1.500 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Gider i godt tænke jer om... Gider i godt tænke jer om...

Hundene og jeg gå vores morgen tur langs vandet, hundene går løs, da jeg har fint overblik over området. Pluselig kommer der en flat coated retriver løbende oppe fra klinten i fuld galop, mine hunde samler sig sammen om den løbende hund og jeg skynder mig hen og får mine i snor. Mens kommer der en ældre dame gående oppe fra klinten med en anden flat coated i snor, sir til hende at hun skal få sin hund i snor og at det var nok lidt dumt at lade sin hund løbe rundt på den måde, når hun ikke havde chance for at se om der var andre hunde ved stranden. Hun svare tilbage at det havde hun gjordt i alle de år, hvorpå jeg siger at det gør det jo ikke mere rigtig af. Og om Kællngen ikke siger at hun ku jo se at mine hunde var "DE der hunde" spørg om hvad hun mener med det?? Ja det er jo Kamphunde og jeg skulle ha mine i snor. Blev sku godt nok gal. Synes ikke jeg havde gjordt noget galt og med et stod jeg og skulle forsvare mig og mine hunde, Baaare fordi sådan en møj Kælling ikke havde styr på sin hund. Så min bøn er til alle hunde ejer, tag dog og vis hensyn, om man er kamphund eller om man er papillon så tænk jeg om. Pyyha sku lige af med det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gider i godt tænke jer om...
  • #2   26. jun 2009 Er det et område, hvor hunde må rende frit?

• #3   26. jun 2009 Øhe NEJ det mener jeg så ikke lige. Og skriver ikke dette indlæg for at blive belært.

• #4   26. jun 2009 Kan nu sagtens følge jer! Vi var også så heldige at få overpisset vores ting i sidste uge da en ung gut luftede sin hund og ikke holdt øje med den fordi han talte i telefon...

• #5   26. jun 2009 Annette ja det er det, men det handler jo om at være ansvarlig som hunde ejer.

• #6   26. jun 2009 Hmm.. Synes ikke du kan tillade dig at hidse dig op over at hendes hund render løs, når dine egne heller ikke er i snor. Så har hun jo ligeså lidt styr på sin hund som du har på dine når de løber hen til den anden hund?
    Bare min mening

• #8   26. jun 2009 Jeg kan sagtens følge dig i, at det handler om ansvarlighed som hundeejer.

Men fakta er jo, at du selv lige skulle hen for at få snor på dine hunde - ergo var de jo ikke lige ved din side.

Personligt synes jeg det er lidt "groft", at du kalder hende for møj kælling, bare fordi hendes hund lige kom over. Men det er så nok bare mig.

• #9   26. jun 2009 Team Larsens hunde må altså godt være på stranden uden snor, men ve den, der også er uden snor - uhadadada, så bliver man belært og når man får svar på tiltale er den anden person bare dum i nakken - helt ærligt - få selv dine hunde i snor - godt du ikke bor her i nærheden !

• #10   26. jun 2009 dine havde jo heller ikke snor på så syntes i er lige gode om det.

• #12   26. jun 2009 det indlæg taler for sig selv - mod dumhed osv ................

• #14   26. jun 2009 Annette O - nemlig ja..

• #15   26. jun 2009 MIne hunde kommer når jeg kalder, men for ikke at det skal gi ballade vælger jeg at gå hen... Hvorfor det lige jeg skal forsvar mig???? det var ikke mig det ikke havde krontrol over min hunde. Måske folk her inde er lige så fordomsfulde. Punkt et jeg har fra hvalp gået til træning for at mine hund kan begå sig, men det nytter ikke noget når andre ikke har tjek på sit.

• #18   26. jun 2009 Du står rent faktisk og belærer en anden kvinde, om at hun ikke skal lade sin hund løbe løs, når dine egne 2 tæsker hen til hendes hund uden at være i snor?
    Og bagefter tillader du dig at kalde hende en kælling og sige det ikke er særlig smart?
    Og når dine 2 så er muskelhunde, kan jeg sådan set godt forstå at hun stejler lidt over at blive talt sådan til.

• #19   26. jun 2009 Jeg synes nu også det er uforsvarligt at lade sine hunde løbe løs, når man ikke har overblik.. Og var dæl dylme også blevet stik tosset, hvis en havde sagt at jeg havde "de der hunde" og "de skal være i snor"

• #20   26. jun 2009 dine skal i snor. Det kunne lige så godt have været dem der fes over til en anden fremmed hund. Du du skylder damen en undskyldning.

• #21   26. jun 2009 Fej for egen dør før du fejer for andres.
    Og så skulle du måske nok være mere påpasselig da du har hunderacer der ikke altid er de mest pålidelige.

• #23   26. jun 2009 TeamLarsen .

kan godt forstå du bliver sur over at hun mener at hendes hund gerne må gå løs, men det må dine ikke, der er da fuldstændig ligemeget hva race hund man har, så længe den er venlig og man kan kalde den til sig igen smiley
    og du skal ikk tage dig a, at folk at ondt i røven over at dine hunde går løs, gør min også, men fik mega skæld ud, og fik avid at jeg ikk har styr på min hund, fordi hun løb efter en kat eller hva det nu var hun fik øje på inde på marken! Håber ikk du møder flere uvidene folk med fordomme over for "kamphunde" Aka dejlige bamser smiley

• #24   26. jun 2009 Åhh mand... Nu må i sgu fandeme stoppe med det fis.. Skal hun altid have sine hunde i snor fordi ANDRE er bange for de racer??? Helt ærligt.... Det kan da aldrig nogensinde være hendes problem at nogle mennesker ikke bryder sig om disse racer, der står ikke i nogen lov, at lige præcis disse "farlige kamphunde" skal føres i snor, men alle andre hunde må godt...

