eller er meget sløv, kontakt dyrlægen.
Også hvis han ikke efter 2 døgn har fået det bedre
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.812
hvad er da det for noget fis med a risene skal koges en time ?
det er ikke rigtigt
min den gamle rottweiler har været på skåne kost i 1mdr pga nogle piller han fik.. og vi skulle sku ikke koge risene i en time..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 67 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.939
Det skal de for at slå alle fibrene i stykker, så de bedre fordøjes af hunden.
Man kan også bruge andre kilder til kulhydrat, men det gør sig gældende for dem alle, at de skal skam-koges...
Jeg selv koger kylling, og siden koger risene i kyllingevandet indtil det er en grødet masse.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.629
Giv den noget skånekost, og sørg for at den drikker. Det er vigtigt at den får væske, når den kaster op.
Du kan evt. give den noget tunvand, og så komme ekstra vand i. Det kan de færreste hunde stå for..
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 130
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.629
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.326
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 28
Han har heldigvis lige besørget indenfor, så håber på at det ikke er fordi han han slugt noget. Han kan nemlig godt finde på at tygge på sten, men jeg har altid pillet dem ud af munden på ham igen (håber da jeg har fået dem alle)
Jeg har gjort en ren karklud godt våd og har leget med ham, så han har fået noget vand derigennem..
Har ringet til dyrlægen og de ville gerne se ham for en sikkerheds skyld, så har fået en tid 16.15
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 28
Vil bare lige give jer en opdatering på lille Victors helbred og sige tusind tak for jeres råd..
Vi kom til dyrelæge og de viste sig at han både havde en halsvirus og problemer med maven... Sandsynligheden for at det var en sten der sad fast i tarmene var meget lille, da han havde besørget..
Han fik en indsprøjtning og vi fik nogle forskellige piller med hjem og så skal han på skånekost..
Nu - kun 4 timer efter - har han det allerede meget bedre og er sit gamle jeg..
Jeg kunne ikke være mere glad lige nu..
Utroligt hvor mange følelser man får for sådan et bette kræ - var sindssygt bange for allerede at miste ham.. Puha det var ikke sjovt at tænke på..
Hjææælp - min hvalp har kastet op..