{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

ik foderallergi, men får allergi foder {{forumTopicSubject}}

ja freja har jo husstøvmide allergi og får allergi foder og dyrlægen siger hun overhovedet ik må få noget andet, hvilket jo er lidt træls, hun er fandt til at få tyggeben osv hun kan ligge og hygge sig med en gang i mellem..
og jeg tænker lidt hva vil der ske ved hun får andet end det allergi foder?

nogen der måske har nogle erfaringer de vil dele smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ik foderallergi, men får allergi foder
  • #1   27. jun 2009 Jeg ville nu godt turde give de der hudben eller pinde, jeg tror mere at dyrlægen frygter at du skal give alt mulig andet istedet..

• #2   27. jun 2009 Husk på at det er jo kogt hud der er rullet sammen og ikke et frisk ben som sådan.

• #3   27. jun 2009 Jeg ville vælge at give hunden en godbid en gang i mellem bestående af noget tørret kød.

Så kan du også meget enkelt se, om hun reagerer på det eller ej - og så stoppe med at give lige DEN type kød.

Ideen med allergifoder er, at man snyder immunsystemet, da proteinerne i foderet er forandrede, så de er uigenkendelige for kroppen. Og så reagerer den ikke på det.

Meningen er ikke, at en hund skal være på allergifoder altid, men derimod at man får hunden symptomfri og derefter finder ud af, hvad hunden kan tåle og hvad den ikke kan tåle.

Det er lidt snørklet, når det nu er husstøvmiddelallergi. Men jeg kan godt lide din dyrlæges tanke - jeg er enig med ham i, at hvis der ikke er en grundlæggende fødevareintolerance, så er der heller ingen allergi. Og så handler det jo om at få det væk, hunden ikke kan tåle. Med lidt held vil den da blive mindre følsom overfor husstøvmiderne.

• #4   27. jun 2009 En tilføjelse - INDTIL hunden er symptomfri må den ikke få andet end allergifoderet - ellers er det godt det samme med at bruge det.

• #5   27. jun 2009 Enig med CH. Ideen med allergifoderet er, at man starter med en indkøringsfase, hvor hunden KUN må få allergifoderet. Efter omkring 3-4 mdr., kan man begynde at give andre ting (en ny ting introduceres og man venter og ser, om der er reaktion).

• #6   27. jun 2009 Min hund har både foderallergi og husstøvmideallergi. Hun får også allergifoder, men min dyrlæge har ikke sagt noget om at jeg ikke må give hende andet .. Så længe hun kan tåle det , så må hun få det smiley

Kommentér på:
ik foderallergi, men får allergi foder

Annonce