Og ja, det er muligt at hun også burde have haft sine hunde i snor, lige så vel som den anden part, og det fint, men at i så begynder med farlige kamphunde, og DE skal være i snor, for folk er bange for dem, det er sgu noget fis...!!!

"Det gjorde jo det samme, forskellen var bare at du tilsyneladene har to kamphunde og at du åbenbart frygter at møde andre hunde, er det fordi dine kamphunde er aggersive over for andre hunde ? Så burde DU da holde dine i snor."

Og hvad er det for noget at lukke ud???? Er du lige pludselig blevet synsk, så du lige netop ved at hendes hunde er aggressive??

Ja undskyld mit meget sure opstød, men er simpelthen så træt af folk herinde en gang i mellem, virker som om ret mange mener de er væsentlig mere højthævede end folk med "kamphunde"..

• #25   26. jun 2009 muskelhund eller ej, der må være en grund til du flyver i en spids når der kommer løse hunde hen til dine løse hunde. ville aldrig skælde en ud hvis jeg ikke selv havde min i snor, lidt dobbelmoralsk.

• #26   26. jun 2009 hvis jeg ser folk har deres hund i snor tager jeg da os min i snor, men når der ikk er nogen mennesker og hunde i sigte så får hun snoren a, og sådan er det bare! skal lige nævne at min hund bliv bidt, ( så der nu er et stort sår ved kæben), dette skete da jeg gik med min i snor, og der kommer en Lab løbene igennem et hegn ( a hønsetråd) og lige hen og bider sig fast i min! så villi da ønske at jeg ikk hade min i snor, så hun kunne forsvare sig, eller løbe væk men i sted, måtte jeg gi den anden hund et ordenligt los, så den løb tilbage hvor den kom fra!

• #27   26. jun 2009 vildt dobbelt moralsk, du gjorde jo præcis det samme som hun, du havde ikke din hund i snor, så er det sgu da for dumt at stå og belære damen om at det er forkert!!!

• #28   26. jun 2009 Sam T... Gider du godt lade være med at bede mig om at lukke røven.... Jeg siger min mening herinde som det passer mig, lige så vel som alle andre, prøv og snak ordenligt en gang...

Og hvis i ikke er klar over det, så kan alle andre hunde end "kamphunde" også gå amok, så alle andre burde sgu da lige så vel som hende, udvise respekt, og holde deres hunde i snor....!!!!!

• #29   26. jun 2009 Hehe! det er vist varmt i dag :o))

• #30   26. jun 2009 Ja, det er da klart, det ville de fleste nok, men nu stod der så intet om nogle arrige muskelhunde... Ved ikke hvorfor folk har det med at fordreje tingende, så det hele virker meget værre end det er...!!!

• #31   26. jun 2009 "Der er et los i måsen nok, men det er det ved Gud ikke med en muskelhund, og sådan er det nu engang"

Og helt ærligt... Altså prøv nu liige at slå koldt vand i blodet en gang,

• #32   26. jun 2009 Hvorfor løb dine hunde hen til hunden, der kom?

• #34   26. jun 2009 jeg er da glad for at det ikke var mig du mødte - for et er at mine hunde ALTID er i snor, men jeg havde brændt en sikring, hvis jeg ikke engang på stranden hvor hunde på denne tid af året SKAL føres i snor, ville kunne gå i fred med mine hunde

• #35   26. jun 2009 Kai

nemmerlig.

Jeg synes godt nok der er en væsentlig forskel på at gå med hunde løs indenfor synsvidde, og bare at lade sin hund piske løs uden at kunne se den.

• #36   26. jun 2009 CHINE> Måske syntes du et los i røven er nok til en Labrador.... Min veninde har en Papillion, der sidste år blev skambidt af en Labrador, det tog to mennesker ca 5 min. før de kunne få den til at give slip. Det kostede 12.000 i dyrlægeregninger og næsten tre måneder før den var nogenlunde ok igen...

• #38   26. jun 2009 CHINE> Er også for totalt snorepåbud OGSÅ til Labradore :=)

• #39   26. jun 2009 Ikke noget, hvad har det med sagen at du hader løse hunde, har vel med sagen at gøre netop at snakke om snorepåbud

• #40   26. jun 2009 Også min : snorepåbud.....

• #41   26. jun 2009 Nej, men lad være med at belære folk om hvad de må skrive

• #42   26. jun 2009 hvis du har styr på dine hunde, hvorfor dækkede du dem så ikke af, da de andre hunde kom mod jer?

• #44   26. jun 2009 hvor blev trådstarteren af???

• #45   26. jun 2009 Kan sgu godt forstå hvis trådstarter er smuttet smiley

Kommentér på:
Gider i godt tænke jer om...

Annonce