549 visninger
|
Oprettet:
ik foderallergi, men får allergi foder {{forumTopicSubject}}
ja freja har jo husstøvmide allergi og får allergi foder og dyrlægen siger hun overhovedet ik må få noget andet, hvilket jo er lidt træls, hun er fandt til at få tyggeben osv hun kan ligge og hygge sig med en gang i mellem..
og jeg tænker lidt hva vil der ske ved hun får andet end det allergi foder?
nogen der måske har nogle erfaringer de vil dele
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.042
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.042
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Så kan du også meget enkelt se, om hun reagerer på det eller ej - og så stoppe med at give lige DEN type kød.
Ideen med allergifoder er, at man snyder immunsystemet, da proteinerne i foderet er forandrede, så de er uigenkendelige for kroppen. Og så reagerer den ikke på det.
Meningen er ikke, at en hund skal være på allergifoder altid, men derimod at man får hunden symptomfri og derefter finder ud af, hvad hunden kan tåle og hvad den ikke kan tåle.
Det er lidt snørklet, når det nu er husstøvmiddelallergi. Men jeg kan godt lide din dyrlæges tanke - jeg er enig med ham i, at hvis der ikke er en grundlæggende fødevareintolerance, så er der heller ingen allergi. Og så handler det jo om at få det væk, hunden ikke kan tåle. Med lidt held vil den da blive mindre følsom overfor husstøvmiderne.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.094
ik foderallergi, men får allergi foder