3.707 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
vabel på trædepuden vabel på trædepuden
hej alle sammen.
Chucky har fået noget jeg antager er en vabel på den ene trædepude.
Den er lidt under en cm i diameter, buler ud og er lysere end resten af puden. og det er meget tydeligt at det gør ondt på ham, for han halter.
Så det jeg vil spørge om er, hvad man gør ved sådan en satan ? punkterer den ?
på forhånd tak
0 synes godt om
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 174
ja, føler mig os helt lost, har jeg aldrig oplevet før
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
mar 2008
mar 2008
Trædepuder er overtrukket med læderhud. Det er et meget slidstærkt materiale. Men hvis solen har bagt på fliser eller asfalt en varm sommerdag, kan læderhuden blive beskadiget, hvis hunden går tur på det varme underlag. Der kan blive så varmt inde under læderhuden, at der dannes vabler. Hunden vil starte med at slikke på poterne, og efter en dags tid vil huden løfte sig, og hudflapper vil løsnes. Dette er ret smertevoldende, og kan kræve dyrlægehjælp.
det var det eneste jeg ku finde
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
God bedring med ham:-)
mar 2008
mar 2008
har lige snakket med en dyrlæge som siger at jeg skal starte med at bade poten i sæbevand, og så smøre den med noget aloe vera gel, og se om det forbedres, så kan en dyrlæge undgåes
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 127
Jeg har en lab som med jævne mellemrum får "huller" i trædepuderne. Det kommer specielt når der er vådt græs, halvhøjt græs og når hun løber meget. Har været ved dyrlæge, som også har snakket med andre dyrlæger, men ingen har et bud på hvorfor
Jeg bader i sæbevand, føntørrer, kommer klorhexidinpudder på, og så en bomuldssok når hun er inde og en gåsko når vi skal ud. Smørrer hver aften med ceridal, som er en vandfri creme.
Håber det evt. kan hjælpe din hund, for helt klart gør det ondt
vabel på trædepuden